hoi, Ik ben gisteren bij mijn huisarts geweest en hij zei dat je gewoon een eisprong hebt elke maand ookal ben je niet ongesteld geweest ik ben 14 dagen overtijd en hij zei dat je ongesteldheid soms gewoon wegblijft, maar je dan toch aan de volgende ronde kan beginnen om zwanger te worden????? Dus dan zou het nu mijn vruchtbare periode zijn en kan ik na 13 juli weer testen, want dan zou ik eigenlijk weer ongesteld moeten worden als ik een cyclus heb van 28 dagen. Hebben jullie hier ervaring mee????? Dus niet ongesteld en wel zwanger daarna?? dus eigenlijk geen mensrtuatie maar wel een eisprong??
hoi Jacqueline, ik wil niet tegen je huisarts ingaan, maar ik vind dit verhaal een beetje onbegrijpelijk. Als je een eisprong hebt gehad wordt je altijd ongesteld (of je bent zwanger) voor je weer een nieuwe eisprong hebt. Ik heb nog nooit gehoord dat je zonder ongesteld te worden weer een nieuwe eisprong kunt krijgen. Maar dat kan aan mij liggen? Mirjam
hoi, lees dit even!!! Geplaatst: 16-06-2006 17:07 Hallo allemaal, Ook wij proberen nu vanaf oktober actief om zwanger te worden, en tot de dag van vandaag heb ik in deze periode maar 3 keer gemenstrueerd. Mijn eerste cyclus was 33 dagen, de tweede 38 dagen de 3e 50 dagen..... De laatste keer menstueren was13 februari!!! Ben inmiddels naar de huisarts geweest, maar die zegt niks voor mij te kunnen betekenen, komt wel vaker voor dat de mentruatie langer uitblijft. Op dit moment ben ik 3 keer bij een acupuncturist geweest in de hoop dat hij iets voor mij kan betekenen. Na de derde keer lijkt het toch wel alsof de menstruatie er aan zit te komen. Ik heb last van mijn onderrug, wat ik ook altijd had als de mestruatie er aan zat te komen. Ik heb hoop, maar hou er ook rekening mee dat het niet gaat lukken. En je hoort mensen wel eens zeggen dat je er niet te veel mee bezig moet zijn, maar dat is verrekte moeilijk als je het zo graag wilt en vriendinnen om je heen in 1 keer zwanger zijn.... De huisarts vertelde ook dat hij er pas iets mee wil doen als we een jaar actief proberen en nog steeds geen resultaat hebben. Zelf wil ik niet zo lang wachten, want zo is het actief proberen niet echt zinvol (als je menstratie uitblijft.) Snappen jullie het allemaal nog?? Heeft iemand hier ervaring mee, of weet iemand wat ik hier mee kan doen, want ik wil niet over een jaar ineens horen dat er toch iets mis is met het idee in mijn hoofd dat we nu ook misschien al iets kunnen doen. en dan 12 dagen later zei ze dit Geplaatst: 28-06-2006 15:29 -------------------------------------------------------------------------------- Ehh, ik geloof het nog steeds niet, maar ik heb vanmorgen een test gedaan en ik ben zwanger!!! Maar hoelang dat is nog erg onduidelijk... Heb 26 juli een afspraak bij de verloskundige voor een echo, dan weet ik waarschijnlijk meer. Groetjes Suuzz dit heb ik gevonden op medischforum.nl groetjes jacquelinr dus het kan wel toch????