Is dit nou normaal?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door CindyJessie, 13 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Het is even goed, maar al gauw is het jengelen, wat overgaat in huilen. Ik leg d'r dan aan en aan de borst valt ze in slaap. Ik probeer d'r dan wat te activeren, zodat ze wel voldoende drinkt en dan kan ik d'r soms wegleggen. Anders in de draagdoek en rondlopen.

Gisteravond is ze wakker geweest van 17:00 tot 23:00. Daarna geslapen tot 4:30. Toen bleef ze wakker tot 6:00. Hierna sliep ze tot 9:30. Vanaf 9:30 tot nu heeft ze een uurtje geslapen. Tussendoor wel in de draagdoek gedaan maar het mocht niet baten. Nu net dus weer wakker en ik kan het niet meer opbrengen om weer rondjes te gaan lopen eigenlijk..

2. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    De kinderarts vindt andere medicatie niet nodig. En op haar buik is helaas geen succes.

3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Onze uk had ook reflux.ranitidine haalde het ergste er af maar haalde veel.wij sliepen 4 a5 uur per nacht en de rest van de tijd draagde ik hem of hij sliep in mijn armen.
    De kinderarts heeft ons toen omeprazol voorgeschreven en toen huilde veel minder!

Hij wou / kon niet liggen de medicijnen zorgen er voor dat het minder pijn doet niet dat ze er dan geen last van hebben.

Het is heel zwaar maar je moet toch door,hopelijk kunnen jullie straks ook met 6 maanden van de medicatie af. Wat ons hielp tijdens die moeilijkemieilijk tijd was hij maakt het je niet moeilijk maar heeft het moeilijk.

4. Zeilboot

Zeilboot Actief lid

8 okt 2013
    409
    26
    28
    NULL
    NULL
    Sterkte! En nee volgens mij is het niet normaal. Ons zoontje was de eerste maanden ook zo, k heb zo vaak gedacht "help wat doe ik verkeerd". En ik dacht het is vast normaal..tot verschillende mensen aangaven het is niet normaal. Volgens mij heb je alles al geprobeerd. Er is hoop! Die van mij is nu 11 maanden en slaapt erg goed!

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Wat zegt de gebruiksaanwijzing kwa max?

Kwa andere medicatie. Ik had gekregen bij de oudste en wist hoe goed dit werkt. Bij de jongste kreeg ik ranitidine, maar werkte niet voldoende. Ik vroeg om nexium, maar dat zou echt niet beter werken aldus ka. Na aandringen heb ik toch nexium gekregen en het hielp echt veel beter!

Soja geeft bij veel babys met kea ook een reactie. Dus misschien kan je dat eens proberen en uitsluiten?

6. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Ik zal op de soja gaan letten, bedankt voor je tip.
    De dosering klopt wel qua gewicht.

Ze heeft sinds vanmorgen half 10 nu anderhalf uur geslapen. Steeds geprobeerd in bed te leggen, gelijk huilen. In de draagdoek een half uurtje. Overdag was ze redelijk gestemd, maar ze laat zich nu ook niet meer troosten.
    Onrust in de avond is normaal, maar om nou over de gehele dag minder te slapen dan een gemiddelde peuter..:(

Mijn moeder en zus hebben meerdere malen aangeboden om op te passen. Eerst huilde ze gemiddeld 3 uur per dag, dus ik wilde dat niet. Ze drinkt nu echter erg moeilijk uit de fles, dus dan wordt het helemaal moeilijk. Mijn zus draagt haar ook in de doek, dat is heel lief. Maar zonder een fatsoenlijke voeding is het gelijk weer huilen natuurlijk.

Wat nu ook steeds moeilijker wordt is het gedrag van mijn oudste. In eerste instantie echt mee getroffen, geen jaloerse peuter buien, niks. De laatste dagen is ze ziek geweest en ze roept nu dat haar zusje niet in de draagdoek mag. Zij wil op schoot en opgetild worden. Ze heeft veel driftbuien en huilt meer. Erg tegendraads ook.
    Zo moeilijk dit..

7. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Sliep jouw zoontje ook zo slecht?

8. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Dus morgen ga jij het ziekenhuis bellen dat jij het wel nodig acht om over te stappen naar nexium, je kindje heeft echt last van reflux hoor!
    Balen dat buikslapen ook geen succes is!

9. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Een 'huilbaby' heeft een impact op het hele gezin. Jou als moeder, maar ook je oudste dochter. Een baby erbij, die echt niet meer weggaat. Die veel herrie maakt en ook nog eens veel aandacht krijgt. Dat icm ziek, tja..

Drinkt je jongste ook niet bij een ander uit de fles?
    Kan je oudste anders een ochtend/middag naar tante of oma? Probleem is niet opgelost, maar misschien wel even extra 1 op 1 aandacht.

Ik denk dat een ander medicijn, zoals nexium, ook voor jullie de oplossing kan zijn. Daarom zou ik zeggen; ga terug naar ha/ka en geef aan dat het zo niet gaat.
    Mijn jongste was er een waar ranitidine te weinig voor deed. Ik ben toen gaan googlen en kwam erachter dat dit niet 'het' middel is voor veel babys. Ook hier op zp heb ik het al vaker gelezen...

10. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Wat vervelend voor jullie. Ik herken het wel heel erg. Mijn dochter is nooit een slaper geweest. Heeft het eerste jaar alleen maar slaapjes van max 30 minuten gedaan. Nu is ze 2 en slaapt sinds 1 jaar max 1,5 uur tussen de middag.

Als baby heb ik het losgelaten. Gestopt met proberen bed te leggen. Ze sliep dus waar ze op dat moment was. Box, speelkleed, draagdoek of wipper. Ze voelt jouw stress en zal daar ook op reageren. Misschien is het wel goed om iemand die je vertrouwt even een paar uurtjes op te laten passen ( bijv tussen 2 voedingen in) en even met je oudste dochter naar de speeltuin oid te gaan. Ze kan ook met cupje of spuitje gevoed worden als de fles (nog) niet lukt.

Ben je al toe aan rugdragen? Dan heb je nog meer je handen vrij voor je peuter of andere dingen!

11. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Wat jammer, dat je zo'n moeilijke start hebt. Het lijkt een beetje op ons verhaal bij onze dochter.
    Reflux, overprikkeld. Hier hielp heel strak inbakeren aardig.
    Later zal haar pinda allergie ook toen al het nodige gedaan hebben, dat zit nl in de vitamine D op olie basis. Had een hoop ellende kunnen schelen.

Wij kregen overigens zantax voor de reflux, hielp als een trein.

Het is heel moeilijk, maar probeer weer wat rust te vinden voor jezelf. Laat het los, maakt niet uit waar ze slaapt als ze maar slaapt.
    Hier zette ik onze ochter nog wel eens in een wipstoel tegen de muur aan. Dus voeten naar de muur toe. Het enige wat ze dan kon zien was een saaie muur. Daar werd ze vaak wel rustig van en sliep dan ook nog wel eens zomaar een uurtje. Gewoon even geen prikkels.

12. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Bedankt voor de reacties en herkenning.
    Sinds gistermiddag 16:30 heeft ze een paar uurtjes geslapen.En het is nu 8:30 de volgende dag..Ik heb misschien 2 uurtjes geslapen vannacht.
    Ze werd constant wakker en wilde aan de borst, viel in slaap en even later weer opnieuw. Terwijl ze gedurende de dag maar 1,5 uur geslapen had, in 2 etappes.
    Ben echt ten einde raad nu

Het maakt mij ook niet uit waar ze slaapt, ze slaapt gewoon NIET:(

Misschien toch maar weer de arts bellen. ik weet het niet meer.

13. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Wat vreselijk zwaar voor je, kan me voorstellen dat je ten einde raad bent. Om het nog maar niet te hebben over de vermoeidheid.
    Wat doet ze dan als ze wakker is?
    Om Haar heen kijken? Of huilen?
    Ziet ze er nu ook vermoeid ui? Gapen?

14. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Vreselijk... Ik persoonlijk vind dat je een arts moet bellen.

15. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Ze is vooral erg wakker, met grote ogen.
    Op een gegeven moment is het jengelen, wat huilen wordt. Dan weer aan de borst en beginnen we weer opnieuw...
    Vannacht wilde ze maar aan de borst en na even in dr bedje, weer wakker en huilen.
    Dan leg ik dr maar weer aan en zo gaan we door.
    Bij ons in bed gaat ze ook niet slapen.
    Vanmorgen sinds half 6 wakker. Om half 10 kreeg ik dr eindelijk weer in slaap. Na een uur al weer wakker.

16. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Je weet dat kindjes met reflux veel willen drinken om de pijn te verzachten he

17. Nescio

Nescio Niet meer actief

Het lijkt mij ook dat de medicatie te weinig doet, ze heeft volgens mij gewoon pijn. Ik zou dit aankaarten bij de KA, want het is voor jou vermoeiend maar voor haar des te meer.

18. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Ik ga contact opnemen met de arts.
    Ik zat zelf vorige week aan regeldagen te denken. Ze was echt snotverkouden geweest en hoestte veel. Soms spuugde ze hele
    voedingen uit, na een hoestbui met name. Na een periode van ziekte, is regelen heel normaal.
    En ze is 3 maanden, dus de leeftijd ervoor.
    Maar we zijn nu een week verder en na zo'n dag van wakker zijn, vind ik zo'n nacht toch wel een beetje vreemd, regeldagen of niet.
    Iedereen bedankt voor het meedenken en de reacties.
    Alleen al mijn hart luchten doet me goed.

19. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Hier dacht ik vannacht aan. Maar ze huilt weinig. Dat vind ik zo vreemd.

Deel Deze Pagina