Zwanger op vakantie?

Discussion in 'Zwanger worden' started by natim, Jan 30, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. natim

natim Nieuw lid

Aug 10, 2014
    4
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi,

Mijn man en ik hebben al een dochtertje van bijna 2, maar willen nu graag weer zwanger worden voor een 2e kindje.
    We hebben een aantal weken geleden een vakantie geboekt naar zuid-Frankrijk voor 2 weken op een camping in een sta-caravan.
    Waar we echt naar uitkijken omdat we afgelopen zomer geen vakantie gehad hebben ivm verhuizen en verbouwen.
    Ik haal dan weer een scenario in mijn hoofd stel dat ik direct zwanger word dan gaan we dus op vakantie als ik 7 maand zwanger ben..
    Mijn man denkt ach dan wachten we toch nog een maandje.. Maar dat wil ik eigenlijk niet, bij ons eerste kindje duurde het 5 maanden om zwanger te worden.

Dus nu de vraag, stel dat ik dan zwanger ben, zijn er meer moeders die rond hun 7e maand zwangerschap op vakantie zijn geweest naar het buitenland? En hoe heb je dat ervaren?

2. meisje1977

meisje1977 VIP lid

Mar 1, 2013
    8,108
    472
    83
    ben met 6,5 maand een week naar Luxemburg geweest. Was prima te doen alles op het gemakje

3. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

Aug 6, 2016
    2,770
    2,185
    113
    Ik ben alleen op vakantie geweest toen ik 8 weken zwanger was mmaar ik zie niet in waarom het niet zou kunnen met 7 maanden?
    Ik voelde me met 7 ,maanden nog prima!

4. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Ik ben met 6,5 maand op vakantie geweest naar Italie.
    Ging prima hoor! Zelfs nog heel lang rijden ernaartoe. Daar wel rustig aan gedaan (we zijn normaal nogal actief) en veel in de schaduw gezeten (het was 40 graden) maar heb die vakantie als heerlijk ervaren en vond het ook juist fijn om nog even te gaan met z'n tweeen. Hoe lang het daarna duurt voordat je weer op vakantie gaat is ook weer de vraag.

5. Yent

Yent Actief lid

Jul 22, 2016
    160
    39
    28
    NULL
    NULL
    Ik zou frankrijk er niet op gokken de ziekenhuizen zijn daar om te janken (spreek uit ervaring helaas) en vrijwel niemand spreekt Engels

6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Tja, als je het echt niet ziet zitten dan zou ik dat maandje wachten.. Want heel eerlijk, die is toch zo voorbij? :)

Ik ben zelf tijdens mijn zwangerschap 2 keer op vakantie geweest, de eerste keer in het begin met 6 weken. En de tweede keer rond de 24 weken. Ik had zelf met 7 maand niet meer op vakantie gekund, tenzij ik de hele dag aan het zwembad zou gaan liggen ivm bekkeninstabiliteit en een pittige zwangerschap.

Persoonlijk zou ik de gok dus niet nemen, en nog even een maandje wachten, of twee. Puur om het risico dan uit te sluiten :) Of pas boeken over een paar maand :)

7. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Dit idd. Daarnaast worden lange ritten afgeraden als je zo ver zwanger bent ivm trombose. Zelf zou ik met 7 maanden niet zover weg gaan.

Aangezien je de vakantie al geboekt hebt en dit geen reden voor annuleren is en je de vakantie echt nodig hebt omdat je vorig jaar niet geweest bent, zou ik 2 maanden wachten. Die zijn zo voorbij!

8. linkydink

linkydink Actief lid

Dec 29, 2015
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben met 24 weken naar Frankrijk geweest met de auto.
    Ging prima! Moet er wel bijzeggen dat ik een goede zwangerschap zonder klachten had.. maargoed dat weet je niet van tevoren.
    En op het park zelf alles gewoon lekker rustig aan gedaan, ik heb er wel van genoten toen hoor!

9. natim

natim Nieuw lid

Aug 10, 2014
    4
    0
    1
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties.. Misschien is maandje (of 2) wachten toch verstandig. Aangezien we al geboekt hebben

10. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Hier met zeven maanden naar Zwitserland geweest. Ging prima. Onderweg wel wat vaker gestopt.

Share This Page