Hallo, Ben nu 15 wk zwanger ongeveer en heb al sinds een week of 2 à 2 1/2 last van vreselijke hoofdpijn, weet niet waar het van komt en wil ook niet te vaak paracetamol nemen...Komt dit door de zwangerschap en zo ja, wat kan ik eraan doen? Typ nu met moeite dit berichtje want moet mijn ogen snel bewegen om te typen en doet zeer...Alvast bedankt voor jullie antwoord! Marieke (die voor de rest geniet van haar zwangerschap hoor )
Hoi Marieke, vervelend voor je zeg. Maar het kan inderdaad door de hormonen komen. Vaak zie je dat het rond de 16 weken wat beter wordt, omdat bepaalde hormonen dan hun piek hebben gehad. Maar ik kan het je helaas niet garanderen. Probeer 2-3 liter te drinken op een dag, want een goede circulatie is goed tegen hoofdpijn. Als het echt erg is, mag je best paracetamol slikken, maar doe dit niet te vaak. Als je het neemt, neem er dan 2 van 500 mg pure pcm tegelijk, dan heb je even rust. (je mag er max 6 op een dag, maar ik zou het wel beperken tot het noodzakelijke!) Groetjes Brigitte