Eehh, stress incontinentie..?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Jucade, 1 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Sja, ik schaam me er voor, maar eigenlijk na mijn bevalling is het nog erger geworden. Nu hoest ik veel en ook als ik net naar de wc ben geweest, ik kan weer verschonen. Word er zo onzeker van, ook met springen ofzo of met lachen. Dit laatste heb ik al sinds de pubertijd.. Kan dit weer helemaal goed komen of niet?

2. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    wat lijkt me dat vervelend zeg! Ik heb het alleen als ik een volle blaas heb en dan nog veel loop dat ik af en toe denk dat er al wat gaat, zeg maar.
    Maar bij hoesten en niezen niet zo vaak.

Geen idee of het over gaat.

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ohhh, dat heb ik ook (idd schaam schaam....). Gelukkig alleen bij hard hoesten en soms bij niezen en verder niet. Volgens mij zouden die bekkenbodemoefeneningen (bekkenbodem intrekken even vasthouden en los laten en dan 4 keer per dag 20 herhalingen oid(niet tijdens plassen)) moeten helpen maar dat vergeet ik steeds. Eventueel zou een fysio je ook oefeningen kunnen geven.

4. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    ik heb het ook, na de 1e direct al en nu ik zwanger ben natuurlijk nog erger.
    ga nu na de 2e echt proberen er wat aan te doen, want dit is echt niet leuk meer. zelfde als jij, ff niezen of wat dan ook en je bent al te laat met naar de wc gaan...

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ja ik ben dus bang dat t bij een eventuele 2e nóg erger word en ik straks op mn 40e met incontinentiemateriaal moet lopen.. :(

6. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    daar ben ik ook bang voor maar de vk blijft volhouden dat er echt wat aan te doen is. na de 1e ben ik niet allerlei oefeningen gaan doen, die volgens de vk goed kunnen helpen.
    in sommige gevallen kunnen ze ook door een of andere ingreep het verhelpen. niet het leukste idee natuurlijk.. maarja.... als je graag nog een kindje wilt dan waag je de gok toch maar weer

7. Tuti

Tuti Lid

6 jan 2007
    31
    0
    0
    Deze link kwam ik deze week zelf bij toeval tegen: www.tena.nl
    Je kunt daar een gratis DVD bestellen met bekkenbodemtraining. Misschien iets voor jullie dames? Gelukkig heb ik er zelf geen last van (nog) maar ik kan me goed voorstellen dat het heel vervelend kan zijn...... :(

8. amma

amma Bekend lid

1 nov 2006
    824
    0
    0
    als zelf oefeningen doen niet helpt kun je altijd naar een bekkenbodem fysiotherapeut gaan!
    Die kunnen je echt goed helpen.
    Ook voor een 2e of 3e zwangerschap, ze kunnen je dan helpen te zorgen dat je bekkenbodem weer goed in vorm is zodat na de zwangerschap de schade niet te groot is en je makkelijker hersteld!

Het is in ieder geval niet iets waar je de rest van je leven mee moet blijven lopen hoor!

Deel Deze Pagina