is dit nu pesten?

Discussie in 'De lounge' gestart door cat2, 10 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cat2

cat2 Niet meer actief

echt? Dat is aardig van je.
    Meestal krijg ik best lullige reacties van mensen. Door alles voelt het dan zo dat mensen liever niet met me omgaan.

Maar ik woon in brabant.

ShampooL vindt dit leuk.
  2. Lisalisalisa

Lisalisalisa Bekend lid

21 feb 2016
    703
    426
    63
    Vrouw
    Opvoeder
    Aalst, België
    Zeer herkenbaar veel van de dingen die je opsomt.
    Mijn vriend heeft er ook geen goede band mee..
    Heb er mee leren leven.
    Zij hebben duidelijk hun visie op alles en andere opties zijn er niet :) boeit mij niet want is mijn leven... :D

Biny vindt dit leuk.
  3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Wat moet ik mij daarbij voorstellen? Bij die lullige reacties?

En waar in Brabant? Mag ook via pb hoor ;)

4. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Ik reageer even alleen op het stukje van je vriend. Wat je het beste kunt doen is dat je je vriend gewoon contact laat houden (tenslotte blijft het zijn ouders en zijn eigen keuze wat hij hiermee wilt) en laat gaan naar zijn familie. Je kunt daarin zeggen dat het voor jou over is en geen behoefte aan contact hebt met ze. Ga er dan ook niet meer heen en spreek ook niets meer met ze af. Laat dat allemaal je vriend alleen doen. Willen ze de kinderen zien? Prima toch regel dat maar met je vriend etc..
    Zo krijg jij de rust die jij nu nodig hebt en hij kan zelf daarin zij eigen keuzes maken en dingen op zijn eigen manier inzien hoe zijn ouders/broer zijn. Geef hem die ruimte dat geeft ook heel veel rust tussen jullie :)

DastyQueen vindt dit leuk.
  5. Maiasaurus

Maiasaurus Niet meer actief

Pesten vind ik zo sneu klinken, het zou me kwaad maken. Het is eerder een slang mensen waar je je niks van aan moet trekken. Hoe zijn ze onder elkaar?

6. Zwitsal

Zwitsal Bekend lid

19 mei 2017
    988
    1.449
    93
    Vrouw
    Ik ga al heel wat jaartjes mee op ZP (voorheen onder andere namen) en zie eens in de zoveel tijd weer dit topic voorbij komen van jou.
    En ik kan alleen maar herhalen wat hiervoor ook al eens gezegd:
    Kruip uit je slachtofferrol, pak die koe bij de hoorns en ga er voor.
    Er zijn al die jaren zoveel tips gegeven waar steeds weer een: 'ja maar' op komt. En die tips zijn ook deze keer weer voorbij gekomen.

PB Biny, zij reikt je hand, pak 'm aan!
    Laat die schoonfamilie nu eens links liggen, dat was 6 jaar geleden al een gigantische frustratie en nu nog steeds, dat gaat echt niet veranderen.
    De enige die hier wat mee kan doen en veranderen ben jij nog.
    Ga ervoor!!

DastyQueen, Fortunae, sannever en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.576
    113
    Cat2 ik weet niet wat voor soort therapie je hebt gehad of nu hebt.

Misschien zou schematherapie je kunnen helpen. In een groep of evt. individueel.

Schematherapie kijkt naar de achterliggende oorzaak van hardnekkige gedragspatronen.

https://www.google.nl/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.schematherapie.nl/over-schematherapie/&ved=0ahUKEwjL-Yv-8OjWAhULiRoKHUqaBxQQFggvMAI&usg=AOvVaw1Gk0UB-LSpLheDRzrOSC0U

Zeker met jouw verleden en hoe je steeds blijft hameren wat anderen moeten doen.
    .
    Ben je ooit goed gediagnosticeerd?
    Is er een psychologisch onderzoek gedaan naar bijv. een persoonlijkheidsstoornis.
    Dan kan je veel gerichter aan de slag.

8. cat2

cat2 Niet meer actief

eerlijk gezegd kan ik niet zoveel met termen als slachtofferrol en pak koe bij de horens enz. Als je al veel hebt gelezen dat weet je toch ook dat ik al veel heb gedaan? Dus waarom weer zeggen slachtofferrol enz? Dat snap ik niet.

9. cat2

cat2 Niet meer actief

ik heb van alles gehad. emdr hielp nog het beste maar van korte duur

10. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Dat deed ik omdat ik jou quote en in jouw context wilde blijven :rolleyes:

Maar goed, ik hoop oprecht dat het zal veranderen voor TS, kan mij voorstellen dat het op deze manier alles behalve leuk is.

Nellie4 vindt dit leuk.
  11. a2cmieux

a2cmieux Niet meer actief

Ik ben niet echt de relatieexpert van zwangerschapspagina ;), maar ik wil het wel eens proberen.

Ik denk dat je altijd bij jezelf moet blijven, jij kan andere mensen niet veranderen en ook geen beslissingen voor hen nemen. Ik ben voor een duidelijke communicatie in de ik vorm. Dus niet "jij wil altijd naar je familie, zij vallen mij aan etc, jij vindt familie belangrijker dan ik. Maar "o, jij wil afspreken met familie. Ik voel me daardoor..... Ik vind het moeilijk om daarheen te gaan want.... Ik begrijp (niet)..... Maak geen verwijten, blijf bij jezelf. Vertel over je gevoelens EN sta open voor de gevoelens van je partner. Zoals ik in mijn vorige post al zei, niemand kan jou gevoelens voelen en dus kan jij ook de gevoelens van je partner niet voelen. Probeer door middel van communicatie je partner te begrijpen.

Als het jou echt alleen maar negatieve gevoelens brengt dan zou ik duidelijk naar je partner zijn. Hij mag natuurlijk afspreken, maar jij gaat niet meer mee. Dus weer in de ik vorm. Ik begrijp dat jij met familie af wil spreken, maar ik ga niet meer mee omdat ik......

12. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.576
    113
    Maar heb je schematherapie gehad en is er wel eens een psychologisch onderzoek gedaan.

En hoe zijn die therapieën in het verleden afgerond?

Ging het echt wat beter of ben je ermee gestopt omdat het niet hielp?

janny vindt dit leuk.
  13. a2cmieux

a2cmieux Niet meer actief

#113 a2cmieux, 11 okt 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 okt 2017
    Slachtofferrol klinkt inderdaad heel negatief, ik begrijp het wel een beetje al vind ik het niet het juiste woord.

Lees het anders zelf even terug.....
    Naar de huisarts/ ben ik geweest, helpt niet.
    Praktijkondersteuner/ idem.
    Vrienden aangeven hoe het echt gaat/ begrijpen mij niet.
    Iemand doet je een vriendschapsverzoek op zp/ fijn maar normaal krijg ik alleen lullige reacties.

Lieverd toch, wie heeft jou zo gekwetst dat je alles tot iets negatiefs draait. Weet dat jij dat niet verdient hebt, dat jij een waardevol mens bent die recht heeft op geluk, vriendschap en hulp!!

Virtuele knuffel

14. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.515
    13.801
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Amen.
    Sluit me volledig bij birds aan!

15. cat2

cat2 Niet meer actief

#115 cat2, 11 okt 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 okt 2017
    Dank je wel vooral voor het laatste! Ik heb altijd negatieve dingen meegemaakt. Ik ben jaren gepest. Thuis kreeg ik te horen dat ik er beter niet was geweest. Dat is de basis eigenlijk. Daarna ook nog schoonfamilie die me niet accepteren. Ik ben nooit geaccepteerd. Dat is het wat fout is gegaan. Ik voel mij niet waardevol enz. Ik voel me ongezien, geen prioriteit voor mensen. Dat voelt eenzaam.

Ik merk echt dat vrienden mij niet begrijpen.
    En al die andere punten zijn ook echt zo. Dat is het frustrerende eraan.

16. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik weet niet in welke opzichten je je niet begrepen voelt, maar het is sowieso heel moeilijk voor mensen om een anders ECHT te begrijpen, tenzij je precies hetzelfde heb meegemaakt.

En mensen hieven je ook niet altijd te begrijpen, als ze je maar steunen en naar je luisteren dat scheelt al een hele hoop :)

Ik weet dat je dat nu niet heb en daarom ‘moet’ je echt wat dingen gaan doen in het leven om contacten te leggen... en dat kan ook in de sportschool, Ook al zeg jij van niet, je miet niet gelijk teveel verwachten, maar elke keer als je gaat en je maakt van die 10x 3x een praatje met iets of iemand, dat is dan toch goed van je!
    Nee je hebt geen beste vriendschap gesloten, maar je hebt wel gewoon even gezellig gekletst met iemand, al is het maar 10/15 min...

Je moet ergens mee beginnen toch ;)
    En hoe vaker je zulke kleine gesprekjes heb hoe makkelijker het zal gaan :)

17. cat2

cat2 Niet meer actief

Schematherapie heb ik niet gehad. Ik heb wel test gehad. Daar komt alleen lichte depressie uit.

Therapieën zijn afgerond omdat het soms echt beter ging. Soms werd aangegeven dat die persoon me niet kon helpen. Soms ben ik zelf gestopt omdat het niet hielp naar mijn idee.

18. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Dit kan zeker werken hoor! Ik zag ooit een oproepje op viva van iemand toen ik net hierheen was verhuisd van ver. Kende hier niemand.
    Ik heb er een hele fijne vriendschap aan over gehouden. We zien elkaar best vaak. Uit eten, bij elkaar thuis borrelen, bioscoop, stappen, lunchen....en binnenkort ook iets met de mannen samen.

Zo makkelijk kan het soms gaan. Je moet de eerste stap durven zetten.

DastyQueen en Nikki88 vinden dit leuk.
  19. cat2

cat2 Niet meer actief

Ik heb dit vaker gedaan ook. Ook zelf oproepen geplaatst. Ik ben gewoon niet goed met contacten op 1 of andere manier. In een groep "verdwijn" ik. Vaak verwatert het contact. Ik zal wel iets fout doen hierin.

20. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Of nog niet de goede tegen gekomen?
    Ik heb toen ook 1 op 1 afgesproken hoor. Gewoon in een leuke bar, wijntje erbij.
    Ik zat toen die tijd ook nog eens midden in een depressie en zat in de ziektewet. Ik ben daar direct eerlijk over geweest. Zij herkende het wel ivm burnout en we hebben er eventjes over gesproken.
    Omdat je elkaar nog niet echt kent leg je ook niet zomaar je sh*t op tafel. Je wil eerst gewoon een gezellige band opbouwen. De rest komt later.

Vind je het moeilijk om een gesprek te hebben in zo'n situatie? Te verlegen?

Deel Deze Pagina