Is dit nou het eerste tandje??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door piemie, 10 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piemie

    piemie Fanatiek lid

    28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Hallo mama's,

    Ik zag net bij Tygo in zijn mond dat er een klein sneetje in zijn tandvlees zit aan de onderkant. Er zit geen bobbel ofzo, en ik lees hier op het forum juist dat het daarmee begint. Zou het een tandje zijn??? Wat denken jullie??

    Groetjes
     
  2. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Zou heel goed kunnen hoor. Bij de eerste tandjes herkende ik de bobbel ook niet. Wel zat er toen opeens een "gaatje" in tandvlees, ook een soort sneetje. Twee dagen later was het eerste tandje er. Vannacht is hier net de vierde doorgebroken.

    De bobbel op het tandvlees zat hier trouwens aan de voorkan, en niet er bovenop.
     
  3. piemie

    piemie Fanatiek lid

    28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Jaa dat is het, een soort gaatje, ik had verwacht dat hij er heel veel last van zou hebben, goh wat leuk hahaha. Toch een mijlpaaltje hihihi...
     
  4. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Zie je het tandje ook al wit doorschijnen?
     
  5. Samba25

    Samba25 Fanatiek lid

    22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Dat is zeker zijn eerste tandje! Ik zag bij mijn dochter ook geen bobbels ofzo, maar ineens een heel klein sneetje, haha net een gaatje eigenlijk ja!
    Zeker een mijlpaal, vond het geweldig en ik was trots als een pauw :)
     
  6. piemie

    piemie Fanatiek lid

    28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Ik weet niet of ik echt al iets zie maar het lijkt idd wit.... Jee ik ben echt trots gek he?? Ik heb de oma's al gebeld en papa natuurlijk!!!
     
  7. Samba25

    Samba25 Fanatiek lid

    22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    hahahah ik heb ook gelijk de oma's gebeld en papa uiteraard! :D
    Is gewoon gaaf, geniet ervan!

    Even off topic, zag net in een ander topic een foto van de slaapkamer van je zoontje, heel erg mooi met die zilveren muur!
     
  8. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Natuurlijk ben je trots op zijn eerste tandje!!! Is ook weer een mijlpaal. Ik vond J er zo anders uitzien met twee tandjes in zijn mondje...zo wijs!
     
  9. piemie

    piemie Fanatiek lid

    28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi

    Dank je wel, was nog een heel werk het mooi dekkend te krijgen hihi..

    Maar je hoord vaak dat kindjes koorts/spuitluiers/slecht slapen enz.
    Hadden jullie kindjes hier last van?? Tygo is wel behoorlijk mopperig de laatste week, maar hij slaapt juist heel veel...
     
  10. Samba25

    Samba25 Fanatiek lid

    22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Ja dat geloof ik ja, maar het is goed gelukt en ik vind het erg origineel, altijd maar alleen blauw of wit..

    fay heeft op dit moment erg last van een doorkomend tandje ja, ze zit minimaal 2x per dag helemaal onder de poep :( met kleding en al en ze is niet zichzelf, ze is mopperig, wordt heel vaak wakker savonds en snachts, dit terwijl ze normaal van half 7 savonds tot sochtends 7 uur slaapt zonder dat je haar hoort maar nu is het echt drama, en je ziet gewoon dat ze pijn eraan heeft, ze zit maar met dr handen in dr mond en ze schudt soms met dr hoofd, koorts heeft ze soms savonds ook weleens...kortom, ik vind het een heel drama maar het hoort erbij!
     
  11. piemie

    piemie Fanatiek lid

    28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Jeetje Jojo dat is best heftig zeg, voor Fay en voor jou!! Ik vraag me af of Tygo er dan misschien nog last van gaat krijgen, het zou wel zijn mopperigheid verklaren. Hoeveel tandjes heeft Fay nu??
     
  12. Samba25

    Samba25 Fanatiek lid

    22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Ja het is zeker heftig maar ik kan niet meer doen als er af en toe wat dentinox opsmeren. Het zou goed kunnen dat het nog komt bij Tygo maar meestal merk je dit al lang van te voren. Sommige kindjes hebben nergens last van, misschien is Tygo alleen een beetje mopperig inderdaad, wees maar blij als het zo blijft, is voor Tygo ook veel fijner!;)
    fay heeft nu 2,5 tand zeg maar, ze heeft 2 ondertanden, die kreeg ze precies op de dag dat ze 7 maanden werd, toen zag ik echt een wit streepje en ze krijgt nu een hoektand, beetje vreemde volgorde van doorkomen maar ja, het zal wel goed zijn, toch?
     
  13. piemie

    piemie Fanatiek lid

    28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Nou mijn moeder vertelde mij dat ik bovenin de eerste tandjes kreeg, dus wat dat betreft ken dat ook weer verschillen. En ik kan je verzekeren dat ik een prima gebit heb haha....
    Laten we hopen dat het hierbij blijft bij Tygo, een beetje mopperigheid kan ik prima aan, ach en wordt het wel erger dan is dat zo. Heel veel succes jullie hopenlijk is het gauw weer over voor Fay en jou...
     
  14. Ellen291982

    Ellen291982 Niet meer actief


    haha heel herkenbaar:)
    Maar leu kzeg dat de eerste tand door is!
     

Deel Deze Pagina