Is dit nu echt zo moeilijk?

Discussie in 'De lounge' gestart door DarkAngel25, 10 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    ja he... sjonge jonge.... ;););) t is wa tegenwoordig.

2. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    :d:d:d:d:d

Hier kan ik me dan wel weer druk om maken....dat m'n smileys het niet doen...:(

3. flerk

flerk Niet meer actief

Maar dit bedoel ik dus, nou EN dat het een kinderfototopic is geworden! Waarom mag dat niet? Het zijn toch geen bevallingsfoto's of kraamfoto's? Als er gezegd gaat worden dat er geen kinderen in de lounge horen, ga ik toch wel steigeren hoor. Ik heb absoluut begrip voor de redenen die genoemd zijn maar laten we ons niet in bochten wringen en het bestaan van kinderen ontkennen. Dat is pas raar en buiten de realiteit.

4. flerk

flerk Niet meer actief

weggehaald uit angst dat het verkeerd opgevat gaat worden. Kom hier namelijk niet om te geinen of zo.

5. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.899
    5.214
    113
    Home
    ;)never mind

6. Snap ik hoor meis, het was ook niet zozeer richting jou bedoeld (of naar wie dan ook die het betreffende topic wat ik noemde). Ikzelf heb ook een stuk minder moeite met deze topics, omdat ik zelf ook een zoon heb van deze leeftijd. Het zijn voornamelijk de zwanger- en babytopics die voor mij confronterend zijn, maar ik kan me voorstellen dat voor de meiden die nog helemaal met lege handen staan, de topics over oudere kinderen dat ook zijn.

En waar de topics dan wel horen? In het subforum wat bij de leeftijd van het betreffende kind past.. Baby, dreumes, peuter, kleuter, schoolkind of puber; overal is een subforum voor..

Niemand ontkent het ontstaan van kinderen, niemand gunt een ander z'n blijdschap rondom een zwangerschap of geboorte niet, maar wáárom word er zo weinig begrip opgebracht voor mensen in deze situatie? Echt, ik ben wel gewend aan onbegrip, maar sommige reacties die in dit topic worden geplaatst.. Wow.

Bovenaan de lounge staat overigens inderdaad alleen 'zwanger worden, zwangerschap en baby's', maar in de regels van ZP staat dat je zelf dient na te denken over waar jouw topic thuishoort.

Het is inderdaad een zwangerschapsforum en ongeveer elk subforum is gericht op een bepaalde fase die bij het zwanger worden, een zwangerschap of kinderen hoort. Alleen in de subfora onder de categorie 'algemeen' horen deze dingen niet thuis. Dat zijn er.. 5? Of 6? Heel weinig in ieder geval.

Kijk, als we nou met z'n allen zouden roepen dat niemand meer een banner aan mag maken op ZP omdat wij het niet aankunnen die te zien; dát zou onredelijk zijn. Dán ontken je het bestaan van zwangerschappen en kinderen. Maar vragen of iemand z'n topics over hieperdepiephoera-hoe-moet-ik-in-hemelsnaam-vertellen-dat-ik-zwanger-ben-topic in het daarvoor bestemde onderdeel wil plaatsen, lijkt mij niet heel overdreven..

Ik kan me overigens ergens best voorstellen dat dit soort dingen heel zinloos lijken voor mensen en dat ze zich niets voor kunnen stellen bij waaróm het moeilijk is, maar jemig, probeer je dan een beetje in te leven, in plaats van het er lekker in te stampen, te wrijven en te doen alsof de meiden die er inderdaad moeite mee hebben rijp zijn voor een inrichting..

7. flerk

flerk Niet meer actief

Maar dit is natuurlijk over-duidelijk. Maar die andere topics? Ik vind namelijk dat het topic van Coquelicot wel in de lounge kan. Waar ligt de grens? Als het om een kind gaat
    'dan is er wel een leeftijdscategorie waar het in past'. Sorry, maar dat riekt toch naar 'weghouden'. Ik vind dat ik veel begrip opbreng voor mensen, ik heb naar mijn weten nog nooit iets verkeerd geplaatst. Maar ik vind het nog steeds niet duidelijk...

8. Waar de grens ligt weet ik ook niet precies.. In mijn ogen als het topic echt specifiek om het kind gaat. Kijk, wat jij net noemde bijvoorbeeld, een kind dat door een kat was gekrabd; het onderwerp gaat niet zozeer over het kind, maar voornamelijk over vreemde katten in de tuin waar TS vanaf wil. Als er een topic is over opa's en oma's die het ene kleinkind meer aandacht geven dan het andere, dan ligt het probleem bij de volwassenen en niet bij het kind. Het topic gaat dan vooral over hoe je die mensen duidelijk kunt maken dat het zo niet kan. Dat is -en ik spreek dan volledig voor mezelf, want ik kan niet zeggen hoe dat voor anderen is ;)- niet te vergelijken met 'show-je-onschuldige-kind' of 'wat-moet-ik-doen-op-een-babyshower'.

Ik heb een paar jaar terug ook wel eens topics onterecht in de lounge geplaatst.. Over V-tech speelgoed wat me de hele nacht wakker heeft gehouden en waar ik doodsbang voor was, omdat ik zó voor me zag dat er een inbreker bezig was met dat speelgoed, bijvoorbeeld ;) Toen stond ik daar niet bij stil, toen had ik zelf ook niet te maken met dit soort situaties. Nu weet ik dat er ook toen waarschijnlijk best mensen geweest zullen zijn die gedacht hebben dat zij een moord zouden doen voor V-tech speelgoed in huis, wat de hele nacht afgaat. Snap je wat ik bedoel?

Dat iemand er niet bij stilstaat is het probleem niet zo, maar dat, als er dan op gewezen wordt, iedereen heel hard moet roepen dat dat echt te achterlijk voor woorden is en dat we niet zo moeilijk moeten doen en dergelijke.. Dat begrijp ik echt niet. Als iemand mij het destijds had uitgelegd, had ik het niet in m'n hoofd gehaald om zo respectloos te reageren. Ik vind dat echt heel jammer.

9. flerk

flerk Niet meer actief

Shaddixx, je bent heel duidelijk en ik kan me vinden in waar jij de grens legt. Ik hoop dat t aantal mensen dat het 'te achterlijk voor woorden' vindt ernstig in de minderheid is. Er is ook veel begrip. Maar ik denk dat 1 persoon die geen begrip toont al teveel is voor sommigen, juist door de kwetsbaarheid en de gevoeligheid van het onderwerp.

10. #110 Shaddixxx, 11 sep 2013
    Laatst bewerkt: 11 sep 2013
    Dat, en de lading hormonen die ik (en een hoop anderen) dagelijks naar binnen spuit helpt ook niet echt :D Als dit topic 3 dagen geleden was geplaatst, toen ik nog niet bezig was, had ik het me waarschijnlijk een stuk minder aangetrokken. Vanmiddag heb ik echt, heul kinderachtig, zitten janken op dit topic :) Er zijn er inderdaad gelukkig ook veel die het wel begrijpen en het ermee eens zijn, of op een normale manier kunnen zeggen dat ze dat niet zijn.

Het is gewoon een moeilijk iets. Voor ons om ermee geconfronteerd te worden, maar voor anderen waarschijnlijk ook om het te begrijpen.

11. flerk

flerk Niet meer actief

Ach, wat rot voor je :(

12. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ahh knuffel voor jou!

Ik begrijp je wel hoor dat sommige dingen dan pijn doen.
    Heb zelf helaas.2x een miskraam gehad en als ik dan banners of reclames voorbij zie komen steekt me dit soms ook.

13. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    @Shaddixx en alle ander dames die in de mmm zitten: heel veel respect en een dikke knuffel. ;)

Het probleem dat mensen in de lounge gaan posten omdat ze denken dat daar sneller/meer gereageerd wordt is dus juist het probleem. Ik heb ook af en toe het idee dat er veel topics in de lounge maar neergeplant worden zonder dat er even wordt gekeken of het er wel goed staat.
    Als iedereen zo goed en zo kwaad mogelijk hun topics in de goede subfora zouden zetten dan zou het forum beter verdeeld zijn, heb je meer overzicht en meer kans dat ook die subfora waar nu bijna geen hond komt (bij wijze van spreken) vaker bezocht gaan worden.

Leuker kunnen we het niet maken, wel overzichtelijker! ;)

14. Lief van jullie!

En Skycrapper; helemaal gelijk!

15. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Helemaal mee eens! (En je bespaart me de moeite om een lap tekst te typen :D)

Edit:
    Misschien had ik ff de moeite moeten nemen om de rest door te bladeren.
    Sterkte met de hormonen, en ik hoop dat het snel lukt.

Ik heb juist te horen gekregen dat ik nog niet zwanger mag raken.

16. Metire

Metire Niet meer actief

Ik snap wel dat het voor sommige mensen heel erg confronterend kan zijn als ze iets lezen over kinderen gaan maar sommige dingen passen niet echt in 1 sub categorie. . Zoals ik bijv. Een topic geopend heb over kindertuigjes, en de meningen daarover. Het gaat over kinderen maar niet over een bepaalde leeftijd.. gewoon over meningen in het algemeen. Is dat dan ook zo verkeerd?

17. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ondanks dat hij mij veel moeite koste zwanger te raken en niet weet of ik het ooit nog eens word terwijl ik wel heel graag wil.Heb ik er geen last vast van wat voor kinder/zwangerschaps topics in de lounge.Ik klik open wat ik wil lezen.Als ik niet tegen een verdwaald topic kan kom ik hier gewoon helemaal niet meer,er zijn ook andere forum's die niks met kinderen te maken hebben. Maargoed zo voel ik en is mijn mening.

18. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Hè wat lekker tactisch, gezellig!

Ik ben het met TS eens. Dit onderdeel van het forum is niet voor niets zo ingericht en waarom mag je er dan niet op wijzen dat er niet op juiste manier gebruik van wordt gemaakt?

Deel Deze Pagina