Wieg of ledikant?

Discussion in 'De babyuitzet' started by zwik, Jul 5, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zwik

zwik Actief lid

Feb 29, 2008
    155
    0
    0
    Delft
    Wij zitten te twijfelen of we voor de kleine een wiegje of een ledikantje gaan aanschaffen.
    We gaan in maart/april 2009 verhuizen. In ons huidige huis is het fijner wanneer we een wiegje hebben, omdat dat minder ruimte inneemt.
    De baby wordt, als het goed is, eind november geboren. Hij zou er dan maximaal een half jaar in moeten passen. Volgens sommige mensen kan een baby, als je pech hebt, na 2 maanden al niet meer in een wiegje...
    Het wiegje wat we hebben gezien is trouwens 90x50 cm

Mensen met wieg ervaring?

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Wij hadden een wieg van 90x40 cm gekocht, zodat Eva er lang in kon liggen tot zo'n 8 maanden ofzo. Dachten we. Maar met 4 maanden draaide ze zich al om en trok ze zich op aan de rand van de wieg. Vlak voor ze 6 maanden was hebben we haar met pijn in ons (mijn eigenlijk ;)) hart naar haar eigen kamer in haar ledikant gedaan. Want behalve dat het gevaarlijk werd, kon ze ook niet makkelijk meer draaien, terwijl ze op haar buik wilde slapen, en dat was dus huilen.
    Het ligt dus heel erg aan je kindje, een aan de wieg. Die jij hebt gezien is ietsjes breder, dus eventueel makkelijker voor de baby om om te draaien. Maar let ook even op de bovenrand, als die niet hoog genoeg is, is het gevaarlijk zodra ze kunnen draaien. Voorheen viel Eva altijd aan de borst in slaap en bleef ook slapen en als ze 's ochtends wakker werd, waren wij er bij om haar in de gaten te houden. Anders hadden we haar met ruim 4 maanden al naar haar ledikant gedaan.

3. zwik

zwik Actief lid

Feb 29, 2008
    155
    0
    0
    Delft
    Dat is inderdaad goed om over na te denken, hoe hoog de rand is...
    Bedankt!

4. janette

janette VIP lid

Feb 26, 2007
    5,113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    wij hebben gelijk een doorgroei ledikant genomen
    dus straks kan hij door naar een tussen bed...we konden geen wieg kwijt op onze kamer en is Teun dus gelijk in zijn kamer gaan slapen...eerst was het een klein hoopje in het grote bed..want ja het is ook groter dan een ledikant maar dat wende snel.

maar bij ons is de breedte niet veel minder dan je wieg breedte hoor..of gaat het om de lengte?
    en anders ff rond kijken wie weet kan je een mooie 2e handse op de kop tikken en daar tijdelijk wat mee doen?

5. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    onze wieg was 80 cm lang en vrij diep idd, ze heeft er tot een ruime 5 mnd ingelegen.

6. jacolien

jacolien Actief lid

Jan 20, 2008
    389
    0
    0
    urk
    ik heb allebij ben blij dat het strax bij mij slapen kan en word het tijd voor een groter bedje dan gaat ze naar haar kamertje!
    maar vind dat ik best een groter wieg heb :) maar de maat weet ik zo niet van marktplaats een wieg op wielen,oh zo leuk! :)
    wel een neiuwe hoor!en er zijn 3 soorten voor 129 euro dus valt ook nog wel mee!

Share This Page