als je belt duidelijk vermelden dat jij het eerste contact persoon bent. mocht er geen duidelijke informatie komen dan kan je vragen om een gesprek met behandelend arts. sterkte
Helemaal niet raar hoor!!! De reactie van het ziekenhuis vind ik eigenlijk een beetje vreemd.... Toen mijn schoonvader in het ziekenhuis lag belden wij ook elke ochtend om te vragen hoe de nacht gegaan was (schoonmoeder slaat dicht aan de telefoon, stelt geen vragen, etc.). Vonden ze helemaal niet raar en we werden altijd netjes te woord gestaan. Sterkte met je opa en gewoon blijven bellen!
dit dus! Arme oma helemaal ongerust, nee hoor gewoon bellen! je hebt er toch potverdorrie recht op om te weten hoe het met je familie gaat? Dat mogen zij niet effe voor je beslissen
Mijn reactie geef ik ook uit een vorm van herkenning hoor. Ik werk zelf in de zorg en soms belt familie op een heel druk en onhandig moment (niet dat dit er toe doet). Ik kan dan soms ook wel een soort irritatie voelen. Maar dat is geen irritatie jegens de familie, maar meer over de situatie, over de drukte, het personeelstekort ed Ik zal dus ook ten alle tijde de familie netjes te woord staan, en als het echt niet uit komt geef ik dat ook aan en vraag ik of ze het goed vinden dat ik over 5/10 minuten even terug bel. Het gaat tenslotte wel over een dierbare die in het ziekenhuis ligt, dat is niet niks. Dat de verpleegkundige blijkbaar geïrriteerd reageerde vind ik heel onprofessioneel en hier mag zij/hij zeker op gewezen worden.
Ik heb toevallig in een ziekenhuis gewerkt afdeling geriatrie, en weet dat het soms ongelovelijk hectisch kan zijn. Dat neemt niet weg dat de verpleegkundige zo mag reageren tegen jou. Ik zou het kenbaar maken tijdens een familie gesprek. En gelijk afspraken maken wanneer en hoe laat je het beste kan bellen of dat ze jou bellen. Ik wens je veel sterkte en veel beterschap voor je opa.