Is dit nou de 17 maanden sprong?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Leetje1, 30 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leetje1

Leetje1 Lid

22 aug 2008
    65
    0
    0
    Hallo!

Sinds vorige week heeft onze zoon vreselijke driftbuien. Als iets niet gaat zoals hij wil dan gooit ie zich op de grond en wordt helemaal hysterisch. Ook slaapt hij smiddag maar een uur of anderhalf uur...
    Dat was al wel eens pittig.
    Maar sinds dit weekend wordt hij een aantal keer per nacht wakker. Dit ben ik echt niet gewend. Het gebeurde heel af en toe wel maar dan was het deken erover aai over de bol en weer slapen.
    Nu huilt hij zichzelf echt weer een aantal minuten in slaap om na een uur weer te beginnen. Eerder sliep hij ook tot 8.00 uur nu standaard kwart voor zeven. Pfff! Ik heb echt al wel wat achter-het-behang-plak momentjes gehad...
    Dat wakker worden begint trouwens ook pas na 00.00 uur.

Nou wordt hij aankomende donderdag 17 maanden. Zou dit die sprong kunnen zijn? En zijn er ook tips?

Alvast bedankt!

2. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Hier gaat het precies hetzelfde sinds een week. ´s Avonds valt ze op zich wel in slaap, maar na middernacht begint het gedonder. Ze wordt ieder kwartier zo´n beetje wakker, of huilt/gilt zichzelf wakker. Wij zijn bekaf :(!

Overdag gaat het wel, maar ze wil wel steeds haar zinnetje hebben (wat ze dus niet altijd krijgt). Dan is het jengelen, gillen, aan m'n benen hangen... Het ging de afgelopen tijd juist zo lekker met haar!

Volgens mij is het duidelijk de 17 maanden sprong. Tips heb ik niet, behalve diep ademhalen en wachten tot de storm weer gaat liggen...

3. sandra2212

20 sep 2008
    22
    0
    0
    Mijn zoontje is nu 19 maanden en sinds een week of 3 wil hij ook niet meer uit zichzelf slapen... zowel smiddags als savonds... pffff zo vermoeiend. En als hij dan eenmaal slaapt savonds dan wordt hij ooknog eens een paar keer wakker.... we zijn gesloopt...Ooit gaat het over hebben wij zoiets maar het is zwaar

4. Sensea

Sensea Niet meer actief

19 maanden hier en ookal een week of wat prijs. het wisseld een beetje met het gedrag en drammen en overal aanzitten. en ook het slechte eten een slechte slapen. ik heb in een ander topic daarover een uitgebreide reactie over het slechte slapen gegeven.( over een meisje wat slecht slaapt bij peuter en kleuter) mijn zoon had voor die tijd ook geen slaapproblemen in ieder geval niet in de vorm van het naar bed gaan wat nu het grootste probleem is. als het een sprong is dan duurt die bij ons al bijna 2 maanden. en het is erger geworden na de bmr prik van 3 weken geleden helaas. geen tips hier, ik ben zelf ook zoekende.

5. Leetje1

Leetje1 Lid

22 aug 2008
    65
    0
    0
    Tips zijn ook moeilijk te geven hè.
    Maar als je zelf slecht slaapt en hij is ook nog zo veeleisend overdag moet ik echt vaak tot 10 tellen om mijn geduld te bewaren.
    Eten gaat inderdaad ook minder goed dan normaal. Hij is een hele goede eter. Maar nu als iets hem niet zint haalt hij het uit zijn mond en geeft het terug. O, wat een geklieder!

Vannacht ging trouwens al wel wat beter. Hij was om 4 uur wakker. Even geaaid en deken goed gelegd. Hij huilde toen 1 minuut en sliep weer in. Vanmorgen om kwart voor 7 wakker.
    Hopen dat het deze nacht nog beter gaat.

Deel Deze Pagina