Hallo iedereen, mijn zoon is nu 15 maanden en is lekker alles aan het ontdekken. hardstikke leuk maar het heeft ook tot gevolg dat hij aan dingen zit wat ik niet wil. Nu weet hij dondersgoed wat nee betekend maar hij luisterd niet altijd. Hoe kan ik hem het beste "straffen" op de momenten dat hij niet luisterd. (bijv na 3-4 keer ofzo) Bedankt alvast. Liefs Anita
blijven waarschuwen denk ik maar straffen...... denk niet dat t zin heeft ivbm korte termijngeheugen kleine kinderen.
Op die leeftijd heeft het nog geen zin om te straffen. Gewoon heel vaak blijven herhalen en op een gegeven moment valt het kwartje (of de lol is eraf en dan laat ie het ook). Verder moet je het jezelf niet te moeilijk maken. Dingen van waarde of die gevaarlijk zijn, moet je gewoon even aan de kant zetten. Anders ben je de hele dag "nee" aan het zeggen.
Ja ik voel me soms net een politie agent. De meest gevaarlijke breekbare dingen heb ik al opgeborgen, maar ik vind juist ook dat ie moet leren dat ie niet aan mama's spullen mag zitten. Ik heb al geprobeerd of "de hoek" werkt. Hihihi dat helpt alleen niet, dan komt ie weer net zo snel uit vandaan gelopen met een gezicht van; kijk mam daar ben ik weer. Van binnen moet ik dan lachen omdat het er zo grappig uit ziet. Ik denk dat ik het dan maar gewoon moet accepteren dat het manneke alles wil ontdekken. Liefs Anita
Het hoort er gewoon bij meid. Ze zoeken hun eigen speelgoed, want dat is veel interessanter dan het speelgoed dat jij voor hem koopt. Hugo vond kastdeurtjes helemaal fantastisch op die leeftijd! Die gingen de hele dag open en dicht en open en dicht en open en dicht.... Toen kwamen alle borden er één voor één uit en daarna weer in de kast. Tot hij bedacht dat het wel leuk was om een hele stapel borden in één keer uit de kast te trekken. Toen hebben we slotjes op de kastjes gezet aangezien we nog maar 3 borden over hadden
Hihihi ja dat is hier ook helemaal het einde, maar dan met de dvd's. De meeste kastjes zitten hier idd ook al op slot. Ik kan er soms ookwel om lachen ook gewoon omdat het erbij hoort. Maar soms ook niet..... Ach als ik mij manneke dan weer kietel en hij schaterlacht het uit dan ben ik mijn boze bui alweer vergeten en smelt ik. Maarja er zijn dus ook genoeg momenten dat het anders is. Hij wordt vanzelf groot en dus ga ik door met NEE RICK te roepen en zeggen. Liefs Anita
wat hier wel hielp was duidelijk nee zeggen, en "afblijven" (niet aankomen hielp niet want dan ging ie t juist doen.... niet omgooien, niet slaan, niet schreeuwen idem dito) en dan vervolgens afleiden met iets heeeeel anders. Wees creatief want zo houd je het leuk en voor jezelf ook verrassend. Net als je denkt dat ie je bewust loopt te pesten en je gooit het over een compleet andere boeg kun je ineens een heel andere reactie krijgen.