Dag allemaal, Ik heb een vraagje over hoe een miskraam gaat. Ik heb zondag een bloeding gehad en lichter wordende testje. Gisteren naar het ziekenhuis geweest voor een echo en bloedtest. Echo liet een "normaal" beeld zien voor een zwangerschap van 4 weken en 5 dagen. Dik baarmoederslijmvlies en een donker rondje wat de zwangerschap was. Geen bloed of wat dan ook in de baarmoeder. Dus even kreeg ik nog de hoop dat het misschien nog goed zat. Maar in de middag werd in gebeld door de dokter dat mn hcg maar 192 was. Dit was helemaal laag volgens hem omdat ik al 5 dagen voor mn nod positief teste. Hij was er dus niet erg positief over maar kon nog niet definitief zeggen dat het een miskraam is. Vrijdag moet ik weer terug voor een bloedtest en echo. Wat ik me nu afvraag is het volgende. Als je een miskraam krijgt dan krijg je toch een heftige bloeding die lijkt op een menstruatie? Ik heb in juni ook een vroege miskraam gehad. Toen was ik ruim 5 weken en op de echo was toen ook geen bloed te zien maar ook geen zwangerschap. Alleen een vlek waarvan ze dachten dat het het gele lichaam was. Ik had die dag ook een bloeding waardoor ik gelijk naar het ziekenhuis kon komen. Door bloedtesten toen vastgesteld dat mn hcg daalde. Maar pas ruim een week later brak de bloeding toen door. Dat vond ik toen ook al zo ontzettend lang duren. Nu dus na zondag wederom geen bloeding meer. Is dit dan een miskraam of betekent dit dat het enkel een miskraam kan worden en is er nog een klein beetje hoop dat het misschien toch goed zit? Of ben ik mezelf nu gewoon gek aan het maken?
Vreemde vraag misschien maar hoe is je menstruatie meestal? Toen ik een bloeding kreeg met 5 weken noemde ze dit niet eens een miskraam, maar een verlate menstruatie... Weet dat sommige dit tegen hun hoofd stoot, maar heel veel mensen krijgen miskramen zonder dat ze dit weten... dan worden ze gewoon een paar dagen later ongesteld en aangezien ze misschien niet met kinderen bezig zijn of niet testen ervaren ze dit gewoon als een verlate menstruatie... En merk je dus ook geen verschil tussen een menstruatie en een miskraam... Ik heb zelf een miskraam gehad met 7 weken, die bloedingen waren wel heftiger maar ook geen krampje niks gevoeld... Wel heel veel stolsels en de bloedingen duurde veel langer... misschien heb je wel gewoon een lange innesteling gehad en ben je nog niet zo lang zwanger? vandaar wat lagere HCG...
Ik spuit menopur/pregnyl dus ik weet wanneer mijn menstruatie komt. En omdat ik in de mmm zit zien ze dit niet als een late menstruatie. Het was een vroege innesteling want teste al 5 dagen voor nog flink positief. Bij de vroege miskraam in juni had ik vooraf aan het bloeden echt flinke krampen. Dit had ik nu helemaal niet. Vandaar dat ik ergens hoop dat het misschien toch nog goed kan gaan ondanks de lage hcg en aflopende testjes. Maar dat is misschien mezelf een beetje voor de gek houden...
Je hebt helaas allerlei 'soorten' miskramen. Je kunt ook een 'missed abortion' hebben en dan blijft het vruchtje zitten. Of een 'blighted ovum', waarbij er wel een vruchtzak is, maar er helaas geen vruchtje is gevormd. Het hoeft dus niet altijd meteen een heftige bloeding te zijn...