Is dit nou normaal voor een baby van 10 maanden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door butterfly1984, 25 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

ik vind niet dat ze achter loopt op de ontwikkeling, ik vind haar slim genoeg, ze pikt de dingen zo op die je doet.
    Ze kan nog niet kruipen, maar dit is omdat ze totaal niet op buik wil liggen, ze draait zich direct weer om.
    Ze wil wel de hele tijd staan.

Als ze uit bed is is ze vrolijk en opgewekt.

2. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    tja meid, dan is het simpelweg gewoon aan jou om het aan te kaarten bij de huisarts of cb als je er toch niet helemaal gerust op bent, en anders meegaan in de ervaringen van andere dat het wel goed zal zitten?

ik ken het persoonlijk niet, dus ik kan alleen maar mijn mening geven aan de hand van mijn eigen ervaringen en van die van mijn vriendinnen.

groetjes mamatje

3. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Hier een heel andere ervaring, mijn dochtertje wil voortdurend kruipen en trekt zich aan alles op, in haar bed, in de box, aan de tafel, aan de benen,... is eigenlijk voortdurend actief en op ontdekkingstocht, maar zij wordt daar helemaal niet vermoeider van, integendeel!
    Zij slaapt gemiddeld van 18u30 tot 5u30(!), van 7 tot 8u en van 12 tot 13u. Ze is een erg vrolijk kindje en heeft blijkbaar genoeg aan die hazeslaapjes overdag.
    Een vriendin van me haar dochtertje sliep rond die leeftijd nooit meer dan 11 uur per dag en tja zij kon al lopen als ze 11 maanden was, dat is nu een ander extreem.
    Mijn ervaring is dus dat ieder kindje anders is, niettegenstaande zou ik toch zeker eens aanbellen bij de ha, zeker als je er zelf niet zo'n goed gevoel bij hebt.

4. laika10

laika10 Actief lid

28 jul 2007
    213
    0
    0
    hilversum
    Olaf slaapt ook veel. hij wordt om 6.30 uur wakker, gaat om 9.30 uur weer naar bed tot ca, 12.00 uur, dan om 14.00 uur week naar bed slaapt tot 16.00 uur en dan om 19.00 uur weer naar bed. even rekenen...16 uur slaap dus op een dag. Hij wordt gewoon waanzinnig moe van spelen, wandelen in de wagen en fietsen. Valt vaak ook op de fiets en in de wandelwagen in slaap. Van de week gaan hardlopen met de wagen, hij was net een uurtje op en ik ben nog niet in het bos en meneer slaapt zelfs tijdens het hardlopen! ( slaapverwekkend ik weet het)

je kan het altijd even aankaarten bij het CB, maar echt zorgen maak ik me er niet om. Slaap kan je niet afdwingen en niet slapen kan je ook niet afdwingen...

5. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Heel herkenbaar hoor! Dit is ons schema (ongeveer):

tussen 06.30u en 7.00u wakker
    van 8.00u tot 9.00u slapen
    van 11.00 tot 12.00u slapen
    van 14.00u tot 15.00u slapen
    19.00u naar bed

Ze slaapt altijd 45 min tot één uur, heel soms 1,5 uur per keer. En om 17.00u kan ze alweer slapen maar dit slaapje zijn we aan het 'afbouwen' omdat ze anders om 19.00u niet goed in slaap kan komen.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik een drukke tante heb. Ze zit geen seconde stil en loopt al! Dit doet ze sinds twee weken en ja, nu wil ze niets anders meer ;) .
    Dus ja, na 2 uur is ze echt uitgeput en heeft even tijd nodig om haar accu op te laden hihi

Deel Deze Pagina