Bij mij zou het niet gebeuren. Als de jarige het zelf had gewild, had ze je dochter wel uitgenodigd. Ik geef je dus groot gelijk.
Ik zou aan jouw dochter en het meisje zelf vragen hoe zij erover denken. Maar anders zou ik ook niet mijn kinderen naar een feest laten gaan zonder dat ze uitgenodigd zijn. Dan maar moeilijk doen.
Ik heb aangegeven dat mijn dochter niet gaat omdat ze niet uitgenodigd is en ik dit niet netjes vind, ondanks dat de moeder dit "oke" vind en dat als ze uitgenodigd is dit een ander verhaal is. Heb het mijn dochter ook nog niet gevraagd om die reden. En nu valt er net een uitnodiging op de mat... Of die spontaan net gemaakt is omdat ze op de hoogte is van mijn antwoord of dat deze daar al klaar lag en dit een toevalskwestie is weet ik niet. Ik laat hem zo aan mijn dochter zien als ze thuis is en laat haar zelf kiezen wat ze wilt.
Ik zou mijn dochter ook niet mee laten gaan naar een verjaardag waar ze niet voor uitgenodigd is. Dat heeft niks te maken met moeilijk doen of niet want ik ben over het algemeen best makkelijk. Ten eerste ga ik gewoon niet naar feestjes waar ik niet voor ben uitnodig, dit geldt ook voor mijn dochter, ten tweede zou ik het zelf ook niet leuk vinden als mensen die ik uitnodig zomaar buurkinderen meenemen. Ik snap ook niet zo goed waarom jouw buurvrouw jouw dochter mee wil nemen naar een feestje. Maar nu er toch een uitnodiging is, zou ik haar wel laten gaan.
Ik zou zelf niet on-uitgenodigd naar een feestje gaan en zou mijn kinderen dus ook niet sturen als ze niet uitgenodigd zijn. Dat lijkt me toch logisch? Als wij volgend jaar een kinderfeestje geven voor onze zoon, zit ik er ook niet op te wachten dat andere ouders ineens hun kind bij ons achter de deur schuiven. Of dat ouders van kinderen die wel uitgenodigd zijn dan ook maar neefjes, nichtjes, oppaskindjes, buurmeisjes, weet-ik-veel-wie-tjes van hun eigen kind meesturen naar een feestje.
Als je geen uitnodiging hebt gehad, zou ik gewoon niet gaan. Als je zelf een verjaardag viert en er ineens 20 man extra bij is omdat iedereen zomaar een introducee meeneemt, moet je ook wel heel knap zijn dat allemaal in het gareel te houden. Daar kan je als ouder toch ook geen inkopen op doen? Ik verwacht dat die uitnodiging inderdaad komt om het verhaal van je buurvrouw. Ik zou de moeder van de jarige even opbellen en heel eerlijk vragen hoe de situatie zit. Uitnodigingen stuur je normaal allemaal tegelijk de deur uit toch? Je kan toch aangeven dat je je bezwaard voelt? en dat +1 gevoel; ik snap je wel. Ik vind niet dat je er te zwaar aan tilt.
dit idd...wat een rare situatie en raar mens dat ze dat vraagt. Waarom zou je andermans kinderen mee willen nemen op een verjaardag? Verjaardagen zijn hier meestal niet met introducee
Vindt niet dat je moeilijk doet, zou mijn dochter niet laten gaan. ze is niet uitgenodigd dus gaat ze ook niet. Als dat meisje had gewild dat je dochter kwam was ze wel uitgenodigd.
Even afgezien van de uitnodiging - wel of niet; mijn kind hoop ik op zesjarige leeftijd nog nergens (anders dan school/familie/goede vrienden) alleen naartoe te laten gaan Zes... Z-E-S ! Niet twaalf of zestien. Nee, gewoon zes jaar oud en dan naar een feestje willen waarbij je merendeel verder niet kent. Kom over een jaar of 4 maar terug met je feestjes en dan gaan we er misschien nog wel een keer over nadenken
Als mijn kind daar welkom was geweest was ze wel uitgenodigd... Ik vind het raar. Je gaat zelf ook niet ergens heen waar je niet uitgenodigd bent, mijn kind dus ook niet of die persoon zelf moet dr later nog uitnodigen. Maar niet omdat een ander dat zegt. Dr zal vast wel een reden zijn dat ze niet uitgenodigd is denk ik dan. Dus nee ik vind niet dat je moeilijk doet. Dit is ook een gevoel kwestie en jij mag daar zo je eigen gevoelens over hebben.