zwangerschap testen met ovulatietest?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Linnel, Jan 7, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Linnel

Linnel Actief lid

Mar 12, 2014
    365
    174
    43
    NULL
    NULL
    Zoals waarschijnlijk iedereen hier, kan ik eigenlijk niet even met testen tot mijn nod.. Ik heb gelezen over het testen van zwangerschap met een ovulatietest. Ik weet dat dat niet heel betrouwbaar is, maar zou het toch willen proberen (om mijzelf bezig te houden tot het moment dat het wél kan met een zwangerschapstest). Vanaf wanneer zou je met een ovulatietest kunnen testen??

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dan zou je ovulatietest rond je NOD moeten knallen.

Verder zegt het niks. Want elke vrouw heeft de gehele cyclus LH in haar lichaam waar een ovulatietest met een licht tweede streepje op kan reageren. LH kan bovendien schommelen. Dus als je nu ern ovulatietest zou doen en je ziet een tweede streepje welke lichter is dan de controlestreep, zegt dat he-le-maal niks. Het zegt niks over een eisprong en ook niks over een mogelijke zwangerschap.

Zit je echter rond je NOD en je hebt een onmiskenbare positieve ovulatietest (beide streepjes minstens even donker ) dan bestaat de kans op een zwangerschap. Maar dat hoeft absoluut niet.

Kortom, het zegt niks!

Beter kun je dan met een vroege zwangerschapstest testen.

3. Zaza258

Zaza258 Bekend lid

Jun 4, 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Dit.
    Als een ovulatietest al vroeg een betrouwbaar resultaat zou geven waren zwangerschapstesten compleet overbodig.

4. dreumesje

dreumesje VIP lid

Jan 7, 2014
    7,564
    1,865
    113
    Female
    Eens met de dames boven mij.

5. Esther15

Esther15 VIP lid

Apr 20, 2006
    7,918
    7
    38
    thuis
    Helemaal eens met de dames. Ik ben zelf ook zo geweest maar toen had ik wel al een positieve zwangerschapstest in handen. Toch was mijn ovu test toen negatief en inmiddels ben ik 17 weken zwanger. Dus tja hoe veel heb je er dan aan is de vraag?

6. Schuurpapier

Schuurpapier Niet meer actief

Het hoeft niks te zeggen. Hier was ie met 8 dpo al bijna positief en met 9 dpo een duidelijk positieve zwangerschapstest. Eisprong gevonden met ovulatietesten en temperaturen ;)

Maar een negatieve ovutest hoeft niet te betekenen dat je niet zwanger bent, en een positieve test hoeft ook niet te betekenen dat je wel zwanger bent :p

7. Linnel

Linnel Actief lid

Mar 12, 2014
    365
    174
    43
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Ik ga toch maar afwachten tot ik met een zwangerschapstest kan testen..

Share This Page