Ik weet niet wat dit is

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door roelien, 9 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roelien

    roelien Actief lid

    26 nov 2005
    420
    0
    0
    moeder
    noordwolde
    Hallo

    Ik heb even een vraag
    Ik moest vanmorgen naar de wc en toen zat er op mijn wc papiertje
    wittig slijm met bloed op
    Ik weet niet wat het is ja ik heb sinds een paar dagen een beetje ja last van menstuatie pijn in mijn onderbuik
    ik weet niet wat ik hier mee aan moet

    Groetjes roelien
     
  2. Japke

    Japke Bekend lid

    1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Roelien,

    Wittig slijm en een klein beetje bloed (paar druppeltjes) kan heel goed de slijmprop zijn of wat meer afscheiding (zeker als je lange tijd gelegen hebt en opstaat kan je wat meer hiervan last hebben) zijn. Het zegt niet zoveel over het moment van bevallen, een slijmprop wordt opnieuw gemaakt en afscheiding is normaal.

    Is het slijm echt waterig en het blijft lopen of er komt continue wat vocht uit je vagina dan zou ik overleggen met je eigen verloskundige. Dan zou het mogelijk kunnen zijn dat je vliezen gebroken zijn.

    Soms als je last hebt van menstruatiekrampen, kan je ook last hebben van een blaasontsteking. Die tekenen zoals pijn bij het plassen, vaker naar het toilet gaan in een zwangerschap vaak onopgemerkt. Bij twijfel kan je dus urine bij de huisarts laten nakijken.

    Succes,
    groetjes,
    Japke
     
  3. roelien

    roelien Actief lid

    26 nov 2005
    420
    0
    0
    moeder
    noordwolde
    nou ik heb de verloskundige gebeld en die ook geweest
    Ik heb 2 cm ontsluiting en ze zei ook van je lichaam maakt zich er langzaam klaar voor
    ik heb nu wel meer last van harde buiken en de weeén die ik heb zijn pijnlijker
    Ik hoop dat het snel op schiet

    Maar nu een vraag kan het misschien zijn dat ik bij deze bevalling er sneller af ben da ik misschien eerder kan bevallen hoe maakt dat niet veel uit

    Liefs roelien
     
  4. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Hoi Roelien,

    het verliezen van de slijmprop zegt niets over wanneer je bevalling begint. Pas als je weeën krijgt die regelmatig komen(elke 5 minuten) en die toenemen in kracht en duur (een minuut lang per wee), dan gaat het doorzetten.
    Een hele mooie bevaling gewenst!

    Mirjam
     

Deel Deze Pagina