Tips tegen slecht slapen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door 25meisje, 17 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 25meisje

25meisje Lid

7 jul 2014
    32
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi dames !

Misschien is dit al het zoveelste topic hierover .. maar kon niks terug vinden erover.
    Ik ben nu 22wkn zwanger en ik slaap sinds 2 weken ongeveer enorm slecht.. ik val als een blok in slaap maar elke nacht rond 2 / 3uur word ik wakker en dan zie ik elk uur van de klok tot een uur of 7 ...
    Ik slaap al met een extra kussen tussen mijn benen en deels onder mijn buik.. maar ik lig gewoon niet lekker.
    Ik kan niet lang op mijn rechterkant slapen ivm de nierstuwing ( en de dubbel J katheter die ik heb ) ..
    "Gelukkig" zit ik in de ziektewet waardoor ik overdag meestal wel een uurtje even ga slapen ..
    Iemand nog tips ?? ☺

Liefs ! ♡

2. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Nee als die tip er is wil ik hem ook! Ik had het bij de eerste al die nachten en nu weer. Vreselijk omdat ik dus ook gewoon 4 dagen werk en de andere dagen een wakkere peuterpuber heb die ook niet meer slaapt. Bij mij werkt niks. Ja bevallen 😜 (Maar daarna had ik weer 9 maanden slapeloze nachten haha)

Zo goed en kwaad als het gaat doorstaan en waar nodig rust nemen.

Ik ben nu 27 weken overigens

3. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Ik kan soms niet slapen omdat ik simpelweg loop te piekeren. Ik weet niet of dat bij jou het geval is. Als er. Bijvoorbeeld dingen zijn waarover je piekert kun je deze opschrijven in een boekje of blaadje wat naast je bed ligt.

Ik doe dat altijd een spelletje om mijn gedachtes om te zetten. Ik bedenk allemaal plaatsnamen met een a dan een b c etc. Je kunt het ook met namen doen of een ander onderwerp.
    Soms helpt het ook om even helemaal bewust te worden van je lichaam. Even je tenen wiebelen en alle ledematen even de revue laten passeren zeg maar. Voor sommigen helpt dit. Ik word hier alleen wat kiebelig van.

Mijn man gaat altijd lezen. Simpele boeken op zijn ereader en hij valt dan vanzelf in slaap.

Hoop dat je wat aan deze tips hebt!
    Succes!

4. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Owh ja wat bij mij ook heel erg hielp was slapen met een voedingskussen

5. Friesje203

Friesje203 Fanatiek lid

31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    Ik heb precies hetzelfde en ook hier nog niet echt iets gevonden wat helpt.
    Ik heb nu mijn iPod naast mijn bed liggen en ga dan muziek luisteren, soms val ik in slaap, soms niet helaas...

6. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Hier het zelfde probleem.. ook al weken helaas.
    Wat mij wel goed heeft geholpen en toch wel verschil heeft gemaakt is geen koffie drinken, geen cola, geen thee behalve rooibos of andere cafeïne vrije thee en s avonds niet meer na 20.00 uur drinken.

Verder geen tips, hier ook een ramp. Heb al een nachtje in het ziekenhuis geslapen met slaaptabletje en pethidine tegen de pijn. Ik lag nog wakker 03.00!!
    Ik slaap wel goed in rond 23.00 uur maar ben rond half 1 klaar wakker meestal.

7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Slaap ook slechter. Meer vanwege pijn in mijn ribben (heb toen ik 5 weken zwanger was gekneusde ribben opgelopen en die plek speelt nu weer op). Ben ook zoekende.
    Hier slaap ik enkel op mijn rechterzijde met het dekbed tussen mijn benen haha!

8. Friesje203

Friesje203 Fanatiek lid

31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    Ik val idd ook wel in slaap tot een uur of 3 en daarna is het een drama. Lig op m'n zij of rug, maar heb dan het idee dat ik geen houding meer kan vinden.
    Mijn moeder heeft de hoes van mijn voedingskussen af gemaak deze week dus die ga ik vannacht maar eens proberen..

9. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hier ook een slechte slaper. Is ten eerste ten gevolge van hormonen die zorgen dat je lichter leert slapen zodat je je kindje straks hoort.
    Te tweede door een zware buik ten 3e alle geluidjes horen (ik ben er achter gekomen dat mijn man s nachts ademt....😅)
    en ten 4e 6x op een nacht naar de wc.

Wat ik er mee doe:

1. Licht slaoen doe je niks aan. Maar om in slaap te vallen ga ik gewoon tellen. 1...2...3...
    2. Kussen onder mijn buik. Zodat die me niet helemaal naar beneden trekt. En 1 in mijn armen om mijn borst wat open te houden. (Heb inmiddels cup G dus dat gewicjt zorgt soms voor benauwdheid.
    3. Af en toe mijn bent een flinke por geven😂
    4. Niks aan te doen. Ookal drink ik 's avonds niet meer. Moet toch steeds plassen.. Niet bij nadenken. Even doen en dan het riedeltke van 1 t/m3 weer af.

Wat wel heeft geholpen bij mij is aangeven minder te willen werken. Maar begrijp dat jij al in de ziekte wet zit.

10. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Normaal helpt een saai boek, maar ik heb nu geen puf om te lezen. Ik val weer heerlijk in slaap bij the incredible dr. Pol :D De ziggo go app aan op de iPad (geluid uit) en 5-15 minuten later lig ik weer te snurken. Engelse detectives (uitgezonden op de publieke omroep - zonder reclame) werken bij mij oom goed om in slaap te vallen.

Deel Deze Pagina