Appels, peren en bananen worden altijd zo snel bruin als je ze geschild hebt. Heeft iemand een idee hoe dit tegen te gaan? Ik weet dat dit met citroensap kan. Maar dat lijkt me nog niet geschikt.
Citroensap is inderdaad nog wel wat scherp voor zo'n kleintje. Ik kan maar 2 dingen bedenken: 1. fruit pas schillen en snijden als je het gaat geven 2. bruin geworden fruit geven. is voor ons iets minder lekker, maar kindjes hebben dat niet echt door - en qua voedingswaarde maakt het niet uit. of toch nog een 3e: misschien kun je het ook in appelsap leggen, geen idee of dat werkt, maar dat kunnen ze beter verdragen dan citroen.
Citroensap schijnt idd te helpen, maar waarom zou je dat doen? Het ziet er misschien niet zo smakelijk uit, maar het smaakt er niet mnder om en is niet slecht! Gewoon geven dus...
Wilde er ook geen citroen in doen hoor Geen even weten of er misschien baby-vriendelijke trucjes voor waren. Bruin of niet bruin, het is altijd nog lekkerder dan potjes fruit
Ik had er nooit zo'n last van, misschien omdat ik rapley deed, maar ik maakte bijv. de halve peer klaar en de andere helft deed ik met een laagje folie in de koelkast. Als ik het er niet smakelijk meer uit vond zien, raspte ik hem voor de lunch op de boterham, dat vinden ze lekker! Dus misschien kun je daar iets mee?
hier alleen met appel, meteen als ik hem fijn pureer. nou ze eet hem er niet minder door op. maar wie weet vind ze het helemaal niet erg als je er wat citroensap door doet. gewoon een keer proberen
rapley is dat je het niet pureert, maar als stukjes geeft. op het forumgedeelte over borstvoeding is een heel topic over ''borstvoeding en rapley". wel interessant, vond ik! ik heb het gedeeltelijk toegepast, dus gecombineerd met prakjes. ik vond dat zelf wel een beetje eng met appel; dat kon hij ook heel lang niet zo goed kauwen en dan vind ik zo'n groot hard stuk toch eng. een zachte peer ging daarentegen perfect, of een banaan. ik vond fruithapjes van frutapura overigens zelf ook lekker; in tegenstelling tot die glazen potjes zit er geen tapioca of ander meel in, waardoor het lekker fris van smaak blijft. wel handig om in huis te hebben, vond ik.