Wanneer naar de huisarts?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door bulakgirl, 4 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Ik hoop dat ik het hier in het goede onderdeel plaats, maar ik vroeg me af wanneer je naar de huisarts moet?

Klinkt misschien stom, maar ik ben heb gister positief getest op 3 verschillende merken testjes en vraag me nu af wanneer je het beste bij de huisarts kunt laten testen... (de test gaf overigens 1-2 weken zwanger aan)

Mijn gevoel wil nl. morgen gelijk al aan de telefoon hangen en vragen om een test, maar heb van een aantal al gehoord dat de huisarts je gewoon weg stuurt met de mededeling over een paar weken terug te komen.

Daarbij zijn mijn eigen huisartsen op vakantie en zou ik morgen de vervanger moeten bellen en weet niet of die daar wel open voor zouden staan dan..

Wat zouden jullie doen?

2. Dink87

Dink87 Actief lid

28 apr 2013
    278
    0
    16
    Mijn huisarts zei dat als ik zeker was niet langs hoefde te komen. Hij geloofde het wel. Heeft het wel in het systeem gezet.

Has 4x getest, kon het namelijk niet geloven.

3. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    ik hoefde niet te komen, kon gewoon een afspraak bij de vk maken.
    veel huisartsen laten je niet meer komen omdat thuistesten even betrouwbaar zijn als die zei hebben.

4. nono

nono Niet meer actief

Precies.. Gewoon afpraak bij de vk maken.

5. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Je hoeft niet naar de huisarts gewoon een vk bellen en een afspraak maken.
    Als je perse een huisarts wil laten testen moet je wel zelf betalen he direct aan de bali zn 7 euro. Aangezien je al een digi gehad heb de 1-2 zei zou ik het zonde van mijn geld vinden.

6. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Gewoon niet?
    Ik heb de huisarts nooit gezien hoor bij beide kinderen niet.
    VK praktijk bellen en een afspraak maken.

7. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Haha ok, ik lees het al! Dank jullie wel voor de reacties! Ik ga op zoek naar een vk en sla huisarts over! ;)

8. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    De test die je daat moet doen bij de HA is dezelfde als de zwangerschaps test in de winkel vandaar dat het niet meer nodig is tegewoordig om langs de HA te gaan :)

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    ik zou wel de HA op de hoogte stellen van je zwangerschap... zodat ze je in geval van nood de juiste medicatie kunnen voorschrijven.... dus medicatie die mag worden genomen bij een zwangerschap.

10. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Heb de huisarts niet gebeld. Ze weten t sinds de kleine geboren is. Vond t ook totaal overbodig om hen op de hoogte te stellen. Zodra je de huisarts nodig hebt en je krijgt bijv medicijnen dan is t vroeg genoeg om te vertellen lijkt mij. Loopt er sowieso de deur niet plat.
    Tenzij je natuurlijk de huisarts als vk wilt. Sommige doen dit er namelijk ook nog naast. Ik heb gewoon direct een onlineformulier bij een verloskundigepraktijk ingevuld en werd toen gebeld voor een afspraak.

11. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Hier wel de HA in moeten schakelen ivm verwijsbrief ivm medische indicatie

Huisarts doet daarbij geen zw schap test of bloedprikken
    Wel controleert hij eventueel mijn gehalte op foliumzuur maar thats it

Deel Deze Pagina