Hoi hoi Ik heb net een vroege zwangerschap test gedaan van sensitest digitaal.. De uitkomst is op de display hcg - dus niet zwanger maar ik haalde de test eruit en twee dikke strepen.. zie foto.. in t echt duidelijker Wat nu? Iemand er ervaring mee?< Durf nog niet blij te zijn..
Hee hee op 16 april.. dus erg vroeg getest.. zou je deze uitslag ook tijdens innesteling kunnen hebben al?
Ik ken de testen ook niet, maar er zijn ook testen die twee strepen geven als ze negatief zijn. Wanneer je positief test, verandert 1 van de strepen in een plus-teken bijvoorbeeld. Als het volgens de bijsluiter negatief is, dan zou ik daar ook van uit gaan. Heb je nog andere testen?
Je ovu test was op 16 april toch pas positief? Dan was je eisprong uiterlijk 18 april pas en ben je nu 5 dpo en dan kan je nog niet positief testen. Vaak is er zelfs nog geen innesteling geweest (gemiddeld rond 7-9 dpo). Een test reageert niet tijdens een innesteling want pas 2-3 dagen na de innesteling komt er hcg vrij. Ik zou dus zeker nog 5 dagen wachten alvorens weer te testen.
Wanneer je ovulatietest positief is betekent dat op dat moment je LH op zijn piek was, dat betekend dat je ei binnen 48 uur springt. Dat kan dus 16 april zijn (komt niet zo vaak voor), maar waarschijnlijk 17 of 18 april. Waarschijnlijker is dat die de dag erna of twee dagen erna springt.
Nee zo werkt dat niet helaas. Een lh piek zet je eisprong in werking die veelal pas 1-2 dagen daarna komt. En de 15e had je nog geen lh piek op je ovulatietest (hij was donker, maar nog geen piek). Je zei zelf dat je pas op 16 april een smiley had op de cb Dus je bent echt nog te vroeg voor een positieve test. Hopelijk wordt je na het weekend blij verrast
En nog even aan kleine aanvulling, testen nooit uit elkaar halen en zeker de digitale niet. Daar staan dan standaard 2 strepen, zeg dit even om teleurstellingen te voorkomen sterkte met afwachten, zo killing is dat!