Heel nerveus

Discussie in 'De bevalling' gestart door Marli, 21 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marli

Marli Lid

21 apr 2009
    11
    0
    0
    Hallo,
    even in het kort, 24 juni verwacht ik mijn eerste kindje,
    maar ik maak me echt heel veel zorgen om de bevalling.
    Ik ga niet meer naar school, dus ik zit thuis de hele tijd
    te denken, aan de pijn, wat er mis kan een enz.
    Ik kan gewoon niet slapen van de zenuwen en ik moet nog 64 dagen
    iemand tips?

2. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Ik kan me heel goed voorstellen dat je nerveus bent! Dat is ook niet meer dan normaal!

Ik maakte mij ook verschrikkelijk nerveus en was bang voor alles wat er maar mis kon gaan tijdens de bevalling. Zeker tijdens mijn verlof. Ik had tenslotte niet veel anders te doen dan me zorgen te maken.
    Probeer wat afleiding te zoeken. Mischien heb je vriendinnen die ook (deels) thuis zijn. Dan kan je bijvoorbeeld een keer lekker gaan winkelen. Of mischien heb je een hobby waar je je helemaal op kan storten. Probeer niet te veel op te gaan zoeken op internet. Het is een feit dat doorgaans de negatieve verhalen verteld worden over een bevalling en de positieve verhalen worden vaak vergeten...

En hoe druk je je ook maak, het veranderd niets aan je bevalling. Je moet er op vertrouwen dat jij, je lichaam, de baby en de verloskundige het aankunnen. Ik zeg niet dat het een eitje is, maar het is zeker te doen en hoe meer zelfvertrouwen je hebt, hoe beter je het doorstaat! Hoe drukker je je maakt, hoe meer energie daar in gaat zitten en hoe minder energie je over hebt voor je bevalling.

Ik hoop dat je hier iets mee kan. Het is zeker makkelijker gezegd dan gedaan, maar probeer van dit moment te genieten en de bevalling gaat zeker weten goedkomen zolang je maar vertrouwen hebt in je eigen kunnen. Hoe ontspanner je je bent, hoe beter je met de pijn om kan gaan.

3. Marli

Marli Lid

21 apr 2009
    11
    0
    0
    dankjewel :)

Deel Deze Pagina