Is dit raar of ben ik nu heel moeilijk...

Discussie in 'De lounge' gestart door Masa, 3 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik zou haar niet mee laten gaan. Ik zie het al gebeuren dat mijn buurvrouw vraagt of ze mijn dochter mag meenemen naar een verjaardag van een buurtkindje. Ik zie het nut er niet van in eerlijk gezegd. Wanneer ze zouden willen dat mijn dochter op die verjaardag kwam hadden ze haar wel uitgenodigd. Ik vind het een beetje bijzonder dat die buurvrouw dit vraagt eerlijk gezegd.

Ik vind niet dat je zeurt, ik zou me bezwaard voelen als ik mijn dochter mee zou laten gaan.

2. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Laat haar lekker meegaan! Hartstikke leuk toch?
    En een +1 gevoel? Het is een verjaardagsfeestje voor een zes jarige! Kom op nou .. ;)

3. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik vind het vooral raar om derden uit te nodigen op iemands feestje, vind dat niet zo netjes en zou me daar als 'derde' ook niet zo gemakkelijk bij voelen en liever niet gaan. Ik vind je niet moeilijk dus ;)

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.069
    113
    Is het echt een kinderfeestje met uitnodigingen of een verjaardagsfeest? Bij een kinderfeestje zou ik haar niet laten gaan en hetzelfde gevoel hebben, gaat het om een gewoon verjaardagsfeest (waar dus ook familie komt) vind ik dat je overdrijft.

5. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Of je mensen nu wel of niet aardig vindt, of ze nu zes of dertig jaar oud zijn, ik zou me kapot schamen om onuitgenodigd op een feestje te verschijnen of mijn kind daar te laten verschijnen. Eerder een etiquettekwestie dus.

6. Masa

Masa Bekend lid

1 jul 2014
    574
    2
    18
    fijn om te zien dat er nog meer er zo tegenaan kijken als ons (mijn man deelt mijn mening namelijk, die kwam net thuis). Voel ik me een stuk minder "moeilijk".

Ik ben zelf vroeger ook nooit een plus 1 geweest maar werd gewoon netjes zelf uitgenodigd. Als de buren een feestje geven en ik ben niet uitgenodigd maar de buurman wel en die vraagt of het oke is dat hij mij meeneemt zal ik persoonlijk ook niet gaan. Je voelt je dan toch ongewenst. En al zal mijn dochter dat niet voelen, ik heb wel het gevoel dat ze "ongewenst" is en daar vind ik haar te goed voor. Ze speelt net zo lief buiten met haar vriendinnetjes dan met haar, dus het zal haar niet eens uitmaken.

7. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Mee eens. Wij gaan ook niet naar een verjaardag als we niet uitgenodigd zijn en mijn kind ook niet.

8. Masa

Masa Bekend lid

1 jul 2014
    574
    2
    18
    Een verjaardagsfeest.

9. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Is het echt het kinderfeestje of de 'algemene' verjaardag voor familie, vrienden etc.?

In het eerste geval zou ik haar niet laten gaan.
    In het tweede geval zou ik haar wel laten gaan als ze het zelf graag wil.

Verder vind ik dat je wel erg negatief denkt met 'iemands +1' en 'aanhang'.

Ze wordt meegevraagd, lijkt me gewoon leuk en aardig bedoeld.

10. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    ik vind het ook een beetje raar ze is niet uitgenodigd maar mag wel met een ander meekomen....
    tja daar zou ik ook wel moeite mee hebben en aangezien ze genoeg andere vriendinnetjes heeft komen er genoeg leuke feestjes waar ze wel uitgenodigd voor word.
    ik zou dus vriendelijk bedanken

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Idem (tenminste als ik het verhaal goed begrijp)

Vind het sowieso al vreemd om oppaskinderen mee te nemen, laat staan nog een buurtkind.

12. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#32 MMarianne, 3 nov 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 nov 2014
    Is het een partijtje dan zou ik 'r niet laten gaan maar begrijp dat het gewoon een verjaardag is met familie en vrienden en meerdere kinderen, als ze zin heeft zou ik haar gewoon mee laten gaan. Je maakt het wel heel zwaar vind ik, met "een +1 zijn" ;)

13. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nee zou hier niet gebeuren, wij gaan alleen op uitnodiging naar verjaardagen en mijn kids ook.

14. miss84

miss84 Bekend lid

2 okt 2013
    943
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik geef je groot gelijk!

15. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Nee zou mijn kind ook niet onuitgenodigd naar een feestje laten gaan. Die mensen zullen vast gastvrij zijn en het niet erg vinden een extra kindje, maar dat terzijde.

Doe ik zelf ook niet, als iemand me naar een feestje vraagt zonder dat ik uitgenodigd ben, dan ga ik niet. Zie mezelf al aankomen.... hoi waar is het feestje?

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

Echt even heel eerlijk mijn mening daarover: je maakt van een molecuul een olifant. Ze is niemands +1, als jij dat zo voelt, zegt dat iets over jou en beslist niet over deze situatie.

Mijn conclusie: je doet moeilijk over niks.
    Vraag je dochter of ze zin heeft en zoja: lekker laten gaan.

17. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.217
    16.581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Sluit ik me helemaal bij aan.
    Vind het een raar verhaal.
    Ik zou mijn dochter ook niet laten gaan.

18. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.217
    16.581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dit dus.
    Is ook een stukje normen en waarden.
    Ik zou me rot schamen als ik onuitgenodigd op een feest binnen kom zetten als aanhang van iemand anders.
    Dus dat zou ik voor mijn kind ook niet willen.

19. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Huh je dochter word uitgenodigd door iemand die er niets mee te maken heeft? (Als in, moeder, oma, vader) beetje raar, ik zou mijn kind echt niet laten gaan haha. Ik zou ook raar staan te kijken als de buurvrouw kinderen uit de buurt mee zou nemen op de verjaardag van mijn dochter :(

20. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Waarom wil die buurvrouw jouw dochter meenemen naar een verjaardag?
    En nee, je bent niet moeilijk. Ik zou hier ook geen toestemming voor geven. Vind dit een beetje raar iets van die buurvrouw.

Deel Deze Pagina