Volgend jaar zal mijn dochter een uitnodiging krijgen voor een vaccinatie tegen baarmoederhalskanker. En ik weet gewoon niet wat ik moet doen. Er gaan zoveel slechte verhalen de ronde over deze vaccinatie. Veel van deze verhalen zijn, volgens mij, niet gebaseerd op wetenschappelijke onderzoeken maar meer van die geruchten die de ronde gaan. En toch zorgen deze verhalen ervoor dat ik aan het twijfelen sla. Wie kan er iets nuttigs over zeggen?
Video: Reportage: Mijn kind kan niet wakker blijven - Reportage - SBS6 ik heb pas geleden deze docu gezien. en vond het verschrikkelijk dus ja. wij kiezen nu nee en je ziet voor ons duurt het nog wel wat jaren.
Ik lees even mij. Ik twijfel ook. Hier duurt het nog even. Dochter wordt in december 11 jaar maar het schiet weleens door mijn hoofd. In wezen wordt het overgebracht door het HPV virus en zou het alleen overdraagbaar kunnen zijn door onbeschermd sexueel contact maar door wrijven kan vlgns mij ook. Als ik nu naar mijn dochter kijk weet ik vrijwel zeker dat ze echt niet met jan en allemaal in bed zal duiken maar je weet maar nooit in wat voor diva ze zal veranderen naarmate de hormonen een rol gaan spelen. Vooral de onbekendheid mbt het vaccin maakt de keuze lastig.
Ik heb zelf niet voor t vaccin gekozen omdat t maar 5 jaar schijnt te werken en voor een paar van de velen veroorzakers van baarmoederhalskanker. Of mijn dochter het vaccin wil, dat moet ze zelf weten, die keuze ligt niet bij mij
Nee, wij laten onze dochters niet inenten. Ik betaal liever elk jaar een uitstrijkje voor ze. Juist door alle bijwerkingen. Toen met de Mexicaanse griep werd mijn dochter ook uitgenodigd voor vaccinatie. Ben blij dat ik dat achteraf niet gedaan heb.
Hier absoluut niet in mijn vriendebkring hebben 4 pubdrmeiden er enorm last door gekregen en allemaal symptomen die niet leuk zijn . die vaccins zijn echt niet goed getest maar op de markt frkomsn en nu zijn de pubers dus de testpersonen. Hier worden ze dus n u et gevaccineerd.
ben ik het helemaal mee eens.. zelfs toen nog ruzie met mijn man gehad dat ik onze dochter niet liet enten voor mexicaanse griep. ik vond dat een in elkaar geflanst vaccin dus ze kreeg hem niet. achteraf alleen maar blij mee omdat in dat jaar de gevallen van narcolepsie onder kinderen behoorlijk gestegen is
Ik ben heel erg pro-vaccinatie maar dit is er eentje die mijn dochter niet zal krijgen. Niet voordat er aantoonbaar goede studies zijn over de lange termijn effecten, bijwerkingen en werking. Vooralsnog mis ik alledrie. Nu is mijn dochter bijna 3 en is het over 8 jaar anders maar dat zien we dan wel. Maar nu zou ik dat dus niet doen.
Bedankt voor jullie antwoorden. Jullie gaan dus (waarschijnlijk) ook allemaal niet je dochter laten vaccineren. Ik neig daar ook steeds meer naar. Mochten er nog mensen zijn die bewust wél gaan vaccineren, lees ik ook graag hun reacties.
Wat zijn de klachten van de meiden in jouw omgeving? Zelf ben ik in principe niet voor vaccinatie, maar krijg veel weerstand uit de omgeving. Er wordt vaak gezegd dat het verband tussen de klachten en de vaccinatie niet vaat staat. Daarom ben ik benieuwd hoe dat bij jouw omgeving is gegaan.
Sorry maar ik ben voor en heb mijn dochters ook laten enten. Waarom? Ik heb meegedaan aan de studie die over de gehele wereld is gehouden ik ben zeer goed geeinformeerd over de voors en tegens. Ik ben ervan overtuigd dat dit goed is uitgezocht en bestudeerd (ik heb immers 10 jaar meegedaan aan de studie zolang duurde het ja) Ik geloof ook dat onze overheid en wereld Gezondheidsorganisatie ons echt niet willens en wetens troep laat inspuiten. Aan het eind van de studie gehoord of ik jaren de placebo of echte vaccinatie heb gehad ik kreeg dus de placebo ik heb mij daarna wel laten enten sterker nog heb nooit klachten gehad en ben sinds het enten ook nog 2x zwanger geweest (ben het nu nog trouwens) Ook mijn dochters nooit klachten gehad je weet niet hoe je kinderen zich later ontwikkelen als de hormonen sky high reiken heb je er bijna geen grip er meer op. Ook in min omgeving heeft iedereen ik die tijd zijn meiden laten vaccineren ook nooit problemen of gedoe gehad. Misschien zwaai ik nu iets aan hier maar ik vind het erg belangrijk ook een goede ervaring te delen deze beslissing moet je voor jezelf maken wel of niet enten als je afgaat op ervaringsverhalen (niet om andere forum leden voor het hoofd te stoten maar in het algemeen) begint het bij een gekneusde vinger en eindigt het met een geamputeerde arm.
Ten eerste; je hoeft geen sorry te zeggen want ik vroeg om je mening. En die geef je. Dus dank daarvoor. De reden waarom ik twijfel is omdat het slechts tegen 2 van de meer dan 100 varianten van HPV beschermt. Én omdat het ongeveer 6,5 jaar werkzaam is. Het beschermt je dus bij lange na niet voldoende tegen baarmoederhalskanker. Ik ben zelf nogal nucher ingesteld en geloof al die verhalen over vreselijke bijwerkingen niet zo. Er zijn bij elk geneesmiddel wel fabelverhalen. Maar toch....vroeger dachten ze over DES ook dat het veilig was. Daarom twijfel ik zo. Maar eigenlijk denk ik dat ik inmiddels wel mijn keuze al gemaakt heb. Gelukkig heb ik nog een klein jaar om er over na te denken.
Ze zijn erg moe, veel pijnen in gewrichten veel minder eetlust en zittem totaal niet lekker in hun vel en kunnen zich niet goed meer concentreren. 2 van mijn kids hebben kantje boord gelegen na elke vaccinatie dus zij wordrn zowiezo niet neer gevaccineerd. jongste dochter heeft ook meer dan 85 % kans dat ze kantje boord komt te liggen na vaccins en is helaas genetisch ik had dit ook. zij hebben de domme pech dat ze dit ook hebben en allergisch zijn viir bestanddrlen in de vaccins. het is dus zowiezo goed opletten op die stoffen overal in.
Ik heb geen dochters, maar ik zou mijn dochters zeker laten vaccineren tegen HPV. Het feit dat jouw dochter een 'braaf' meisje is, geeft geen enkele garantie. Als zij maar één bedpartner heeft, en die jongen is voor haar maar met één ander meisje naar bed geweest, heb je al een zeer reële kans op overdracht van HPV. Het vaccin beschermt inderdaad maar tegen 2 soorten HPV, echter zijn deze twee soorten verantwoordelijk voor meer dan 90% van de infecties. Het vaccin is goed getest, het is in wezen geen ander vaccin dan bijvoorbeeld het BMR-vaccin. Het is vrijwel onmogelijk om na te gaan of klachten ná vaccinatie ook klachten zijn dóór vaccinatie. Pubermeiden zijn nou eenmaal nogal gevoelig voor vermoeidheidsziekten, ook zonder HPV-vaccinatie. In de studies die gedaan zijn, zijn geen verschillen gevonden tussen meisjes die wel en meisjes die geen HPV-vaccinatie hebben gehad. Ook kan je niet onvruchtbaar worden door het vaccin, deze doet namelijk niets met je voortplantingsorganen. Ik hoop dat ze het HPV-vaccin ook beschikbaar gaan stellen voor jongens, dan is de kans op overdracht nog veel kleiner en zullen nog minder vrouwen baarmoederhalskanker krijgen!