Baby 2 weken oud 125cc?

Discussie in 'Voeding' gestart door juutje89, 17 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juutje89

juutje89 Bekend lid

3 jan 2012
    531
    81
    28
    Noord-Holland
    Hallo allemaal,

Jayden is nu 2 weken oud en sinds een tijdje drinkt hij nu 120 a 125cc omdat hij anders honger bleef hebben...
    Is dit normaal?
    Hij krijgt afgekolfde borstvoeding.

Alvast bedankt, juutje

2. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Hoeveel weegt hij?

3. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Met moedermelk kan je niet zo goed beoordelen of het goed is of niet, omdat het heel waterig of heel rijk (vet) kan zijn.

4. juutje89

juutje89 Bekend lid

3 jan 2012
    531
    81
    28
    Noord-Holland
    Vorige week donderdag woog hij 3480.
    Ik kolf helemaal leeg dus hij krijgt voor en achter melk door elkaar van beide borsten, de rest gaat in de vriezer.

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Bij kolven of live voeden,als de borst goed leeg is gemaakt, krijgt baby altijd goede melk.
    Overigens zegt waterig uitziende melk ook niets over de voedingswaarde.
    Bijvoorbeeld in de zomer, kan de samenstelling veranderen naar wat wateriger.
    Het past zich aan naar de behoefte van je kindje.
    Je hoort ook wel eens dat borstvoeding er wat blauw waterig uitziet. En dat moeders zich afvragen of de melk wel goed is. Maar ook dat is prima. Alles wat nodig is zit er gewoon in :)

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Hoe verloopt een voeding? Hoe lang doet ie over de fles en welke speen gebruikt je? En leg je ook nog gewoon aan?:)

7. juutje89

juutje89 Bekend lid

3 jan 2012
    531
    81
    28
    Noord-Holland
    Ik gebruik de avent naturel.
    Hij drinkt erg snel (10 min) en niet dus tussendoor een pauze houden.
    De dr Brown fles was helemaal een ramp.
    Ik leg hem niet meer aan want dat lukte me niet helaas.

8. MrsBucket

MrsBucket Niet meer actief

10 minuten is eigenlijk te snel voor een flesje. Als een flesje zo snel leeg is, blijft je baby zuigbehoefte hebben. Een voeding moet eigenlijk 15-20 minuten duren, dan is de zuigbehoefte bevredigd. Vandaar dat het lijkt of je baby nog honger heeft.
    Een pauze tussendoor zou kunnen helpen, of een kleiner gaatje in de speen. Je zou halverwege kunnen verschonen bijvoorbeeld, maar dat ging hier ook nooit goed ;)
    Waarom was dr. Browns een ramp? Ging het te snel? Ze hebben daar eventueel een prematuurspeen voor, die gaat nog langzamer.

9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    10 minuten is echt,echt te snel.Op deze leeftijd is het belangrijk dat een flesvoeding minimaal 15-20 minuten duurt. Anders is de zuigbehoefte niet voldaan, en blijft je kindje ontevreden. En krijg je bovendien ook dat er grote hoeveelheden gedronken worden. Want ook al hoef je bij moedermelk niet per se je druk te maken over maximale hoeveelheden, het maagje is nog maar heel klein.
    Met 1 maand is het maagje pas de grote van een ei, er past dan 80-150 (das echt de max) cc in.
    Je kan dus het beste een newborn speen gebruiken, zodat de melkstroom rustig is en er echt voor gewerkt moet worden. Halverwege even pauzeren, boeren en dan van kan wisselen, net als bij aan de borst.

Heeft je lactatiekundige je niet kunnen helpen met aanleggen? Heeft ze een reden gevonden waarom hij niet goed wil aanhappen?
    Hij is nog maar pasgeboren, je hoeft het nu nog niet op te geven hoor! :)

10. juutje89

juutje89 Bekend lid

3 jan 2012
    531
    81
    28
    Noord-Holland
    Ik had geen lactatiekundige, de kraamzorg heeft wel net haar gebeld.
    In het begin toen het soms wel lukte dronk hij 10 min aan 1 kant en dat was voldoende, het aanleggen duurde soms wel 45 minuten! Met tepelhoedje enz.

Ik ben enorm teleurgesteld dat het niet lukte maar wil niet weer de strijd en allebei uitgeput raken.

11. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Begrijpelijk dat je er klaar mee bent.
    Maar wat ik je wel mee wil geven, is dat de kraamhulp eigenlijk totaal niet degene is die jou kon helpen. Als er echt duidelijk opstart problemen zijn, hoort er een LK aan je bed te komen. In de meeste gevallen heb je met wat tips en trucs, en ook de uitleg over wat er gebeurd en waarom je kindje zo drinkt (want 45 minuten, voor zo'n ukje, dat is op zich echt niet heel bijzonder, hij moet het ook nog leren!), al snel dat het beter gaat en je kindje gewoon aan de borst drinkt. Soms heeft het gewoon wat tijd nodig. Zeker met de pasgeborene.
    Helaas is de stap naar de LK op de een of andere manier voor heel veel moeders blijkbaar heel groot, en ik snap ook niet dat jouw kraamhulp je geen consult heeft aangeraden.

Je moet absoluut doen wat goed voelt, maar echt...met wat hulp kan je kindje zeker weer aan de borst. En dat is zooooveel relaxter dan kolven ��

12. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik bedoelde meer te zeggen dat de hoeveelheid ml niets zegt over of het te veel of te weinig is. Maar wat jij zegt is eigenlijk hetzelfde.

13. juutje89

juutje89 Bekend lid

3 jan 2012
    531
    81
    28
    Noord-Holland
    Ik wil het echt heel graag maar het is zo'n teleurstelling als het steeds weer niet lukt.
    Ik heb het net weer geprobeerd (met tepelhoedje) maar hij laat tussendoor steeds los, na 20 minuten toch de fles maar weer gegeven.

De kraamzorg was eigenlijk ook een beetje raar met de borstvoeding, de duwde hem er namelijk steeds op en na een tijdje begon hij ook echt te krijsen!
    Terwijl ze overal zeggen dat je het niet moet forceren, ik ben bang dat dit het ook een beetje heeft verpest.

14. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier ook zo getobt in het begin. Na 1 week ook overgegaan op fulltime kolven en dit na weer een paar weken afgebouwd.

Maar als je echt graag weer zelf zou willen voeden dan kan je beginnen met elke dag 1x proberen je zoontje aan te leggen.
    Dit gaf de lactatiekundige mij toen als tip. Als je het elke voeding probeert dan blijft de frustratie en de teleurstelling als het niet lukt.
    Kies je gewoon 1 moment op de dag dat je er zelf de rust voor hebt en je kindje goed wakker is evt. een half uurtje daarvoor al wat heeft gedronken dan heb je ook veel meer geduld.

Maar ik begrijp je gevoel heel goed. Hier wilde het aanleggen na de kraamweek ook echt niet meer lukken. Had een enorm onrustig, wild en druk mannetje. Hij viel als het ware op mijn borst aan en schudde met mijn tepel tussen z'n lippen wild heen en weer zonder dat hij goed aan had gehapt e.d. Dus maak hierin je eigen keuze, maar ik wilde je in elk geval de tip geven die de lactatiekundige mij toen der tijd gaf.
    Veel huid op huid contact kan hier ook goed aan meewerken.

Hier dronk hij op die leeftijd ook al 120cc, maar dronk toen ook nog te snel. Toen we over waren op de kunstvoeding (na 3-4 weken) zijn we ook over gegaan op de difrax fles en dit ging beter. Dan deed hij er ongeveer 15 minuten over. Nog steeds niet heel lang, maar hij was tevreden na zijn voeding en hield er netjes 3 uur tussen toen.

15. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Mijn point is eigenlijk (ondanks mijn lange verhaal), gun jezelf goede, professionele hulp. Je bent er allemaal zo goed mee bezig,stopt er veel tijd in,en het is soms echt zwaar, dat weet ik uit ervaring omdat beide dochters een moeilijke start hadden qua borstvoeding, en het 4/5 weken duurde voordat ze volledig aan de borst waren.

Het in je eentje het moeten oplossen, dat hoeft niet. Als je een knie-blessure hebt, ga je ook naar de fysio,en verwacht niemand dat je het maar zelf moet uitzoeken. Gun het jezelf en je kindje.
    En als blijkt dat sommige dingen niet haalbaar zijn, is dat ook goed, dan maak je samen een plan, waar jij en je kindje wel bij varen ��

Deel Deze Pagina