Wat te doen op baby borrel? Daar mee bedoel ik: We hebben een zaaltje gehuurd waar onze collega's en buren en vrienden terecht kunnen na de geboorte waar we een hapje en een drankje geven. Dit zodat die niet allemaal naar ons huisje moeten komen. Maar we zullen waarschijnlijk wel cadeautjes krijgen , nu is mijn man van mening als we een cadeautje krijgen, dat we die niet meteen open doen, maar opzij leggen, en dan de dag erna rustig bekijken, en ook omdat hij van mening is dat er bepaalde mensen er zullen op staan kijken, oh wat heeft die of die gekocht. Nu had ik dat besproken met een vriendin, en haar mening is dat dit onbeleefd is, op de manier van 'oh dank u, maar het boeit me niet dus leg ik het aan de kant'. Nu weet ik niet zo goed wat te doen, wat zouden jullie doen? thx
Ik vind het net als je vriendin zeer onbeleefd als het cadeautje niet wordt opengemaakt. Zou het echt niet apreciƫren. Ik steek veel moeite in mijn cadeau's in het algemeen en wil dan ook graag de reactie zien bij het openmaken. Wat je ook kan doen is alle pakjes verzamelen op een tafel en dan op een bepaald moment ze allemaal openen zonder te zeggen van wie het komt. Een soort van Secret Santa maar dan de pakjes voor 1 persoon.
Hangt er natuurlijk af hoeveel mensen je uitnodigt. Als je echt een stuk of 20-30 mensen hebt dan ben je veel tijd kwijt om een kado open te maken, erover te hebben hoe leuk het kado is, en natuurlijk nog te bedanken. Dan ben je de hele dag daarmee bezig ipv onder de mensen te zijn. Daarom heb ik nee gestemd.
tja het is moeilijk. Want we verwachten toch wel een 50tal gasten, nu niet dat we 50 cadeaus gaan moeten openen maar toch... We moeten met iedereen kunnen praten en zien dat iedereen iets te drinken heeft etc.
Als je zoveel mensen verwacht dan zou ik ervoor kiezen om de kado's niet te openen. Watje eventueel wel kan doen is er snel bij zetten op op het cadeau van wie je hebt gehad zodat je, als het feest voorbij is, en je in alle rust alles uit hebt gepakt een persoonlijk bedank kaartje stuurt.
ja ik denk dat het zoiets is dat mijn man ook in gedachten heeft. ik zou die wel willen open doen, maar ben dan ook niet zo goed in faken, als er dan bvb iets bij zit dat ik maar niks vind, dan zal ik nog moeite moeten doen om te zeggen 'wauw' haha dus man zijn voorstel is niet slecht , maar wil dan echt niet onbeleefd over komen.
Mijn vriendin had ook een babyborrel. Even los van het feit dat ik het vreselijk vond, vond ik het echt nog minder leuk dat de cadeautjes aan de kant werden gelegd. Ik had echt enorm m'n best gedaan en had het graag persoonlijk willen geven.. Nu verdween het op de stapel. Het kwam echt over als bedankt en doei! Zo bedoelde ze het niet dat weet ik.. Maar leuk was anders!
Lastig! Ik zou ze zelf ook aan de kant willen leggen en later openen, maar denk idd dat de gasten dat niet zo leuk vinden. Moeilijk!
Zie het als een bruiloft! Daar worden de cadeau's toch ook pas later in alle rust open gemaakt? Als het met een select aantal mensen was zou ik zeggen direct openen maar met 50 mensen zou ik zeggen maak een leuke cadeautafel waar jezelf al 1 of 2 cadeautjes legt (gewoon leeg ingepakte doosjes of iets)
het ligt eraan , krijg je enorm veel cadeautjes zou ik een cadeau tafel maken , anders blijf je bezig met open maken met weinig zou ik het gewoon open maken .. maar luister naar je zelf wat je wilt en niet wat de ander wilt ,, wat je wel kan doen is iedereen een bedank kaartjes sturen voor hun cadeautje
las net 50 gasten ,, puufff doe maar een cadeau tafel anders ben je het hele feestje bezig met open maken en bedanken , snap dat sommige mensen dit minder leuk zullen vinden maar ze moeten ook begrijpen dat je anders 50 cadeaus zit uit te pakken en alleen te bedanken en niet normaal gesprekken kan houden en borrelen.
Ik zou ze ook later in alle rust openen al zou ik als gast zijnde weer graag de reactie zien. Ik vind het kaartje sturen achteraf wel heel erg leuk. Is ook weer wat meer moeite dan een appje sturen!