mijn dochtertje is nu 19 weken oud vanaf het begin kreunt ze veel en laat ze heel veel windjes. na een week of 8 begon ze echt last te krijgen van al dat lucht in haar lijfje en had ze steeds waterdunne ontlasting, haar ontlasting is onderzocht en daar kwam uit dat ze -niet- verteerde suikers had dit leek op een lactose intoleratie, ik werd doorgestuurd naar een kinderarts. die vertelde dat een lactose intolerantie niet kan op deze leeftijd, dus moest het wel een KM allergie zijn, ik gaf borstvoeding en zat al een paar weken op advies van het CB op een koemelk vrij dieet. en ook daar werden de klachten niet minder om. tijdelijk overgestapt op Friso allergie care, maar ook daar geen verbetering. nu krijgt ze neacate, maar ook daar zien we geen verbetering. ze blijft maar vol met lucht zitten wat haar uit dr slaapt houd. ook perst ze de hele dag door zodat vaak de hele fles erweer uit komt door het persen. ze wil graag slapen, en slaapt ook heel makkelijk in. de hele dag en nacht ben ik met haar bezig om het lucht uit dr lijfje te krijgen, dan 'fiets' ik met dr beetjes en duw dr beentjes richting haar buik, zodat ik hoorbaar al het lucht eruit perst. is het lucht er uit??? dan slaapt ze gewoon verder! anders wordt ze na een half uur weer wakker en dan begint het weer van voor af aan! ze is zo oververmoeid dat ze als ze 'gewoon' wakker is loopt te kraaien van vermoeidheid. ik had echt gehoopt dat de neocate echt zou werken maar het lucht blijft in dr buikje...we hebben echt van alles geprobeerd maar niets helpt! wie herkent dit en heeft een gouden tip? ik ben zo kangzamerhand vreselijk moe om dag en dat Zó met dr bezig te zijn.
SabSimplex zou lucht in de darmpjes moeten oplossen...het proberen waard misschien?Wordt ook heel veel bij krampjes gebruikt. Osteopathie?Misschien kunnen die iets betekenen? Veel sterkte..zo zielig als ze zo ellendig zijn hè..
ik heb eerst infacol gebruikt, daarna ook sapsimplex besteld en ook al 3x bij een osteopaat geweest, helaas niet helpt! bedankt voor het mee denken! ik hoop echt of iemand een gouden tip heeft?
hmmm, ik wilde ook infacol adviseren... Boert ze wel goed tijdens na de fles? Scheelt natuurlijk ook een hoop lucht als ze het dan al kwijt kan ipv dat het haar hele maag-darm stelsel door moet...
Nou ja wat een rare dokter. Lactose intolerantie op die leeftijd kan wel, daar ben ik het levende bewijs van (= congenitale lactose intolantie of aangeboren lactose intolerantie) Is de ontlasting waterig en groen en groeit je kindje niet goed? Dan kan het echt wel zo zijn dat ze lactose intolerantie heeft. In dat geval kunnen ze testen, maar dat gaat pas vanaf een jaar of 3 met een provocatietest. Bij mij ging het overigens een stuk beter toen ik met 6/7 maanden brood kreeg. Maar ik zou toch nog eens aandringen bij je kinderarts want zoals je het beschrijft klinkt het echt onwijs zielig.
ik heb begrepen dat lactose intolerantie wel zou kunnen, maar dan had ze goed moeten reageren op de friso allergy care want die is lactose vrij. de boert goed, ze drinkt niet gulzig, we dikken de voeding in met nutrilon. haar ontlasting is heeel verschillend, van waterdun naar heel dik met slijm en zelfs bloed. we moeten nu nog 2 weken de neocate geven in de hoop dat het dan beter gaat. daarna zijn we volgens mij uit gedoktert! ze groeit trouwens als kool! dus iets ernstigs heeft ze niet want ze zit boven de groei lijn met dr gewicht. bestaat er nou echt helemaal geen middel om het (extreem) overtollige lucht er op een makkelijke manier uit te laten?
Kinley heeft ook veel last gehad van lucht en huilde daarom de hele dag. De huisarts constateerde dat ze haar hele maag had opgeblazen met lucht wat via de darmen niet weg kon (maagje rijkte van links naar rechts over de hele buik en vanaf de ribben tot aan haar navel) Op zijn advies zijn we een dubbele dosis infacol gaan geven en hebben haar zo rechtop mogelijk gehouden zodat ze met behulp van de zwaartekracht van de lucht af kon komen. Dat betekende dus dat we haar bedje op autokrikken hebben gezet zodat ze een fikse helling had als ze in bedje lag. Ook zat ze gewoon in de maxi cosi rechtop tegen de muur. Dit hielp en het huilen werd wel wat minder. Toen ik vertelde dat ze ook alleen dunne ontlasting had zijn ze aan haar darmen gaan voelen en bleek dus dat er een fikse verstopping zat, daardoor kon niet alleen de lucht er moeilijk langs maar ook alleen de dunne ontlasting (dikke stukken bleven erachter zitten). We zijn toen ook lactolose gaan geven en toen de ontlasting er een maal goed uit was hadden we een heel ander kind. Groetjes Anita
dik je haar melk in met Nutrilon NutriTon??? daar kreeg mijn kindje enorme kramen en veeeeel lucht van...daarom ben ik er mee gestopt!
waarom gebruik je nutriton? Spuugt ze veel? Als ze niet veel spuugt zou ik het niet gebruiken. Mocht er iets vergelijkbaars aan de hand zijn als wat Pluk schetst, dan helpt dat niet denk ik...
we dikken haar melk in met johanesbroodpitmeel (leuk woord voor galgje) omdat ze misschien verborgen reflux heeft, door het indikken van de melk blijft het misschien in dr maag zitten ipv omhoog en weer inslikken met lucht! maar dit help niet, met poepen zelf heeft ze geen last. zojuist weer contact gehad met de kiner arts, morgen moeten weer langs komen en krijgt ze een zogehete 'schoorsteentje' (een dun slangetje wordt dan ingebracht om het overtollige lucht af te voeren) donderdag weer terug, als dit geen effect heeft word ze opgenomen en wordt ze voor een paar dagen geobserveerd op te kijken waar al dat lucht nou vandaan komt. zucht...mijn kleine meissie