Wat voor soda moet ik gebruiken voor een ontstekeing?

Discussion in 'Na de bevalling' started by Saartje123, Jun 27, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

May 7, 2009
    2,395
    35
    48
    Female
    Moeder ♡
    Brabant
    De plek van mijn hechtingen begint te ontsteken. Nu heb ik als advies gekregen om soda te gebruiken, anders zeezout en anders de groene badedas.

Gisteren dus wezen zoeken. Maar ik kwam er niet uit. Welke soda moet ik gebruiken? En waar kan ik het kopen??

2. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

May 7, 2009
    2,395
    35
    48
    Female
    Moeder ♡
    Brabant
    niemand een idee?

3. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

Jun 29, 2008
    5,767
    423
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Ik heb toen de normale (keuken)soda gebruikt. Gewoon een heel klein beetje oplossen in warm water.

4. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

May 7, 2009
    2,395
    35
    48
    Female
    Moeder ♡
    Brabant
    ahh oke. En werkte het wel? Lijkt me zo pijnlijk om in te zitten maarja het moet dan maar hihi

5. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Het doet niet pijn hoor! Ik vond het juist wel fijn. 'k Deed vaak wel goed heet water omdat ik zo'n druk had op m'n onderkant door de ontsteking. (bij mij is het 2x gaan ontsteken, kraamweek en na 4 weken). Duurde hier de 2e keer wel lang voor de ontsteking weg was. 'k Heb denk ik toen 3 weken in de soda gezeten. Maar 't is goed gekomen ;)

6. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

May 7, 2009
    2,395
    35
    48
    Female
    Moeder ♡
    Brabant
    Wat voor soda gebruikte jij red? en in welke winkel kan k het halen?

7. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

May 7, 2009
    2,395
    35
    48
    Female
    Moeder ♡
    Brabant
    Die druk voel k hier ook. Dan lijkt het soms net of mijn onderkant te zwaar is en elk moment eraf kan vallen.

8. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

Jun 29, 2008
    5,767
    423
    83
    Female
    Zuid-Holland
    De keukensoda werkte super! Je hoeft maar een klein beetje te gebruiken en het prikt helemaal niet. Voelt juist prettig als je een tijdje zit. Het gaat dan minder trekken.

9. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    2,166
    10
    38
    Female
    Paradise.
    Hoe merk je eigenlijk dat de onderkant onstoken is? voel je dan constante pijn, kan je nog wel normaal zitten, lopen e.d? Voel e dat ook als er bijv water tegen aankomt met douchen o.i.d?

Bij mij waren de hechtingen te vroeg opgelost, dus de knip is gaan wijken, :( Maar weet dus nog niet of de wond nu helemaal dicht is.
    Ik spoel wel elke dag 2x onder de douche met water, daar overigens geen last van.. Dus neem aan dat het niet onstoken is, maar die druk aan de onderkant die heb ik wel, vooral met te lang staan, of als ik paar dagen te veel heb gelopen dan voel ik het wel..

10. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Ik gebruikte hier gewoon van die keuken soda. Driehoek staat er op het zakje. Ik heb het gewoon bij de AH gekocht. Moest het minimaal 2x per dag doen, het liefst 3x. En als er geen rommel meer uitkomt, 2x per dag onder de douche afspoelen. Slapen zonder onderbroek heb ik ook heel lang gedaan.
    De soda prikt idd niet, voelt lekker zacht. Wel even goed naspoelen (deed ik vaak met een flesje net zoals in de kraamweek) en even droogdeppen.

Met een ontsteking kun je wel gewoon zitten en lopen hoor. Alleen in de kraamweek ging het zitten moeilijk maar later niet. Hier is de knip ook gaan wijken, bijna een cm wel. Toen hier de ontsteking weg was, was de druk ook weg. Dus ik denk dat dat wel van een ontsteking komt. Of je zou een verzakking of iets dergelijks moeten hebben. Ik had het hier alleen links, waar de knip ook zat.
    Lang stilstaan enzo kon ik niet. Als ik maar in beweging bleef ging het wel. Mijn knip was hier pas na 10 weken na de bevalling dicht. 't Trekt en steekt nu nog wel eens, vooral met kouder weer.

11. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    zoals al geantwoord in je andere gelijke topic.. groene biotex

12. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Officieel is het advies nu zoutoplossing met keukenzout. 'k Weet alleen niet de verhouding.
    Volgens de vk maakt het allemaal niet zoveel uit.

13. truus1980

truus1980 VIP lid

Sep 26, 2007
    6,259
    2
    36
    Bij Emmen
    Je kunt ook met je billen in eenbadje met groene badedas. Water met keukenzout of inderdaad soda.
    En na het plassen even flink schoonspoelen. Want de urine zal ook wel prikken in de wondjes.

14. marjand

marjand VIP lid

Jul 13, 2009
    9,728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Kreeg hier het advies om in een badje van biotex te gaan..En het werkte super bij mij. Had die groene...en na een dag of 2 was de ontsteking weg...

Share This Page