slaapritme baby 3 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door stephanie86, 6 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    het gaat nu eindelijk super met de (fles) voeding. (hij had altijd onwijze krampjes maar nu overgestapt naar friso comfort en nu gaat dat goed)

Alleen nu zit ik met de nachten. We gaven hem altijd om 6 uur de fles (nu 200cc) en dan sliep hij meestal van 7 tot half 9 en was dan bij ons tot 10 uur en dan de fles in zijn kamertje en naar bed. Opzich gaat dat goed alleen word meneer nu meerdere malen per nacht gillend wakker.

nu zegt t cb dat dat waarschijnlijk komt door teveel prikkels savonds. zij gaf t advies om hem om 7 uur de fles te geven, deze al geven op zijn kamer en hem dan al in bed te leggen en dan om 10 uur nog een fles op zijn kamer en dan de nacht in,

Nu hebben we dit vannacht gedaan en opzich ging het tussen 7 en 10 goed.hij sliep niet gelijk maar het viel mij alles mee en na de fles van 10 uur sliep hij ook snel weer door alleen heeft hij vervolgens heel de nacht liggen spoken, hij kwam om 12 uur, half 2, 3 uur, 4 uur en uiteindelijk om half 5 nog een kleine fles gegeven en om kwart over 5 was meneer echt klaar wakker.

Nu vraag ik me af of we dit toch nog ff vol moeten houden of dat we beter iets anders kunnen doen.

Sorry voor t lange verhaal. hoor graag tips!

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hoi,
    Heeft het cb. Je aangeraden om een fles van 200cc te geven?
    Dit is heel erg veel, te veel volgens mij, het kan goed zijn dat hij daar last van heeft.

Volg je zijn ritme of jou ritme?
    Het is het beste om te voeden op verzoek, het ritme regelen ze zelf.

Hier was het ongeveer
    8.00u
    12.00
    16.00u
    19.00u
    We maakten hem rond 22u wakker
    Dan kwam hij snachts nog eens
    Het maakte niet uit of zijn nachtfles om 2u of om 6u was, rond 8u had hij altijd weer honger

Dit was ongeveer het ritme, het kan zijn dat het niet helemaal klopt, zulke dingen vergeet je snel maar het enige wat wij regelden was het flesje rond 22u maar deze hebben we rond die tijd ook laten vallen omdat het zielig was hem wakker te maken, ook maakten we flesjes van 120cc

Voeden op verzoek is het beste, hun regelen alles zelf en het flesje van 200cc is veel te groot volgens mij, dat kan hem dwarszitten en dit wil hij na een tijd misschien wegdrinken

3. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    hij is 6 kg. dus hij moet 900 cc binnen krijgen (6x 150) die 200 cc is incl water en schepjes! dus eigenlijk 180 + 6 schepjes. Niet alle flessen gaan helemaal leeg. zeker als hij snachts wat heeft gehad laat hij wat staan (nu 60 cc laten staan) Dus dat komt wel mooi uit.

Ik hou ongeveer tijden aan om wel beetje ritme te hebben maar als hij ligt te slapen ga ik hem er niet wakker voor maken zeg maar.

Waar het mij vooral om gaat is het wanneer op bed leggen vooral dan savonds. is het slim om hem na de fles van 7 uur gelijk in bed te leggen en niet meer van zijn kamer af te halen...
    en dan om 10 uur ongeveer de laatste fles(op zijn kamer)

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

Nee het minimale is 120cc, 150 (of 180)is het maximale dus het mag minder maar dit zijn gemiddelden, mijn mannetje drinkt meestal echt het minimale, nog minder zelfs maar met genoeg plasluiers is er niks aan de hand

Meld hij zich om 22u of niet? Je kan dat flesje ook laten vallen.
    Maakt niet uit waar je het flesje geeft, wel zo rustig mogelijk

5. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zo t flesje van 22.00 eens niet geven. Als je hem ervoor moet wakker maken, zou ik hem lekker zelf laten komen. Misschien haal je hem uit zijn diepe slaap en.zorgt dat voor de onrust. Of komt hij pas zelf ergens in de nacht, en scheelt het ook onrust de uren daarvoor.

6. november12

november12 Actief lid

10 mrt 2012
    143
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou je kindje er ook niet wakker voor maken...
    Maar wel een duidelijk avondritueel erop na houden, dus idd geen prikkels meer (of in ieder geval zo min mogelijk), zodat je kindje merkt dat hij de nacht ingaat en dat dat anders is dan overdag.
    Wel kan het zijn dat je kindje idd teveel krijgt en daar 's nachts last van krijgt.....heb ik hier ook gehad rond die tijd......ik legde mijn dochtertje aan zodra ze begon te huilen (voeden op verzoek, maar dan te extreem zeg maar.....;)) waardoor ze hier ook last van kreeg 's nachts....ik begreep het niet goed....zij weer huilen....ik weer aanleggen...zij nog voller....nog harder huilen....ik weer aanleggen.....Nouja....vicieuze cirkel.....haha.....
    Maargoed, het kan dus zijn dat je kindje daar wakker van wordt?

7. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Ik zou ook gaan voor voeden op verzoek. Dat kan betekenen toch nog even in de nacht voeden maar goed je kindje is ook pas 3 maanden. Er komt vanzelf een bepaald ritme in. Van wakker, eten, spelen en slapen. Vaak was het bij ons een cirkel van een uur of 3 à 4.

8. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    ja maar hij word zoiezo rond half 10/10 uur wakker dus maak hem er niet wakker voor

9. peppy37

peppy37 Actief lid

12 apr 2010
    145
    0
    0
    Mijn zoontje is 3 maanden oud. Hij slaapt 7 tot 8 s'avonds dan een uur wakker, dannog een fles van 200ml ende nacht in. Als ik hem eerder in bed leg voor de nacht maakt hij z'n lange stuk eerder en dan is het spoken. Als hij om 9 uur z'n laatse flesdrinkt dan slaapt hij rond 9:40 endan een keer voeding s'nachts( overigens geen vaste tijd, kan om 2 uur zijn en kan 5:30 zijn). En dan is hij 5:30-6:00 wakker.

Voornu ben ik blij dat hij op dezelfe tijd naar bed gaat, later ga ik de tijd vervroegen, hopelijk naar 7 uur. Maar nu eerst een beetje in het ritme komen.

10. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Mijn dochtertje van 3 mnd haar schema is 8.00-11.30-16.15-19.15-23.30

Na de fles van 19.15 doen we een bedritueeltje: wassen/badje-pyama aan-liedje zingen-slaapzakje aan-knuffel en kus-muziekje aan en in bed slapen. Ze slaapt dan door tot 23.30 word dan wat onrustig, maar niet echt wakker ik geef dan de fles en ze slaapt daarna meteen door tot de volgende morgen. Helaas moeten we er de laatsre tijd om 6.00 ff uit omdat ze zich dan steeds helemaal onder poept, maar voorheen sliep ze door tot 7.30/8.00

Vanaf 7 weken doe ik dit bedritueeltje na de fles van 19.15 en hierdoor heeft ze veel meer rust dan bij ons beneden voor de tv.

Ze drinkt trouwens 5x 180 (180+6 en dan wegschudden tot 180 anders is het te veel.) Ze weeg nu bijna 5,5 kg denk ik. (5300 laatste x cb)

Succes ermee en heb ff geduld hij moet ook wennen aan het nieuwe ritme, elke dag de zelfde volgorde scheelt wel voor hem dan leert die ook het verschil tussen slaapjes overdag en de nacht ingaan.

11. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    dank je wel voor jullie advies. nu 2e nacht gehad. hij was smiddags veel wakker geweest dus wel echt moe toen we hem na de fles van 7 uur in bed legde. we geven deze voeding inderdaad ook op zijn kamer met de gordijnen dicht zodat hij ook weet dat de nacht ingaat.

hij werd toen rond kwart voor 10 wakker toen nog een fles gegeven, (hij heeft om 7 uur 150 op en om 10 uur 160 we bieden hem 180/6 aan)

hij kwam ff om half 3, ff 10 min bij hem geweest en toen sliep hij weer, en om half 5 kwam hij ff toen een fles van 60 gegeven. om kwart voor 6 was hij weer ff wakker, dat was hij voorheen ook elke keer, toch paar x speen gegeven en nu slaapt hij weer en dan rond 7 uur weer de fles.

Dus is beter gegaan als gister nacht gelukkig

12. Mamajens

Mamajens Actief lid

5 apr 2012
    409
    0
    0
    Ik zou het laatste flesje vervroegen. Hij is duidelijk al aan zijn nacht begonnen en raakt compleet van de leg blijkbaar door het wakker maken. Wij hebben hetzelfde probleem gehad.

Wij geven om
    7.00
    10.00
    13.00
    16.00
    19.30

Allemaal 150+5.
    Het is erg belangrijk hem voor 16.30 wakker te maken, voeden, spelen enz. Dan nog kort naar bed. Daarna doen wij hem in bad, laatste flesje rond 19.30. Even rechtop en naar bed. Hij slaapt dan vaak tot 5u, dan krijgt hij een klein flesje van 90cc. Deze bouwen we langzaam af, want hij kan het echt zonder. Dan gelijk terug op bed en slaapt gelijk ook weer tot 7/8 uur.

Als hij om 6 uur komt, beginnen we dan de dag, maar dan heeft hij wel aan 1 stuk geslapen.

Ben hier al zo trots op! En het werkt!!

Dus; voor 16.30 wakker maken of zorgen dat je zo uit komt. En flesje dus vervroegen!

Werkt hier echt en geloof me, wij hadden hetzelfde probleem als jij aangeeft.

Succes!

13. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hij MOET geen 900 binnen krijgen hoor..
    Dat is een gemiddelde...
    Het minimale is 120xkg(6)= 720

En hij drinkt de flessen ook niet leef schijnbaar dus die 180+6 is echt niet nodig...
    Je kindje geeft het vanzelf aan als ie meer wil en dan kan je gaan verhogen...

En wbt de nachten.. Je zou kunnen kijken of hij wat eerder de laatste fles wil...
    En anders is het waarschijnlijk gewoon even een fase

14. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik vind de flessen ook erg groot voor zijn leeftijd. Houdt een fles van 180/6 eens naast zijn buikje. Ze doen het vaak beter op kleinere porties meer verspreid over de dag. Sluit veel beter aan bij hun spijsverteringssysteem, want 200 cc is echt een sloot voor zo'n klein kindje. Niet gek dat hij daarna spookt.

Gemiddeldes zijn leuk en aardig, maar kinderen wijken hier vaker vanaf dan dat ze er aan beantwoorden. Probeer het eens met voeden op verzoek, zowel overdag als 's nachts. Als hij zelf mag bepalen hoeveel hij drinkt en wanneer kan hij ook beter zelf zijn ritme gaan aangeven en dat brengt veel meer rust, voor hem maar ook voor jou.

15. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    Ik laat hem eigenlijk ook zelf bepalen wanneer hij wil drinken en dat komt dan rond die tijd uit. ben net bij huisarts geweest ook omdat ik het gevoel heb dat er telkens maagzuur omhoog komt.

De huisarts heeft me door verwezen naar de kinderarts en daar kan ik gelukkig vanmiddag al terecht

16. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    ze hebben me pepti voor geschreven hopelijk helpt dat!

Deel Deze Pagina