Is dit nou echt zo veel te zwaar? :(

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vlindertje86, 18 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik was te zwaar om mee te beginnen (woog 111 kilo met 183 cm) maar zat aan anti depresiva, nu ben ik gestopt en weeg nu 108 kilo (32 weken zwanger) dat vond ze blijkbaar toch teveel :(: , tuurlijk ik WEET dat ik te zwaar ben maar het ligt niet zozeer aan mijn eetgedrag en om voor een VK zomaar aan te nemen dat iemand teveel snoept of kant en klaarmaaltijden eet en zegt dat je een uur moet wandelen terwijl iemand van een kwartier al een dag ziek is (met mijn ME) is gewoon dom.. weet niet wat sommige hun probleem is.. misschien verkeerde been uit bed theorie ofzo?

2. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Helaam mee eens ik vind het al die vragen erg overderven!

3. sillie78

sillie78 Actief lid

13 nov 2008
    392
    0
    0
    maatschappelijk werker
    Hoi Vlindertje,

Ik vind het echt Belachelijk dat jou verloskundige zo'n drama maakt. Je bent vegetarisch, eet geen suiker en zoveel ben je nou ook weer niet aangekomen.
    Laat je niet gekmaken hoor. dat zijn van die mensen die alles volgens het boekje moeten doen. Blijf bij jezelf! Je weet zelf of je overdreven veel eet of niet.

Geniet ervan meid en probeer je niet al te druk te maken. Alhoewel dat natuurlijk heel moeilijk is, vooral als een zogenaamde deskundige zo moeilijk doet.

4. Noor83

Noor83 Actief lid

12 jun 2008
    186
    0
    0
    Hee,

Ik vind het ook belachelijk hou jouw vk reageert. Ik ben zelf ook veel aangekomen; ik woog 58/59 kilo en nu 74, en dat terwijl ik ook echt heel gezond eet (ben ook vegetariër), snoep maar zelden, alleen beweeg ik niet zo veel meer omdat ik nogal last heb van mijn dikke buik (zie album). Ik heb gelukkig nog geen 1 x gehoord dat ik teveel ben aangekomen.

5. Vlindertje86

Vlindertje86 Actief lid

17 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Canarische Eilanden
    Hardstikke bedankt voor de lieve antwoorden! Ik maak me er ook al niet meer zo druk om. Hou me er gewoon aan vast dat er idd ook zat vrouwen zijn die 30 kilo aankomen en gewoon een kindje op gewicht krijgen en zelf de kilo´s ook weer makkelijk verliezen na de zwangerschap.
    Soms is het gewoon niet te achterhalen waarom iemand veel of weinig aankomt en waarom dat zo is. Gewoon bij iedereen anders dus. En ja, als je je als verloskundige vastpint op die gemiddelde 12 kilo per zwangerschap, dan snap ik wel dat ze begon te stuiteren dat ik nú al 10 kilo heb :) Beetje flauw alleen. Als vk zou je beter moeten weten. Denk inderdaad dat ze met dr verkeerde ben uit bed was gestapt en even lekker moest zaniken tegen iemand.

@ Imd: Jij moet je ook gewoon lekker niks aantrekken van je vk, zo te horen doe je het al hardstikke goed met je gewicht als je van 111 naar 108 bent gegaan. En zeker als je gewoon niet veel meer kán bewegen door een ziekte vind ik het bijna grof om er als vk iets van te zeggen. Jij weet zeld idd ook wel hoe het zit, erg vervelend om dan iemand daar nog eens extra attent op te maken. Maarja, misschien móeten ze het zeggen beroepsplichtmatig ofzo?

6. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    ik ben er ook al 10 kilo aangekomen en bij de eerstewa sdat uiteindelijk 25 dus dat zal nu ook wel.
    bennormaal 56 kg en 1.66 lang

7. mummy2b

mummy2b Lid

27 nov 2008
    67
    0
    0
    Ik weet dat er vroeger sterk op je gewicht gelet werd. Na een onderzoek dat aantoonde dat er juist meer kinderen met problemen werden geboren bij moeders die sterk op hun eten letten, heeft men dat losgelaten. Daarom wordt er nu ook normaliter niet meer gewogen bij de verloskundige. De enige reden dat er soms nog op gewicht gelet wordt, is dat een buitengewoon groot kind en een grote gewichtstoename kunnen duiden op zwangerschapssuiker. Maar zo te lezen is dat bij jou helemaal niet aan de orde. Je verloskundige komt erg ouderwets op me over.

Wat je gewicht betreft, je hebt een laag startgewicht voor je lengte. Je mag er vanuit gaan dat je met 185cm en 66.5 kilo, gemiddeld 15,5 kilo aankomt, ipv 12. En daar mag je ook gerust wat boven zitten (ca 2,5 kilo) zonder dat dat buitengewoon of abnormaal is. (cijfers zijn gebaseerd op een engels onderzoek naar gemiddeld gezond gewicht bij een groot aantal vrouwen, om dit voor jezelf uit te rekenen: google op "pregnancy" en "weight gain")

O ja, die honger rond de 26 weken had ik ook hoor. Is normaal, je komt in week 21 t/m 30 gemiddeld 50% van je totale zwangerschapsgewicht aan.

8. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
  9. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    wat zijn jullie allemaal licht. dan mag ik niet eens zwanger worden dan ben ik zo al veel te zwaar.
    ik ben 1.55 en weeg 62 kilo.
    nou moet ik zeggen dat ik gestopt ben met de pil dat ik 8 kilo aan ben gekomen. dus ja niks aan te doen. na de zwagerschap hoop ik dat alles er weer afgaat.

liefs

10. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    heb niet alle reacties gelezne, dus sorry als ik iets dubbel zeg ofzo.

De meeste VK wegen niet eens meer, omdat het heel weinig zegt. Zelf ben ik ook veel aangekomen, maar dat komt puur en alleen doordat ik veel vruchtwater heb. Het kindje is er dus niet groot door en ik ben de kilo's straks ook gewoon weer kwijt. Was bij de eerste ook vrij snel zwaar, maar kwam op het eind bijna niks meer aan. Dus laat je niet gek maken hoor. Als je gewoon gezond en gevarieerd eet en een beetje in beweging blijft, is er niks aan de hand!

11. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Ik ben nu ook 11 kilo aangekomen vanaf mijn start gewicht, maar toen was ik wel 2 kilo lichter dan normaal, dus dan zou het 9 kilo zijn.
    Had al iets overgewicht, dus soms maak ik me er wel zorgen om.
    Heb wel het gevoel dat het alleen aan mijn buik en borsten zit.
    Ik eet gezond, maar af en toe snoep ik ook wel is.
    Het zit er bij mij meteen aan en dat is het moeilijke.
    Het is bij iedereen anders en daar houdt ik me wel aan vast.

12. Violet32

Violet32 Bekend lid

4 feb 2009
    677
    0
    0
    H a vlinder
    Wat iedereen hier zegt klopt wel bij Moos* was mn startgewicht
    een stuk lager en had daardoor meer trek en kwam meer aan
    Ik stond toen trouwens al niet op de weegschaal.
    En nu ben ik 21 w maar mn startgewicht was hoger ben nu dus ook
    minder aangekomen.
    Ik zie het zo zolang jij inde spiegel kijkt en denkt dat ziet er nog best aardig uit, en je zw broeken zitten nog goed(om je billen dan he ;) )
    dan hoef je je cht nergens zorgen om te maken, ik zeg ze had vast dr dag niet :D .

liefs

13. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    ik denk dat ze niet alleen om jou te pesten al die vragen heeft gesteld, maar ook met echt een reden.

Als je zelf veel aankomt en veel eet kan het volgens mij zijn dat je zwangerschapsuiker hebt...en daardoor kan je kindje wel groter worden dan normaal...
    Dit moeten ze natuurlijk goed in de gaten houden en daarom stelt ze denk ik al die vragen...zou er niet teveel achter zoeken...maar ze vragen het niet voor niets!

Zelf vind ik het best veel...maar dat komt omdat ik zelf nog op 1 kilo onder mn startgewicht zit. Dus dan is elke kilo al veel ;)
    Als ik jullie allemaal zo hoor valt het best mee!

Misschien dat ze extra ongerust was omdat je juist zo dun bent en dan in één keer zoveel aankomt!

14. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mag ik jouw vk een beetje een zeurpiet vinden?

Mijn startgewicht lag hoger dan dat van jou en ik ben nu 14 kilo aangekomen, zeg 0,5 kilo gemiddeld per week. Al vanaf het begin hoor; heb geen uitschieters gehad.
    Ik eet ook heel gezond en snoep niet.

Omdat ik een start-BMI had van 30+ heb ik wel een glucosedagcurve moeten doen ivm verhoogde kans op zwangerschapssuiker, maar dat had ik dus niet! Als dat wel zo zou zijn, heb je kan op een uit de kluiten gewassen baby die ook nog wat andere klachten kan hebben.
    Dus wat dat betreft vind ik het prima dat ze me in de gaten houden, maar vk's vinden m'n gewicht tot nu toe "netjes"!

15. brooke

brooke Lid

17 jan 2009
    40
    0
    0
    rotterdam
    niks van aantrekken wat de vk zegt ik ben met al mijn zwangerschappen zo 25 kilo aangkeomen at gewoon normaal okay soms weleens gezondigd!

maar goed en ik maak kleine babys mijn dochtertje is nu vijf maanden en ben de overtollige kilos nog niet helemaal kwijt en ben inmiddels 9 wken zwanger zal wel weer een reus worden ach maak mij he tuit ik krijg er een mooi kindje voo rterug de 1 word nu eenmaal dikker dan de ander

16. Vlindertje86

Vlindertje86 Actief lid

17 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Canarische Eilanden
    Mijn glucose uitslagen waren uitstekend, dat hadden we ervoor net doorgenomen. (zo´n test doen ze hier standaart bij iedereen)
    Dus daar kon de 'ongerustheid' van haar niet vandaan komen.
    En ja, kan me voorstellen dat het jou als veel voorkomt als je zelf nog 1 kilo onder je startgewicht zit. Dan ben je waarschijnlijk eén van de gelukkige die maar 5 kilo aankomt ofzo...
    Zelf denk ik ook steeds meer dat mijn vk gewoon een beetje een zeurpiet is als ik alle reacties lees. En tuurlijk, ze zal het goed bedoelt hebben maar dan moet je wel een reden hebben tot zorgen maken en die is er bij mij niet.

17. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Dan is het idd raar...als je het daar net over gehad hebt... :(
    Heb je 1 vk of zit je bij een praktijk met meerdere? Anders zou ik het gewoon volgende aan 1 van die andere vragen wat zij er van vinden!

En een gemiddelde 12 kilo moet ergens vandaan komen heh! er zijn mensen die komen 30 kilo aan dus idd mensen net als Imd die nog steeds onder hun startgewicht zitten!

Als je gewoon gezond eet en genoeg energie hebt is er toch niets aan de hand!

18. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Ik ben inmiddels al 25 kilo zwaarder! Ik vind het zelf wel vervelend. Voel me zo tubbie en lelijk...
    Maar mijn verloskundige maakt er verder geen rare opmerkingen over,
    Ze zei dat de ene nou eenmaal meer aankomt dan de andere.
    Je hebt ook veel zwangere die veel overgeven dus juist afvallen de eerste perdiode..

Maar dat heb ik niet gehad, + dat ik vanaf dag 1 weinig beweeg.
    Eerst ivm scheur in knieschijf en nou met de bekken.

Goh wat heb ik zin om straks weer te kunnen sporten!

19. Vlindertje86

Vlindertje86 Actief lid

17 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Canarische Eilanden
    Ik beweeg me ook niet zo veel meer sinds het begin. Denk eigenlijk dat het bij mij grotendeels daaraan ligt inderdaad. Heb weinig fut (ook ijzertekort) en pijnlijk bekken net als jou. Krijg ook al weer de kriebels bij de gedachte weer lekker te zweten van de inspanning. Nog even wachten...

20. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Ik ben nu met 26 weken 10 kg bij, in het ziekenhuis kraait geen haan naar mijn gewicht. Daar kijken ze er zelfs geeneens naar, ik hou het zelf een beetje bij. Ik heb in het begon mijn remmen wat losgegooid voor wat betreft het eten nu let ik iets meer op wat ik eet, maar ik lijn uiteraard niet!

Deel Deze Pagina