Is dit nou waar??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sjalou, 4 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Hier schrijven ze helemaal geen medicatie meer voor.
    De uitleg die ik kreeg van de kinderarts was.

Vroeger dachten ze dat het maagklepje niet goed sloot.
    Nu blijkt dat de maag een kanteling moet maken en zo alles word afgesloten.

Hier een baby die 14/17 uur per dag huilde van de reflux.

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Medicijnen is idd kiezen uit het minste van twee kwaden. Als het te vermijden is zonder dat er schade bij je kindje ontstaat, dan is zonder medicatie snel beter, denk ik, maar een kind dat kans loopt op een slokdarmontsteking of hele dagen alles bij elkaar huilt: dan is medicatie zeer zeker het minste van die twee kwaden.
    Wat naar dat ze zo ziek werd na de nexium! Hopelijk kan de kA met een goed plan komen, zodat ze wel van haar pijn afgeholpen wordt.

Heb je ook een rekbare doek geprobeerd? Dat vinden veel kindjes erg fijn. Ik heb zelf geen ervaring met ergonomische dragers, maar je zou binnen het show-je-doek-topic of op draagpraat op facebook even kunnen kijken wat de ervaringen zijn en of je tips kunt krijgen.

3. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Ja inderdaad, zonder is natuurlijk beter, maar naar weken huilen/krijsen van de pijn dan moet je iets, en wij zijn zeker niet voor maar nadat we hier zoveel reacties kregen hebben we toch de stap na weken gemaakt.
    Ja we schrokken ons rot, hadden alles verwacht maar dit absoluut niet en hoop dat ze iets weet of anders kan geven.

Wij hebben ook naar doeken gekeken en ons op draagpraat aangemeld en informatie gevraagd en het knopen is het niet voor ons, daarom hebben we voor een Bondolino gekozen.

4. raspberry

OK, dan zou ik even zien of iemand nog specifieke tips heeft voor het dragen in de bondolino.

5. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    oh wat zonde! Dat valt tegen!
    Nexium is volgens mij ook wel vrij zwaar. Misschien kun je vragen om ranitidine?
    Dat ging hier lang erg goed. Helaas werkte het plotseling niet meer voldoende. Ben moeten overstappen op omeprazol en dit werkt ook vreselijk op zijn darmen... Bij de ranitidine veel minder last...

6. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Ja we zijn al aan het googlen en kijken.

7. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Net zijn we terug gebeld en ze denken niet dat het nexium komt maar dus vanavond opnieuw geven en afwachten maar.

8. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Ik heb begrepen dat na de 3 maanden bijvoorbeeld krampjes enzo minder zijn en het huilen minder wordt.

Maar ik vind niet dat het dan makkelijker wordt! Ik ben nu juist steeds opnieuw aan het zoeken wat mijn zoontje mij verteld, hij leert steeds nieuwe dingen, doet steeds weer anders, drinkt dan weer ineens meer of slaapt ineens minder , huilt dan ineens om iets wat ik nog niet weet en etc etc. ;)
    Dus nee in mijn ogen wordt het niet makkelijker. Hangt er een beetje van af wat ze ermee bedoelen, bijvoorbeeld krampjes enzo dus, ja die zijn dan vaak minder geworden.

9. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Sorry, maar ik had dan een andere ka opgezocht.

Wat de oorzaak dan ook is, je kindje heeft (had, denk ik) pijn en daar kun je wat tegen doen!

10. raspberry

Onze jongste heeft een maagbiopt gehad, omdat ze in eerste instantie ook met nexium nog erg veel bleef huilen, (krijsen). Daaruit bleek dat het maagklepje niet goed sloot. Diagnose van een kinder-MDL-arts.
    Als een MDL-arts het nog steeds bij een niet-goed-sluitend maagklepje houdt, ga ik daar eerder van op aan dan als een kinderarts ineens roept dat het anders ligt.

Maar zelfs als jouw KA gelijk had: op welke manier een maag zich ook afsluit of dus juist niet: in beide gevallen komt er maagzuur de slokdarm in en heeft een kind daar last van en zal er wat mee moeten als normale huismiddeltjes/maatregelen niet werken....
    Maar het klinkt mij dus eerder in de oren als een manier waarop jullie zijn afgescheept... :(

Deel Deze Pagina