Wie heeft er ervaring met werken als Alfa-hulp? En waar kan ik mij opgeven voor zulk werk. Ik heb al geprobeerd om te zoeken via zoekmachine maar ik lees alleen maar steeds dat de wet is veranderd.
Ik ben alfa hulp geweest maar vanwege nieuwe regeltjes per 1 januari 2010 ben ik er mee gestopt. Ik zou flink achteruit gaan in mijn salaris, alhoewel ik dan wel weer pensioen-opbouw zou krijgen... Nu ben ik gastouder en dat verdiend ook niet veel, maar dat vind ik wel heel leuk om te doen. Ouderen lagen mij niet zo..... Maar ieder zijn ding.... Maar je kunt dit worden via de thuiszorg. Dus waarschijnlijk als je op thuiszorg googled in jouw regio, dan komen er wel sites waarbij je ook kan solliciteren als alfa-hulp. Succes.
bij ons in ons bedrijf is er geen alfa hulp meer. dit is dit jaar allemaal stop gezet.. ik werk als gewone thuishulp! dus huishouding! dit is veel beter geregeld als de alfa. waarom ga je niet gewoon als helpende in de thuiszorg werken??
Alpha bestaat idd niet meer. Ik werk als huishoudelijke hulp bij een grote organisatie. Ik verdien meer, heb een vast contract, en krijg doorbetaald bij ziekte ed. Ook bouw ik nu een pensioen op. Hiervoor werkte ik als alpha, maar dat was echt bagger geregeld.
Oja, er worden hier en daar wel weer bedrijfjes onder naam van de thuiszorg opgezet die alpha leveren, maar ik zou persoonlijk gewoon voor huishoudelijke hulp gaan
leuk werk doe het alleen nooit via tsn thuiszorg service nederland te laat betalen, als je iemand wil spreken over je salaris ben je vervolgens 50 minuten verder voor iemand je te woord staat om gek van te worden ik werk tot 15 juni ervoor en dan ben ik er eindelijk vanaf
hihihi ik ben gistermiddag aangenomen als thuishulp moet zeggen dat ik het allemaal erg aantrekkelijk vind klinken , ik begin maandag hoop dat het me bevalt .
ik heb jaren terug als alpha hulp gewerkt. Toen verdiende ik 20 gulden per uur. Later ben ik het nog een keer gaan doen in de euro tijd en tone verdiende ik omgerekend minder. Werd gelijk ook minder aantrekkelijk. Ik heb het via thuiszorg gedaan.
Ikkeliese10 en Kus26: Lijk me ook leuk om gewoon in de thuiszorg te werken. Hebben jullie een adres of telefoon nummer voor me? Romaira: Waar ben je aangenomen? Heb je een adres voor me. Een website of telefoonnummer? Ik heb mij afgelopen vrijdag aangemeld als thuishulp bij Thuiszorg in Holland. Maar ik heb nog steeds niks gehoord. Hoelang duurde het bij jou voordat iemand contact met je opnam?
TSN heeft het erg druk gehad met de overstap, maar ik heb nog nooit 1 dag te laat mijn loon ontvangen. Je kunt je daar gewoon via internet aanmelden en dan krijg je een gesprek.
@ tinkerbel, ik ben aangenomen bij thuiszorg groot gelre maar hun zitten alleen in gelderland dus denk niet dat je daar wat aan hebt. Ik heb een maand geleden gereageerd op een vacature en kreeg vorige week pas een mailtje of ik nog op zoek was naar werk, meteen gebeld en kon dus gister op gesprek. als je het niet vertrouwd zou ik gewoon even bellen hoor !
heb zowel als alphahulp als thuishulp gewerkt. thuishulp beviel beter.. was dan wel het zelfde werk, maar je bouwt arbeidsverleden op, iets wat je als alphahulp niet doet.. je bent verzekerd en krijgt bij ziekte uitbetaald. Ook ben je zekerder van je uren.. bij alphahulp was het maar afwachten. ben met beide gestopt bij mijn vorige zwangerschap.. misschien dat ik het in de toekomst weer ga doen, maar denk het niet
hier ook alfa hulp gedaan ben er ook mee gestopt mocht niet meer als 12 uur per week werken anders zat je met de belasting de verdiensten waren ook niet zo goed ik zou het werk niet meer willen doen
Kus26: TSN werkt helaas niet in Almere, zag ik net op hun site. Romaire: Bedankt in elk geval. Ik zal eens googlen.
Ik ben maar aan het googlen. maar het lijkt wel alsof er geen oude mensen wonen hier in almere. kan helemaal niks vinden zeg!
ik werkte altijd voor valent maar dat is overgenomen door tsn! ( thuiszorg service nederland) verder heb je nog amstelring.