Is dit pesten?

Discussie in 'De lounge' gestart door luca75, 27 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Msee

Msee Niet meer actief

Mooi dat je leidinggevenden morgen langs komt!
    Vraag een gesprek aan. Zeg dat het niet lekker loopt en dat je beide toe moet werken tot een juiste beëindiging van het contract, met jouw wens behoudt van ww.
    Niet ziek melden, mits je niet overspannen bent, ben je niet ziek dus niet doen.
    Ga vrolijk naar het werk, hoofd omhoog komende tijd. Je werk op een rustig tempo goed uitvoeren.
    Gaat het gesprek de verkeerde kant op dan neem je of genoegen en dien je je ontslag over een week in of je neemt contact op met een vakbond/rechtsbijstand en haalt op die manier er uit wat er nog in kan zitten, maar dat zal wel voor meer hartkloppingen zorgen..

2. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Ik zit er al de hele middag over na te denken of het aan mij ligt. Of ik teveel wil. of ik het verkeerd zie. Ik weet wel van mezelf dat ik zo niet in elkaar zit. Ik heb altijd over me laten lopen maar nu is het gewoon klaar. Ik voel me echt onrechtvaardig behandelt. Ik kan nu vor de lieve vrede weer overal ja en amen op zeggen en dan nog eens een half uur reistijd enkele reis accepteren plus de bijkomende kosten. Maar waar is het einde dan? Op deze manier zit ik straks aan de andere kant van het land.

Ik ga stoppen met me te verdedigen hier. Ik raak er onzeker van. ik weet gewoon dat het niet klopt wat er gebeurd

ellessinia en Adrianna vinden dit leuk.
  3. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Msee zo ga ik het ook doen. Alleen zelf ontslag nemen zonder dat ik iets anders heb doe ik niet.

Msee vindt dit leuk.
  4. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Wanneer je hartkloppingen en migraine krijgt wanneer je moet gaan werken, zou ik eens een bezoek aan de huisarts brengen en contact opnemen met de verzuimcoach. Klinkt namelijk als overspannen/burn-out klachten.
    Daar kun je ook deze zaken aangeven. Wat ik uit je verhaal en reacties begrijp is er al langere tijd geen sprake van een normale/goede werkatmosfeer waarin je werkt. Dit is een reden om met wederzijds akkoord en een akkoord over een beeindigingsvergoeding het dienstverband te beëindigen. Ik zou dit even bij de rechtsbijstand danwel juridisch loket navragen en laten berekenen waar je aanspraak op zou kunnen maken danwel recht op hebt.

5. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.779
    3.907
    113
    Ik vind de meeste reacties wel heel makkelijk hier hoor. Wij kennen het hele verhaal niet. Ik denk dat je geen rechtsbijstandverzekering hebt? Daar kun je heel makkelijk toetsen of je in je recht staat en dan kun je van daaruit bepalen hoe verder. Wij weten gewoon niet genoeg van je situatie! Dus niet nog rotter gaan voelen dan je al doet!

Zonnestralen en Adrianna vinden dit leuk.
  6. Zwitsal

Zwitsal Bekend lid

19 mei 2017
    988
    1.449
    93
    Vrouw
    Uit wat ik lees:
    -Je hebt geen recht op vaste dagen, maar uiteindelijk hebben ze het mondeling toe gezegd, dat betekend niet dat je er recht op hebt. Het staat nergens vast.
    -Je hebt geen recht op een vaste standplaats. Dat het het nog wel op je contract staat is omdat zij laks zijn geweest. Waren ze dat niet geweest, had je inmiddels toch wel het andere contract gehad.
    -Je hebt geen recht op een mooie regeling, jij kunt je niet vinden in hun regels en werkwijze, dan zul je daar zelf verandering in moeten brengen en niet verwachten dat je daar een mooi bedrag voor me krijgt.
    Het feit dat sommige dingen inmiddels al jaren zo zijn, wil niet zeggen dat het een verworven recht is ineens.

Je hebt wel recht op onregelmatig naar rato, want dat is het enige wat vast ligt. (Tenminste dat haal ik uit je posts).
    Jij loopt tegen dingen aan, dus ik denk dat je er zelf wat mee moet gaan doen ipv in de ziektewet en gaan wachten tot alles voor jou veranderd.
    Ik weet dat het hard klinkt, maar ik heb in eenzelfde situatie gezeten. 1 organisatie veranderd niet, omdat ik tegen dingen aan liep.
    Ik heb uiteindelijk voor m'n eigen rust, gezondheid en geluk gekozen.
    Want had ik doorgedramd op m'n vorige werkplek dan was dat de sfeer absoluut niet ten goede gekomen.

amdaa vindt dit leuk.
  7. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.938
    113
    @luca75 misschien heb ik er over heen gelezen hoor, maar hoeveel uur werk je dan per week?

8. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Zwitsal
    Juridisch werkt het niet zo wat jij zegt mbt standplaats.

De sfeer hoeft niet meer goed te worden. Ik blijf daar toch niet. Het is mooi geweest.

9. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Sorry maar hoe moet ik dit zien? Ze heeft volgens jou geen recht op vaste dagen omdat dat maar mondeling toegezegd is en nergens vaststaat. En vervolgens zeg je dat dat ze geen recht heeft op een vaste standplaats ook al staat het vastgelegd op het contract. Dus met andere woorden..wel of niet vastgelegd, maakt eigenlijk helemaal niet uit? Zo werkt het natuurlijk niet.
    Een mondelinge afspraak kan trouwens in sommige gevallen rechtsgeldig zijn. Of dat in dit geval ook zo is weet ik niet maar dat zou ze na kunnen vragen bij het juridisch loket. De moeite waard denk ik.
    Voor wat betreft het contract dat niet gewijzigd is uit laksheid volgens jou. Ja jammer dan, de werkgever heeft het niet gewijzigd en dus punt. Dat wat nu geschreven staat is geldig, of hij het nou wel of niet van plan was te wijzigen.
    Voor ts betekent het dat zij in haar recht staat als ze eist wat haar aangeboden is dmv dat contract en waarvoor zij getekend heeft. Daar heeft de werkgever niets in te willen. Wordt natuurlijk een andere verhaal als hij het contract alsnog wijzigt en ts daar voor tekent. Tot die tijd heeft ie het maar te doen met wat zij samen zijn overeengekomen destijds.

GailH90, fanona en Ysabella vinden dit leuk.
  10. Deliana

Deliana Niet meer actief

Denk dat hier wel een deel van het "probleem" uit voort komt. Je hebt jarenlang te veel geslikt om de lieve vrede te bewaren en wilde het niet te ver op de spits drijven. Dat is je manager / leidinggevende "gewend geraakt"; ze lopen over je heen "omdat het kan".

Daarnaast denk ik ook dat je oude contract lastig is voor ze en dat ze je inderdaad liever kwijt dan rijk zijn.

Totaal in de stress zitten de dag voordat je moet werken is inderdaad niet normaal... toch wel een reden om je ziek te melden. Op deze manier door blijven gaan is ook geen optie (je zit straks met een burn-out thuis en daar gaat je gezin ook onder lijden).

Ik zou sowieso je rechtsbijstand even bellen. Google ook eens op "arbeidsconflict". Via deze weg kan je je ziek melden en kan je werkgever bij een onhoudbare situatie (die er zo te lezen is) een ontslagvergunning aanvragen of een beindigïngsovereenkomst opstellen.

Sterkte...

11. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.023
    286
    83
    Vrouw
    Wat een vervelende situatie zit je in. Fijn dat het voor jezelf duidelijk is dat je hier niet wilt blijven. Ik zou zelf aansturen op een beeindigingsovereenkomst zodat je recht blijft houden op ww. Bedenk wel dat sommigen het hier hebben over afscheid nemen met een zakje geld, de regelingen hierin zijn erg veranderd, dat het in veel gevallen niet om heel veel geld gaat. (Vond ik namelijk bij mijn overeenkomst heel erg tegenvallen). Wellicht een maandloon, maar dat is bijvoorbeeld ook afhankelijk van hoelang je al bij het bedrijf werkt etc. Reken je dus niet rijk aan een evt ontslagpremie.
    Hopelijk kun je dit snel achter je laten en heb je snel een andere baan. Succes!

12. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Maar alle andere medewerkers zijn nieuwer en hebben dus een ander contract.. Relevantie tot jou contract is dus 0.

Dat werkgevers unfair zijn en het zo makkelijk mogenlijk maken voor zichzelf is niks nieuws, dat wist ik 10 jaar geleden al. Dat maakt ook niet uit voor wie je werkt, de overheid, de albert heijn of wie dan ook..

Met de klachten die je hebt zou ik mij ook ziekmelden en/of een jurist inschakelen.. Ik ken mensen die voor minder reden de ziektewet in zijn gegaan. We zijn net uit de crisis maar we zijn nog lang niet op een punt waarop wij als werknemers ineens vanalles kunnen gaan eisen.

Maar dat is mijn mening. Doe wat jij wil.

13. zara1983

zara1983 Fanatiek lid

1 nov 2013
    1.207
    534
    113
    NULL
    Ik vind je inderdaad ook niet meegaand over komen. Dan zal een werkgever dat ook niet zijn.

Wat is er destijds gebeurd dat het bij p&o terecht moest komen? Wie heeft p&o ingeschakeld? Ik denk inderdaad ook dat het daar al 'fout' gegaan is.

Qua onregelmatigheid is er idd flexibele opvang.

Qua locatie heb je zelf het contract niet getekend. Heb je dit ook besproken (onder welke voorwaarden je wel zou tekenen) of enkel niet getekend?

Je gaf aan dat anderen ook uren in jouw woonplaats werken naast het project. Jij werkt minder (hoeveel uur?). Is het niet zo dat het aantal uren dat jij werkt het minimale is om op het project aanwezig te zijn? Dat zij dus de extra uren in jouw woonplaats werken

14. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.628
    8.365
    113
    Vrouw
    Waarom krijg je de reiskosten niet vergoed als zij je verder weg willen plaatsen?

15. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Ik snap helemaal dat je niet meer 'meegaand'. Het is geven en nemen vind ik. Als je op goede voet leeft met je baas bereik je meer, maar doe je ook meer voor je baas.

Het feit dat ze jou bewust in een bizarre situatie willen plaatsen vind ik heel vreemd.

16. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Wat een vervelend conflict ts. Ik zou toch als eerste even juridisch advies gaan inwinnen. Die wereld veranderd zo snel en het is per cao en sector zo anders dat niemand advies hier kan geven. Ik ben namelijk wel wat onderlegd op het gebied van arbeidsrecht door mijn werk maar zou op basis van wat je hier beschrijft echt niet allerlei conclusies kunnen trekken.

17. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
  18. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Wauw ik zou een andere baan zoeken
    Laat ze lekker..

19. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Hoe was je dag vandaag @luca75

20. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.880
    2.882
    113
    Noord-Holland
    weet je.. soms gaat het niet om waar je allemaal recht op hebt (of meent te hebben). dat kan je alleen gebruiken om te procederen maar niet om ergens gezellig te blijven werken. met "recht hebben op" verpest je zelf ook de werksfeer.

anyway.. sterkte.. werken we voor dezelfde werkgever? :cry:

Deel Deze Pagina