Ik denk dat je sowieso niet je man moet willen overtuigen dat het geen vreemde naam is. Het is duidelijk zijn voorkeur niet, en dan zou ik persoonlijk toch verder kijken naar een naam waarvan jullie beiden zeggen: heej jaa, leuk!
Aangezien je man het geen leuke naam vindt, dan zou ik kijken naar een andere naam (tenslotte moet hij het ook vaak uitspreken en mooi vinden)
Leuke naam en als je je bij deze naam prettig voelt doen! Als je kindje gevoelig is voor pesten gebeurd het ook wanneer deze een andere naam heeft.
Als manlief het niet ziet zitten dan maakt het niets uit wat wij er van vinden.. helaas... maar... Ik vind het een leuke naam net zoals Wieke of Diewke of zelfs Doeke.
Ik ken ook iemand die zo heet maar dan geschreven als Diecke. Leuke meid, heeft geen "last" van haar naam!
Hier is de keuze gevallen op F.ieke. Die dan heel misschien weer 'gepest' zou kunnen worden met Fikkie oid. Maar goed, mijn ervaring is dat andere kinderen altijd wel iets vinden om je mee te pesten, als ze dat willen. D.ieke vind ik ook wel leuk, maar doet mij persoonlijk teveel denken aan de buurvrouw, die ik vroeger altijd zo noemde (heet eigenlijk Dineke). Maar ik vind het geen rare naam ofzo.
Dieke vind ik zelf niet zo mooi maar Wieke (Wyke) vind ik daarentegen wel aardig. Misschien is dat een optie?
waar woon jij in de randstad dan? ik heb er echt nog nooit van gehoord en ik woon er al een jaartje of 32
Ik zou er zelf niet voor kiezen, ken ook een Dieke, mooie vrouw, maar ik mag haar gewoon niet. Ik denk dat deze naam typisch is voor een bepaalde regio (betuws? Fries?) Naam betekenis Dieke En NVB : voornaam Dieke
Ik vind Dieke niet echt mooi, komt veel in België voor net zoals mijn eigen naam Fieke.En tha op iedere naam rijmen ze wel weer wat. Bij mij was het fieke dikke tiete...ging uiteindelijk over na verkleining Succes met je naam!
Ik vind de naam wel leuk eigenlijk, terwijl ik lieke nooit zo leuk vind. Ik ken het van boer zoekt vrouw.