elke dag anders

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door renee85, 6 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. renee85

renee85 Actief lid

7 apr 2012
    208
    1
    18
    ik lees iedereen hier over schema's. Bij onze zoon lijkt het elke dag anders. Vandaag sliep hij overdag maar twee x een uurtje, plus half uur in kinderwagen. Hij werd altijd wakker om 7.00, vanochtend was het opeens 08.00 En ging hij tot voorkort rond 18.30 zonder een kik na een badje en voeding slapen, nu is het opeens huilen geblazen. Ook s nachts vrij onvoorspelbaar. Meestal komt hij tussen 22en 23 nog voor voeding, dan ergens tussen 00 en 02 weer. En dan vaak nog een keer rond half 5, wat me allemaal wel erg veel lijkt voor zijn 3,5 maand en 6.3 kilo's. Wat te doen? Zelf een schema opstellen??

2. littlemissme

littlemissme Bekend lid

1 sep 2013
    572
    0
    16
    NULL
    NULL
    Denk dat het helemaal niet zo ongewoon is voor dier leeftijd hoor. Scheelt ook nog of je kv of bv geeft. Met kv zit je sneller in een ritme denk ik omdat dat niet onbeperkt mag.
    Ik heb mn zoontje altijd gevolgd en dat werkt voor ons goed. En vanzelf komt er meer ritme. Hij komt ook nu nog voor voeding om 23.00 uur. Rond 13 weken begon hij echt door te slapen tot 6.00. Dit verschoof vanzelf naar 8.00 uur maar nu is het meestal rond 7.00 tijd om op te staan. Ik ga er gewoon in mee, dat werkt het beste. Ik houd max tijden aan waarop hij echt naar bed moet of echt moet drinken (bv) maar als hij eerder aangeeft dat het zover is dan is dat ook prima.

3. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Hier wel een duidelijk ritme van de voeding:
    ongeveer 7 uur, 10 uur,14 uur, 18 uur en 23 uur (flesvoeding 5x 150, redelijk op verzoek), dat is eigenlijk vrij snel zo gegaan. Ze slaapt snachts ook prima door, soms wel een keer 's nachts, dan geven we haar 90 en dan in de ochtend iets minder om te compenseren. Qua slapen en huilen is het ook iedere dag anders.. heb geen tips als je bv geeft, bij fv helpt het weleens om de laatste fles wat meer te geven.

4. annasskies

annasskies Actief lid

23 feb 2013
    370
    0
    0
    docent geschiedenis
    Als je het zelf fijn vindt kun je op schema gaan voeden. Ik heb het nooit gedaan en liet het lekker los, het gaat zoals het gaat, meisje gaf aan waar zij behoefte aan had. Ook wat slapen betreft... Ritme onrstond vanzelf en verandert ook vanzelf weer....

5. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Wij hebben gewoon een schema zelf laten komen en dat was met 4 maanden. Ik ben niet voor een schema opstellen omdat je jezelf dan vast zet aan tijden waar je kindje het misschien helemaal niet mee eens is. Zoals bijvoorbeeld slapen wanneer hij nog helemaal niet moe is. Persoonlijk vind ik het beter om gewoon je kind te volgen.

6. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Hier was het ook iedere dag anders en rond de 4 maanden kwam ze ineens veel op dezelfde tijden en kwam ze dus zelf met een schema die ze nu nog steeds zelf aanhoudt.

Gewoon je kindje volgen en dan zal het vast goedkomen denk ik:).

7. Mila2011

Mila2011 Actief lid

14 okt 2012
    268
    50
    28
    Hier is het nog steeds elke dag anders. Mijn dochter en zoon hebben nooit in een schema gezeten.
    Eet en drink je zelf precies in een schema??
    Gewoon lekker zo laten!

Deel Deze Pagina