Zwanger en woningzoekende...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door LadyJoey, 8 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyJoey

LadyJoey Fanatiek lid

18 sep 2008
    2.032
    0
    0
    Indicatiesteller
    Noord Brabant
    Hallo,

Ik heb een vraag: Wanneer je zwanger bent, en het duurt bij de stichting nog een hele tijd voordat je aan de beurt bent (3 jaar), kun je dan toch urgentie krijgen? Want ik ben namelijk straks "huisloos" en woon dan tijdelijk op een camping. Dit is geen goede omgeving voor een kind om op te groeien... vandaar dat ik heel snel een huisje wil. Weet iemand dit, of kent iemand een persoon die bij een woningbouwverening werkt, en hierop het antwoord weet?

Thanks

2. Mei2009mama

Mei2009mama Actief lid

8 sep 2008
    334
    0
    0
    Er is meer nodig voor een urgentie dan een zwangerschap. Voor de 4 maanden zwangerschap doen ze sowieso niks. Ik denk dat je weinig kans hebt, maar een nee heb je en een ja kun je krijgen..

3. LadyJoey

LadyJoey Fanatiek lid

18 sep 2008
    2.032
    0
    0
    Indicatiesteller
    Noord Brabant
    hmmm, ohke thanks... moet zeggen dat ik het ook prima vind dat ze me pas een huis willen geven als ik 6 maanden ben. Tot die tijd hou ik het echt wel vol op de camping... maar goed, als je tot die tijd geen zekerheid hebt, wacht je daar ook niet op natuurlijk..

4. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hiervoor krijg je geen urgentie nee. ik zit nu in een jongeren woning, klein woonkamertje met keuken erin en daarnaast nog is de badkamer waar je je kont nog net kan keren, en heb maar 1 slaapkamer. woon hier met vriend en 2 honden maar wat woningbouw zegt: je heb dak boven je hoofd, al is het maar een tent. dus geen urgentie.

urgentie krijg je alleen als je met een minderjarig kind, letterlijk op straat komt te staan.
    ook wij zijn hard opzoek naar een normale woning. hier kan je niet normaal met 3 mensen wonen en 2 honden. heb niet eens een tuin. maarja toch zullen we moeten wachten tot we aan de beurt zijn (1.5jaar nog)

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

nee je krijgt geen urgentie. wij zouden ook op straat komen te staan omdat we in een sloopwoning zaten en geen hypotheek meer kregen door de kredietcrisis. met 21 weken zwangerschap zijn we eindelijk verhuisd nadat we na 4 maanden ploeteren uiteindelijk toch een hypotheek kregen.
    anders waren we bij mijn ouders gaan wonen.

6. Lepeltje

Lepeltje Niet meer actief

Maar is het niet zo dat het ook een beetje afhangt van de gemeente waarin je woont? Want ik hoorde dat dat nog wel eens kan verschillen.

7. LadyJoey

LadyJoey Fanatiek lid

18 sep 2008
    2.032
    0
    0
    Indicatiesteller
    Noord Brabant
    Ik heb echt werkelijk geen idee.... ik hoop gewoon stiekem dat het dalijk allemaal goed komt en dat ik me zorgen heb gemaakt om niets...

8. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    kan per gemeente verschillen ja maar reken er maar echt niet op dat je zomaar huisje krijgt

9. gimena

gimena Niet meer actief

heeey lieve sgat!
    tegenwordig krijg je geen urgentie meer!!
    met dat probleem zit ik ook tegen op te hikken!
    wij zouden nog een jaar wachten tot we aan de beurt waren!
    dus niet echt veel nut!
    ma na veel zoeken hebben we toch een soort oplossing gevonden!
    wij gaan in een sjarletje wonen.
    ze zijn pas net gebouwt! en 2 ruimen kamers!
    mag een helle jaar in wonen!!
    van de week gaan we even kijken!meschien ook een oplossing voor jullie?
    wie weet :D

heel veel liefs Esmee

10. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    http://www.w-a-v.nl/downloads/urgentie.pdf

Op basis van maatschappelijke urgentie
    oftewel sociale omstandigheden wordt in
    principe géén urgentie toegekend.
    Echtscheiding, zwangerschap en dergelijke
    zijn geen reden voor urgentie; behoudens
    die gevallen waar zwaarwichtige argumenten
    naar voren komen. Hierbij valt te denken aan
    lichamelijke mishandeling, misbruik,
    financiële omstandigheden of gedwongen
    onontkoombaar vertrek.

11. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    LIjkt me ook logisch. Als je een kinderwens hebt kijk je toch eerst of het qua woonruimte wel kan. Tenzij het totaal ongepland is natuurlijk ;) .

12. LadyJoey

LadyJoey Fanatiek lid

18 sep 2008
    2.032
    0
    0
    Indicatiesteller
    Noord Brabant
    Vind ik een beetje kort door de bocht gesteld eerlijk gezegd.
    Kijk, we hebben ons huis verkocht omdat ik sterk heimwee had, en al twee miskramen en een bbz heb gehad. Daarnaast waren we al 2,5 jaar bezig en nog niets. Uiteindelijk hadden we afgelopen maand besloten om een pauze te nemen, waarna ik warempel zwanger ben geworden. Ik ben dolblij, maar ik kan niet zeggen dat ik me expres in deze situatie heb gewurmd en niet heb opgelet op woonruimte. Ik heb een woonruimte, een Chalet, maar daar mag ik niet 12 maanden per jaar in wonen, plus is dat veel kouder dan een gewoon huis, waardoor ik me zorgen maak om de gezondheid van onze baby. Dus ik denk dat het juist andersom is, en dat ik nu al nadenk over wat er over 8 maanden moet zijn...

Ik hoop dat dit niet te bot overkomt, maar ik kan er lastig tegen wanneer er zo snel een oordeel geveld wordt over iemand...

Liefs

13. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Wij kregen destijds ook geen urgentie. We woonde in een 2 kamerwoning (flatje) maar wel redelijk ruim. Wij zouden pas een groter huis krijgen als onze kleine geboren zou zijn en dus niet als de eerste 4 maanden verstreken waren. Wij hebben destijds een huis gekocht. Ik kan me voorstellen dat deze regels nu nog strenger zijn ivm de "woningnood".

14. kimoyra

kimoyra Lid

21 jan 2009
    79
    0
    0
    Wij hadden een studio (slapen in woonkamer).
    En nee, geen urgentie!
    Toen zijn we maar bij mijn moeder ingetrokken, die had wat kamers over. Maar NOOIT NOOIT NOOIT MEER!!! Dan nog liever in de noodopvang tussen de junks, misschien dat er dan een urgentie inzit.
    Uiteindelijk hebben we in een houten chalet gezeten, die rot bleek te zijn waardoor we wéér in de woonkamer sliepen, toen in onderhuur in een 1 slaapkamerappartement van iemand die een half jaar op reis ging, toen in een zomerhuisje maar illegaal want dat mag hier dus niet en uiteindelijk via een makelaar een huurhuis gekregen.
    Ik zou zeggen blijf lekker zitten waar je zit, zoek het langs andere wegen dan alleen de woningbouw en richt straks vast een hoekje voor de baby in, zodat je in ieder geval het idee hebt dat je er klaar voor bent!
    Ja was stom van ons, nee ze was niet gepland, nee ik zou het zeker niet anders hebben gedaan.

15. LadyJoey

LadyJoey Fanatiek lid

18 sep 2008
    2.032
    0
    0
    Indicatiesteller
    Noord Brabant
    Ja, ons huisje is al verkocht, dus dat wordt toch echt het chalet... uiteindelijk komt het toch wel goed denk ik... ik ben zelf ook in een houten huisje geboren, haha, dus dat zou wel heel erg grappig zijn. En ik vind dat niet je eigen schuld, het zijn allemaal zaken die je van te voren niet in de hand hebt, inclusief het zwanger worden niet. Hoe graag je ook wil, t komt toch wanneer t zelf wil dat t komt...
    Thanks meiden

16. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Als jullie een huisje verkocht hebben, zijn er dan geen mogelijkheden om een ander huisje te kopen? Of een koopwoning te huren? ( Weet dat mijn exman zijn te koopstaande woning ook verhuurd..)

17. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    wij zouden ook huis kopen op salaris van mn vriend. dit zouden we echt nét redden elke maand (met wel lening van ouders als hulp enzo) maar we hebben er voor gekozen om nog even in dit kleine hokje te blijven en er maar gewoon het beste ervan te maken. zo hebben we minder kans om schulden op te bouwen (want stel dat we huis kopen en er gaat iets stuk, hadden we daar geen geld voor en dus schulden) maargoed nu dan maar in dit hokje nog blijven en maken maar het beste ervan. baby heeft eerste maanden toch niet zoveel ruimte nodig, lopen kan hij toch nog niet. het is geen ideaal plaatje om zo te wonen, maar we hadden het ook slechter kunnen hebben toch :)

18. LadyJoey

LadyJoey Fanatiek lid

18 sep 2008
    2.032
    0
    0
    Indicatiesteller
    Noord Brabant
    Ja, maar om in deze kredietcrisis een hpotheek te krijgen is gewoon lastiger, vooral omdat ik n tijdelijk contract heb... maar het komt wel goed... We zien wel. We hebben voorlopig een chaletje, en daarna... het komt altijd goed denk ik maar... :)

19. Mazz

Mazz Actief lid

26 dec 2008
    159
    0
    0
    Wij kregen ook geen urgentien en woon in een 1kamer appartementje op de 1e verdieping zonder lift.
    Ik weet niet of het ergens anders verschilt maar zo te horen niet.....?

20. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hier ook 1ste verdieping zonder lift.

Deel Deze Pagina