GETVER.... een muis!

Discussie in 'De lounge' gestart door DeeLighT, 4 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Zit ik lekker te forummen, schiet er opeens een muis door de keuken.
    Van de week dacht ik er ook al een gezien te hebben. Onze kat is een paar weken geleden overleden....

Net dus geprobeerd de muis te vangen, hij zat achter de kast en door het opjagen liep hij zo de voerton in van onze kat, maar ik was (duh) te laat met het deksel erop doen.

Maargoed, ik vind het dus niet zo fris en wil dat beest hier niet hebben. Gif strooien vind ik niet verantwoord met mijn rondhobbelende kind en een val waarin ze dood gaan is ook niet zo aardig he?
    Heeft er iemand tips?

2. Botiwo

Botiwo Actief lid

30 nov 2010
    489
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb weleens een muis gered door hem bij zijn staart op te pakken en buiten te zetten. Je moet het wel goed doen anders bijt hij je, dat heeft die muis bij mij wel gedaan. Of een handoekje over hem heen gooien en dan oppakken en dan buiten zetten.

3. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Botiwo, volgensmij is een muis die je kan oppakken hardstikke ziek. Deze was namelijk SNEL. Die pak je nooit. En ik ga zeker niet het risico op ziekten riskeren.

Pfff, zit de hele tijd te loeren of ik 'm nog zie lopen.

4. Botiwo

Botiwo Actief lid

30 nov 2010
    489
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja klopt hij was in shock, maar hij kon nog wel verder leven. De kat zat op hem te loeren. Ik hoop dat er nog een goed oplossing komt. Succes ermee.

5. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Toch maar weer een kat kopen :)

6. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    je hebt van die muisvriendelijke vallen. Een kooitje waar het deurtje van dichtvalt zodra de muis van het lekkers snoept. Kan je bij de dierenwinkel kopen.

7. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Hier liep vorige week ook een muis binnen, vind dat zo smerig!
    Voordeel is wel dat ik manlief eindelijk zo ver kreeg dat er weer een kat kwam. Nu de kat er is heb ik geen muis meer gezien, ook geen strontjes. Zullen wel weer terug naar de buurman zijn :D

8. Vagans

Vagans Niet meer actief

Nooit aan de staart oppakken (als je dat al lukt)
    en gezonde muis trekt zich vliegensvlus op en bijt je hard (heeeel hard) in je vingers!

Ik zeg ook muisvriendelijke muizenval! Je hebt hier verschillende van en ze werken net zo goed als de muisonvriendelijke!

gewoon kaas vinden ze vaak niet eens zo super lekker, pindakaas of chocolade vinden ze heeeerlijk

suc6!

Oja als je hem gevangen hebt wel VER weg weer vrij laten anders komt die zo weer terug! ;)

9. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Het is maar net wat je wilt,

wil je het beestje laten leven dan een muisvriendelijke, anders een echte.

Idd Pindakaas, zijn ze gek op!

10. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Thanks heb op internet zitten zoeken en al gevonden waar ik ze kan bestellen, die muisvriendelijke dingen.

Vanmiddag even nog in de dierenwinkel kijken of ze daar voordeliger zijn.
    Het is eigenlijk beter tegen een plaag dat de muis gedood word, maar het stuit me tegen de borst om over het leven van een "gezond" diertje te beslissen dus dat doe ik niet.

Een nieuwe kat is voorlopig helaas geen optie. Zou het erg graag willen maar we gaan over een tijdje verhuizen naar een tijdelijke woning. Dat vind k veel te veel stress voor katjelief.

11. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113

Deel Deze Pagina