Afwachten? Naar huisarts? Licht positieve testen

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Spathiphyllum, Oct 2, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Spathiphyllum

Spathiphyllum Bekend lid

May 3, 2014
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Voor mijn gevoel zit het allemaal niet echt goed, ik weet alleen niet zo goed wat ik nu moet doen. Afgelopen zaterdag had ik een positieve zwangerschapstest met een behoorlijk duidelijke streep. Zondag flink bloedverlies. Maandag was de test alweer wat lichter, woensdag ook. Gister weer bloedverlies gehad en ik had verwacht dat de test nu dan toch wel wit zou blijven, maar die geeft dan toch weer een streep. Ik probeer een foto te plaatsen, even kijken of dat lukt. Om de dag heb ik dus een test gedaan. Als het allemaal goed zou zijn zou ik nu toch echt een superduidelijke test moeten hebben?

Ik ga er nu maar wel van uit dat het niet goed is. Toch zit ik zo te twijfelen wat ik nu moet doen, ik heb helemaal geen zin om naar de huisarts te gaan. Is het heel onverstandig om nu gewoon af te wachten? En zal ik dan zo door blijven testen?

2. Robin20

Robin20 Actief lid

Aug 8, 2015
    150
    0
    0
    Ik zou toch naar de huisarts gaan. Het hoeft niets te betekenen en dat je testen oplopen lijkt positief. Je dokter kan je doorverwijzen of je bloed testen. Dan ben je meer gerust en je weet gelijk waar je staat!

3. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

De huisarts kan niet veel doen voor je.
    Ja je kan bloedprikken vandaag en dan maandag weer om te kijken of je hcg oploopt maar dan kan je net zo goed een paar dagen niet testen en dan maandag ochtend weer een test doen.
    Dan moet ie een stuk donkerder zijn.

Het kan zijn dat met testen je urine minder geconcentreerd is geweest, dan kan de test ook lichter zijn.

4. Fenne34

Fenne34 Actief lid

Mar 19, 2015
    467
    113
    43
    NULL
    Tilburg
    Heb je enig idee hoever je zwanger zou kunnen zijn? Je test nu bijna een week duidelijk positief maar ben vroeg begonnen met testen of pas na je nod? Heb je op de zelfde tijd getest of bijv de ene met ochtendurine en de andere bijv in de middag/avond? Als je geen goede band hebt met je huisarts, kun je ook naar verloskundige praktijk bellen. Die kunnen mogelijk meer doen dan je huisarts/ bijv een echo maken en kunnen je vragen mogelijk ook beter beantwoorden.
    Hoe voel je je verder?

Hoe zorgwekkend het is om af te wachten is lastig inschatten. Zit het vruchtje in het slechtste en uitzonderlijke geval buiten de baarmoeder, kan dat zeer ernstig zijn en grote gevolgen hebben. Maar dat is niet te zeggen zo.

5. Spathiphyllum

Spathiphyllum Bekend lid

May 3, 2014
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vruchtje buiten de baarmoeder heb ik helaas al ervaring mee, dat heb ik gehad voordat ik zwanger raakte van mijn dochter. Toen voelde ik me echt heel ziek en nu voel ik me prima, maar het maakt wel dat ik een beetje twijfel over wat je 'hoort' te doen met testresultaten zoals deze. Ik heb al vaker gehad dat het in de eerste weken mis ging, en er is nu nog niets te zien en niets aan te doen dus als ik het gewoon kan afwachten zonder alle toeters en bellen doe ik dat het liefst.

Ik kan nog niet zo lang zwanger zijn, vorige week had ik nog een negatieve test. Verder is mijn cyclus een chaos, ik geef nog borstvoeding en mijn cyclus is sowieso altijd al heel onregelmatig geweest. Daarom doe ik af en toe maar een zwangerschapstest, en die was nu dus ineens positief.

6. L89

L89 Actief lid

Mar 10, 2012
    345
    23
    18
    Female
    NULL
    NULL
    Vind je laatste test toch weer donkerder! Anders desnoods de vk bellen kijken wat zei zegt!

7. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

Jan 26, 2015
    2,765
    1,028
    113
    Female
    Bij zoveel onzekerheid toch even bellen en anders zou ik gewoon nog even een paar dagen doorgaan met testen. Als hij blijft oplopen zou het gewoon goed moeten zitten!

8. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    Ik zou toch het zekere voor het onzekere nemen en de verloskundige bellen. Je eerste test was veel donkerder dan de tweede en derde en nu lijkt de vierde weer donkerder dan nr 2 en 3. Toch wel een beetje raar. Ook dat je die bloeding hebt gehad. Zou mij ook niet lekker zitten. Ik zou vragen om een doorverwijzing bij de Gyn voor een echo.

9. skye81

skye81 Bekend lid

Aug 24, 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Hier sluit ik me helemaal bij aan,

Succes meid!

10. Peppa

Peppa Actief lid

Aug 14, 2015
    155
    0
    16
    Ik zou ook de dokter bellen.
    Persoonlijk heb ik het ook gehad eerst lichtere/dezelfde testen en daarna donkerder maar uiteindelijk was het toch niet goed.

Je zou zeggen dat hcg om de dag stijgt en je hebt tussen je testen steeds een dag gelaten dus je bent een week verder. Danhad hij al veel donkerder moeten zijn vrees ik...

Succes! Hopelijk komt er toxh iets positiefs uit!

11. born2bme

born2bme Fanatiek lid

Aug 3, 2015
    1,406
    287
    83
    Ik zou ook de vk bellen en je verhaal uitleggen! Dus oppakken die telefoon 😜

12. Spathiphyllum

Spathiphyllum Bekend lid

May 3, 2014
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hè bah, bloedverlies begint nu toch weer. Ik wacht even af of dit gaat doorzetten, anders bel ik maandag wel. Ik geloof er niet meer in dat dit positief gaat aflopen en er is nu toch sowieso nog niets te zien en niets aan te doen. Wel balen, ik had zo gehoopt dat het nu wel in 1 x goed zou gaan maar helaas...

13. Ongeduldig26

Ongeduldig26 Fanatiek lid

Jul 7, 2015
    1,522
    1
    38
  14. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    Balen zeg! Zou het wel even goed in de gaten houden dat je geen pijn krijgt in je buik oid, dan kun je beter eerder aan de bel trekken.

15. born2bme

born2bme Fanatiek lid

Aug 3, 2015
    1,406
    287
    83
    Sterkte!

16. LunaKyra

LunaKyra Actief lid

Sep 20, 2015
    300
    179