Welke gebruiken jullie? Ik wil eigenlijk geen dikke dure kopen, maar weet eigenlijk niet welke nou heel dun zijn.. en dus wat goedkoper..
worden die niet gratis afgegeven in jou gemeente? hier kan ik die gratis ophalen bij de supermarkt en bij de bieb..
Wij kunnen ze gratis bij de bibliotheek ophalen, maar ik bestel ze gratis online en paar dagen later worden ze thuisbezorgd.
In Meppel kon je ze eerst gratis ophalen, dat is toen gestopt en kregen we een container. Nadeel van die dunne zakken is dat katten ze altijd open trokken of door blik wat er ook in mocht snel scheurde. Zou voor gewone vuilniszakken gaan. Je hebt van die dunnetjes op een rol in de supermarkt, doorzichtig van kleur. Bedoeld voor in pendaal emmers
Ik gebruik witte plasticzaken voor pendaalemmers van ah huismerk. Dacht 30 liter Ik gebruikte eerst gewone vuilniszakken van die zwarte maar die mogen niet.
Hier liggen ze gratis bij de supermarkten. Volgens mij mogen alleen deze en laten ze andere gewoon staan bij het ophalen.
Nee dat was tot twee jaar terug wel zo, en toen heb ik bij de supermarkt elke keer een pak meegenomen. Daar kon ik tot aan gisteren nog mee doen. Nu moet ik ze dus kopen
Ze zijn hier dus niet meer gratis te bestellen. Niet via de app, niet via het internet, niet via de gemeente en ook niet bij de bieb of supermarkt. Die kleine zakjes vind ik niet handig. Want ik moet dan bij zo'n klein vol zakje gelijk wegbrengen naar de ondergrondse. Wij hebben een gewone grote vuilnisbak binnen en daarin wil ik dus grote dunne zakken waar het plastic in kan. Blik gebruiken we nooit, dus kans op scheuren is klein.
Ik gebruik de plastic tasjes van de supermarkt waar je je sperziebonen en dat soort dingen in doet. Maar het is hier met ondergrondse container dus hoef geen rekening te houden met katten en regels en zo.
Dat hebben wij ook. Maar ik zou helemaal gek worden als ik voor elk klein zakje naar de ingang van de wijk moet sjouwen. Dan kan ik elke dag heen.. Hoe doe jij dat dan?
Wij bestellen hier wekelijks onze boodschappen bij de Jumbo en krijgen dan vaak de diepvries producten in grote plastic zakken geleverd. Die gebruiken wij dus om ons plastic in te verzamelen. Ook heb ik hier een goedkoop rolletje met die doorzichtige vuilniszakken van de Action liggen die ik ook wel eens gebruik.
Hier hebben we gewoon containers voor plastic in onze eigen tuin. Maar ik gang een gewoon een plastic tas op en die maak ik vol. Maar het is net iets makkelijker als het in je eigen tuin staat.