Tussen hoop en vrees Part II

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door WM1307, 24 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WM1307

WM1307 Actief lid

11 aug 2016
    213
    39
    28
    Man
    NULL
    NULL
    Goedemorgen,

vorige weken heb ik meerdere topics gehad met betrekking tot positieve en negatieve testen die uiteindelijk tot een bloeding/menstruatie hebben geleid. Althans, dat dachten we.....

Doordat mijn vriendin nog een hoop vragen had ook door de eerdere miskraam na 11 wkn de vorige zwangerschap hebben wij nogmaals contact gezocht met een verloskundige en mochten we langs komen voor een echo om alles uit te kunnen sluiten en even goed naar de baarmoeder, eileiders en eierstokken te kunnen kijken. Ook om een eventuele infectie/vleesboom te kunnen checken. Tevens zou er gekeken worden of er nog bloed zou zitten van de bloedprop die na de curettage waardoor en positieve testen waren geweest.

Gisteravond hadden we de afspraak en hadden er 0,0 gevoel bij omdat we eigenlijk al hadden geaccepteerd dat het niks was en we dus weer na deze ongesteldheid opnieuw een poging zouden wagen. Ik moet zeggen dat ik nog nooit zo'n lieve, zachte en vriendelijke VK heb gezien in mijn leven, ze stelde ons zo op het gemak en leefde echt met ons mee. En toen kwam de echo, en wat zag ze: een vruchtzakje met verdikt baarmoederslijm. Een embryo kon ze nog niet zien omdat dit hoe dan ook te vroeg zou zijn geweest. Wel zag ze wat bloed zitten wat er zeker nog wel uit zou komen maar wat kan zijn van de prop die nu los komt omdat dit door een vruchtzakje zou worden weggeduwd. Maar ze gaf ook heel duidelijk aan dat er een kans van 95% zou zijn dat dit toch symptomen zijn van een (aanstaande) miskraam in vroeg stadium. Maar het vruchtzakje i.c.m. het verdikte slijm moesten we aangrijpen als hoop en volgende week vrijdag moeten we terug om te kijken of het vruchtzakje gegroeid is. Op de vraag of die 5% valse hoop is gaf ze aan dat de wonderen de wereld niet uit zijn en dit dus ook een schijnmiskraam kan zijn en we over 8 maanden een liefde mogen verwelkomen waar we nu niet op gerekend hadden. De baarmoeder was netjes schoon en alles stond min of meer klaar voor een zwangerschap, dit alleen al was vooral voor mijn meissie een hele opluchting, maar ja dan die hoop en vrees weer.

Lig je vervolgens in bed hoor je bij Linda's Zomerweek ( ja ik kijk verplicht mee zoals zij wel eens naar voetbal kijkt ) een verhaal van Carly Wijs over een schijnmiskraam en die heeft nu een kerngezonde knul van 10 jaar!! Dan ga je weer googlen en lees je dat het toch vaker voorkomt dan je denkt etc, en dan groeit die hoop dus lekker mee.....

Hoe bizar het allemaal ook klinkt, die hoop is dat herkenbaar? Zijn er ervaringen? Ik maak me geen illusies, zeker niet maar dit zet de deur toch op een kiertje??

2. Annewiep

Annewiep Actief lid

14 jun 2016
    159
    6
    18
    Ik heb je vorige topics gevolgd. Ik heb er geen ervaring mee maar wil wel zeggen dat ik het enorm spannend voor jullie vind en hoop dat alles tot een positief einde komt!

3. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    De hoop is herkenbaar maar de ervaring is hier toch minder positief..

4. Babywish2016

Babywish2016 Fanatiek lid

28 nov 2015
    3.048
    0
    0
    Wat spannend weer zeg wanneer weten jullie meer?

5. WM1307

WM1307 Actief lid

11 aug 2016
    213
    39
    28
    Man
    NULL
    NULL
    we moeten volgende week vrijdag terug naar de verloskundige

6. xxmamaxx2016

xxmamaxx2016 Niet meer actief

Ooh wat ontzettend spannend! Mijn moeder heeft het ook gehad. Ze bleek een maand langer zwanger te zijn maar dat wist ze niet omdat haar menstruatie gewoon was doorgebroken :) hier dus een positief verhaal. Ik hoop echt dat het goed afloopt en jullie over 8 maanden al jullie liefde mogen geven aan dit hopelijk blijvend wondertje! Wanneer hebben jullie weer een afspraak staan?

Liefs

7. WM1307

WM1307 Actief lid

11 aug 2016
    213
    39
    28
    Man
    NULL
    NULL

vrijdag 2 sep in de ochtend, om 08.15

8. Loetje85

Loetje85 Bekend lid

17 jun 2016
    814
    200
    43
    Ik heb jullie vorige topics ook gevolgd en wat een spannende tijden voor jullie zeg! En dan duurt zo'n week ineens heel lang he :( Wel heel bijzonder denk ik om te zien dat, ondanks dat jullie het totaal niet verwacht hadden, toch iets gaande lijkt te zijn. Ik hoop intens voor jullie dat het een positieve afloop mag hebben! Blijf jullie volgen en duim voor jullie!

9. WM1307

WM1307 Actief lid

11 aug 2016
    213
    39
    28
    Man
    NULL
    NULL
    wachten is drama, maar zeker omdat we er ons al bij hadden neergelegd natuurlijk en dan is het inderdaad heel mooi om te zien dat er iets gaande is en dan groeit alle hoop ineens tot in de hemel.

hoop is wat anders dan een illusie hou ik mezelf ook voor.....

10. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.480
    5.840
    113
    Jeetje wat een aparte wending in jullie verhaal. Ik hoop van harte dat er volgende week vrijdag een goede zwangerschap te zien is. Hoe zijn haar zwangerschapstesten momenteel? Je zou verwachten dat deze nu oplopen als er iets aan het groeien is in haar baarmoeder.

Veel succes de komende tijd en ik duim voor jullie!

11. truus81

truus81 Bekend lid

22 sep 2014
    778
    0
    0
    Het kan....
    Hier na ivf 3 dgn enorm gebloed. Meer dan een menstruatie maar door bloedonderzoek toch mooi stijgend hcg gedetecteerd. Maar bloedverlies kwam en ging.
    Met 5.5 week leeg vruchtzakje te zien... En gezien het bloedverlies ook naar huis gestuurd met de kans dat het goed gaat is maar 10%. Meestal zeggen ze 50/50 maar dit was veel bloed vandaar en dmv eendenbek gekeken en kwam uit de baarmoeder vandaar die 10%.
    Met 7 wkn zat er n vruchtje met een kloppend hartje. Vandaag 12 wkn.
    Dat was ook spannend na heel veel jaar en de medische molen, uiteindelijk gaan de weken redelijk snel voorbij. Succes

12. WM1307

WM1307 Actief lid

11 aug 2016
    213
    39
    28
    Man
    NULL
    NULL
    we mogen niet meer testen van de VK, zinloos zegt ze en gewoon een week er niet aan denken, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan

13. KvdL

KvdL Lid

24 aug 2016
    28
    22
    3
    NULL
    NULL
    Hallo iedereen, ik wil jullie heel erg bedanken voor alles steun, lieve woorden en hoop die jullie met ons delen.. Gekscherend zeggen mijn vriendinnen tegen mij dat ik altijd tot het grijze gebied behoor, maar ik zou nu toe heb heel graag willen dat het duidelijk zwart/wit zou zijn... Ik wil geen hoop hebben, maar ik heb toch hoop, wat ik vervolgens weer relativeer (eerder volledig de kop in druk) door mezelf voor te houden dat ik dan geen bloedverlies had mogen hebben, of de testen eenduidiger hadden moeten zijn... Kortom, mindf*ck is er niks bij.
    Maar ik wilde jullie vooral heel erg bedanken, m'n vriend liet elke dag/avond al jullie reacties lezen en dat deed veel goeds met mij. Dus bij deze: Dankjewel.
    We houden jullie op de hoogte, wie weet ooit die beschuit met muisjes...
    Liefs xxx

14. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Wat een onzin!
    Een test zou nu moeten knallen,als je nu weer een negatieve test hebt,ben ik er bijna zeker van dat het niet goed zit.Dus een test is nu zeker miet zinloos,want je hebt nog geen duidelijke positieve test gezien.Als hij nu knalt,is doortesten zinloos,en kun je beter de echo afwachten.

15. Logan

Logan Niet meer actief

Ik zou ook gewoon lekker testen. Het deze week vergeten gaat je toch niet lukken, ik spreek uit ervaring.
    Minder fijne afloop maar ik had ook bloedverlies en moest na een echo bloedprikken (gelukkig geen week wachten), je hoofd staat alleen maar naar het 'ben ik zwanger of niet?'.

Ik hoop echt van harte dat er iets gaande is, ik weet hoe zenuwslopend het is als het anders gaat dan normaal. Zeker na een miskraam wordt die wens nog sterker.

16. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

2 jun 2014
    6.008
    19
    38
    Eens met bovenstaande! Als ze helemaal niet meer getest heeft en de laatste test was die hele lichte, dan zou ik nu zeker n keer testen. Is die niet n stuk donkerder dan weet je ook genoeg...

Heel veel succes aankomende week, ik duim mee!!

17. KvdL

KvdL Lid

24 aug 2016
    28
    22
    3
    NULL
    NULL
    Hoi,

Nou helemaal onzin is het niet. De testen die wij hebben gedaan hebben namelijk erg gefluctueerd in uitslag wat kan duiden op erg lage HCG waarde... Maar die testen zijn even het minst belangrijk.
    De vk gaf aan dat de grote van het vruchtzakje zeker een week verschil toont, wat nu dus de eventuele zwangerschaps duur op 3/4 weken zou zetten (I know, compleet onlogisch met de testen), maar vanuit dat perspectief zouden testen geen uitkomst bieden.
    Tevens ben ik van mening dat het voor ons beter is om af te gaan op wat er op de echo te zien is, zeker omdat de geloofwaardigheid van de testen momenteel bij mij niet heel groot is... Begrijpelijk neem ik aan...

Maar mocht ik mezelf niet kunnen bedwingen, dan laten we het weten!

Liefs xxx

18. MaBaD

MaBaD Niet meer actief

Jeetje wat onwijs spannend!
    Heb jullie andere topics ook gelezen ..
    Ik duim voor jullie dat het volgende week vrijdag een hele mooie dag word!!

19. s1984

s1984 Actief lid

2 dec 2012
    301
    0
    0
    Succes en doe lekker wat voor jezelf voelt😊....wel testen of niet testen...laat je niets opdringen. Ik hoop voor jullie op een goede afloop

20. Loetje85

Loetje85 Bekend lid

17 jun 2016
    814
    200
    43
    Oef wat een spannende en emotioneel heftige tijd voor jullie! Kan me helemaal voorstellen dat je je geloofwaardigheid in de testen een beetje kwijt bent. Ik denk dat de vk jullie ook geadviseerd heeft niet meer te testen om te voorkomen dat er nog meer verwarring bij jullie ontstaat. En ik ga mee met bovenstaande, doe wat goed voelt. Kan me goed voorstellen dat je nu gewoon wil wachten op wat er op de echo te zien gaat zijn. heel veel sterkte met wachten de komende week en let us know!

Deel Deze Pagina