Uitslag huisarts

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door b1by, 2 aug 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. b1by

b1by Lid

30 jun 2023
    32
    3
    8
    Vrouw
    Snap iemand dit wat? Is dit positief?

Bijgevoegde bestanden:

2. Mamaen

Mamaen Bekend lid

7 apr 2023
    778
    716
    93
    Vrouw
    Je HCG is 146 wat overeenkomt met een zwangerschap van +- 4 weken zo te zien. Lijkt me dus positief, tenzij je verwachtte langer zwanger te zijn?

3. b1by

b1by Lid

30 jun 2023
    32
    3
    8
    Vrouw
    Nee verwachte wel als ik zwanger zou zijn 3-4 weken.

4. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.134
    3.212
    113
    Vrouw
    Er staat waarde lager dan 2 dan negatief. Jij hebt 146, dus positief. Waar komt deze onzekerheid vandaan?

5. b1by

b1by Lid

30 jun 2023
    32
    3
    8
    Vrouw
    Ik snapte in eerste opzicht het niet. Nu in het wel begrijp weet ik dat ik niet meer zo onzeker moet zijn en dat dit het bevestigd

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.973
    15.606
    113
    Nabij Utrecht
    Goed zo! ,:)

Mag ik vragen wat de huisarts heeft voorgesteld als stoppen met roken behandeling.

Zelf ben ik bijna een jaar geleden gestopt.met pleisters en "begeleiding" via medipro.
    Ik rookte zeker 20 sigaretten per dag en dat 30 jaar lang. Niemand geloofde dat ik het zou reddden, maar tis mooi gelukt!
    Ik kan je medipro zeker aanraden.
    En het wordt vergoed door je zorgverzekering, incl de.pleisters.

7. b1by

b1by Lid

30 jun 2023
    32
    3
    8
    Vrouw
    Ik moet stoppen op eigen kracht. Het is zeer moeilijk en ga eens bekijken voor hoe en wat of ik met beloning kan werken. Tips om te stoppen zijn altijd welkom!

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.973
    15.606
    113
    Nabij Utrecht
    Waarom mag je niet stoppen met pleisters?

9. b1by

b1by Lid

30 jun 2023
    32
    3
    8
    Vrouw
    Dat heeft hij niet gezegd, kan dat nog eens navragen . Hoeveel kost zon pakje?

10. Wishfull123

Wishfull123 VIP lid

26 mei 2021
    5.095
    4.601
    113
    Vrouw
    Hier ook heel wat jaartjes gerookt (ongeveer 20 jaar). Een half jaar voordat we actief voor kinderen wilden gaan ben ik gestopt, zonder enige hulpmiddelen.
    Natuurlijk is het lastig, vooral de eerste weken. Ik dacht dat het leven zoveel minder leuk zou worden:p
    Uiteindelijk kom je er al snel achter dat de ingesleten gewoonte het lastigste stukje is.
    Als je toch een sigaret op steekt, is het zonde van de stoppoging en alle moeite die je er al in gestoken hebt. Maar als je zwanger bent zou het in mijn ogen zoveel makkelijker moeten zijn. Je doet het niet voor jezelf maar voor dat kwetsbare wondertje in je buik. Dat kindje is totaal afhankelijk van jou en alleen jij bent in staat om de best mogelijke start voor je kindje te bewerkstelligen.
    In mijn ogen zou het stoppen voor je kindje zoveel makkelijker moeten zijn dan alleen stoppen voor jezelf.
    Iedere, maar dan ook echt iedere sigaret is een egoïstische keuze en schadelijk voor je kindje. Ook de stress van het stoppen doet vele male minder kwaad dan een enkele sigaret die je opsteekt.
    Sigaretten werken vaatvernauwend en eigenlijk verminderd iedere sigaret tijdelijk de bloedtoevoer naar je kindje.
    Je hebt een hoger risico op een miskraam en andere complicaties. Daarnaast zijn er later in het leven zoveel dingen waar je kindje last van kan krijgen, laag geboortegewicht, hogere kans op wiegendood enz.

En eerlijk ik ben zoooo blij dat ik nu al heel wat jaartjes gestopt ben.
    Het huis, je haar, je kleding alles is lekker fris. Ik voel mij zoveel fitter, ben na het stoppen gaan hardlopen en merkte echt een mega verschil.
    En van al het geld wat je bespaart (en wat is dat veel want wat kost een pakje belachelijk veel geld), kun je allemaal leuke dingen voor de kleine en jezelf kopen :)

Heel veel succes met stoppen, echt doen!! Je kunt het!
    Je hebt maar 1 gedachte nodig en dat is dat je het voor je kleine doet ❤

Ow en btw..... Ik geniet weer net zo hard van het leven als met sigaret (misschien nog wel een heel stukje meer ;)

Milena92, Krily, Suzi98 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.973
    15.606
    113
    Nabij Utrecht
    Als je via medipro stopt kost het niks en krijg je voor 3 maanden pleister en ben je daarna helemaal gestopt!

12. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.973
    15.606
    113
    Nabij Utrecht
    Ps met 1 pakje ben je er nog niet hoor.
    Een flinke roker (15-20 per dag) is zo'n 12 weken bezig met pleisters om daarna er helemaal vanaf te zijn.
    In totaal kostte het vorig jaar zo'n 100,- als ik de pleisters zelf had moeten kopen.

13. b1by

b1by Lid

30 jun 2023
    32
    3
    8
    Vrouw

Deze tekst heeft me echt aan het denken gezet en heb er al heel veel motivatie voor maar je hebt gelijk, als ik nu ervoor kies om er ene op te stekken daar heb ik niks aan en het wondertje helemaal niks.
    Ik wil niet weer een miskraam of andere gevolgen voor het kind. Ik zou er alles aan willen doen zodat ik een gelukkig wondertje op de wereld kan zetten wat ook geniet van haar leven.

Wishfull123 vindt dit leuk.
  14. b1by

b1by Lid

30 jun 2023
    32
    3
    8
    Vrouw
    Ik ga eens kijken dankjewel!
    Heb zelf denk ik 3-4 jaar gerookt

15. Eevie82

Eevie82 Bekend lid

2 jun 2018
    892
    1.186
    93
    Vrouw
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! Mijn ouders zijn destijds van de een op de andere dag gestopt (na 40+ jaar roken). Wat zij deden ter motivatie: ze hadden een waslijntje gespannen en daar hingen ze in eurobriefjes hun besparingen op sigaretten aan. Ik kan je zeggen, daar hing al snel veel geld :roflmao:

JupitR vindt dit leuk.
  16. shirley1987

shirley1987 VIP lid

6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    Ik begrijp dat ik nu veel mensen voor het hoofd kan stoten, maar ik heb voor ik zwanger werd alle rookwaar aan de kant gegooid en voor turkey overal mee gestopt. Van ene op andere dag. Ik heb er eigenlijk ook niet echt moeite mee gehad en op moment dat ik zwanger was had ik alleen maar een mooie stok achter de deur.

nooit een sigaret gemist. En ben heel blij dat ik ervan af ben.

bedenk je inderdaad op moment dat je er een wil pakken dat je echt met het leven van je eigen kind speelt en dat dat jouw keuze is of je dat wil doen of niet .

Neuzeke, Sado en Suzi98 vinden dit leuk.
  17. Suzi98

Suzi98 Fanatiek lid

30 mei 2022
    4.337
    4.001
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hier ook al gestopt voor we uberhaupt voor nr 2 gingen. Toevallig de eerste ronde al raak, toen was ik een maand gestopt. Dat werd helaas een MA. Toen 2 rondes erna weer zwanger. Ook ik was cold turkey gestopt en ik rookte veeel, minstens 20 per dag. Op t werk nog wel meer (horeca). Ik vind het ook egoïstisch als je niet voor je kindje kan stoppen.
    Jij kan dit, echt!! Je doet het niet alleen voor jezelf nu. Knuffel ❤️

18. Snuisterkonijn

Snuisterkonijn Actief lid

14 jul 2023
    441
    326
    63
    Vrouw
    bij mij heeft het boek Stoppen met roken van Allen Carr’s erg geholpen. Ik heb zeker 15 jaar gerookt waarvan 10 jaar echt minimaal een pakje per dag. Inmiddels 2,5 jaar gestopt nu en letterlijk sinds het stoppen geen enkele keer meer echt zin gehad. Dat boek speelt enorm in op je mindset en dat hielp mij super :)

sannelis vindt dit leuk.
  19. Wishfull123

Wishfull123 VIP lid

26 mei 2021
    5.095
    4.601
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het met je? Lukt het stoppen met roken?

Soof1992 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina