dames kunnen jullie mij misschien helpen. ik hoest mijn longen uit mijn lijf. maar mag niks hebben behalve thijmsiroop maar dat helpt niks. eet de hele dag snoepje vicks enzo hebben jullie misschien nog ideetjes om het te verzachten
Vicks helpt geloof ik om wat meer lucht te krijgen. Ik wou bijna zeggen: DROP!!! Maar dat mag natuurlijk helemaal niet... Een lekkere kop thee met eventueel een klein schepje honing erdoor kan erg verzachtend zijn.
paracetamol wil ook wel eens helpen. Alleen zonder codeine. je mag er 3 a 6 per dag. En honing of suiker water. beterschap
je mag wel drop maar niet te veel dat is ook niet goed dank jullie wel dames ga maar eenswat proberen want alles doet me onder tussen zeer
@leonietje24: je mag wel af en toe een droppie eten, maar ook hier geldt: niet te veel, want daar kan je een te hoge bloeddruk van krijgen.
nee en dat wasik ook niet van plan kan die vent welschieten maar moeilijk om andere ha te vinden. maar goed als het echt te lang duurt dan ga ik wel
Hoi Summer, Heb ik in begin van mijn zwangerschap ook gehad. Vervelend was dat toch. Ik kon geen thee drinken, wat daardoor moest ik telkens van hoesten. Ik dronk dan gewoon water - kleine slokjes elke keer, of spa met fruit. Wat bij mij hielp is niet te warm aankleden, vooral bij de borst tot aan de hals. Zo koel mogelijk (v-hals t-shirts/shirts). Savonds ook hetzelfde, deken niet te hoog optrekken. Mijn vk zei dat het ook met je weerstand te maken heeft, omdat je licham nu druk is met de baby, duurt de herstelperiode van een onschuldige hoest ook langer. Ik zal als ik jou was toch naar de HA gaan, want als je niet oppast, krijg je vocht in je longen, waarmee je heel veel slijm moet ophoesten. Dat is heel minder, dan blijf je snachts hele tijd wakker met hoesten en slijm ophoesten. Sterkte ermee Liefs Sal
Drop mag je alleen niet eten als je al een hoge bloeddruk heb of daar misschien aanleg voor heb. Ik heb zelf een bloeddruk van 60/100 en eet me helemaal gek aan die "ziekenhuisdropjes"met zo'n kruisje erop De VK zegt ook, meid eet maar lekker door hoor je kan het hebben! Bij de apotheek kan je ook hoestsiroop halen die je wel mag hebben tijdens de zwangerschap En dat is geen thijmsiroop. Groetjes Suus
ga even langs een drogist of apotheek voor een hoest drankje... ik hoest ook mijn longen uit mijn lijf, met name 's nachts, dan ga ik mijn bed uit en neem mijn hoestdrank en daarna een vicks en dan slaap ik weer heerlijk.... zou geen melkprodukten nemen, deze zorgen alleen voor nog meer slijm... thee met honing, warm water met suiker (afgekoeld drinken). succes juud
ik heb begrepen dat je geen honing mag eten/drinken tijdens de zwangerschap. zou ook de listeria bacterie in kunnen zitten. deze is schadelijk voor je kindje.
Oma's dropsiroop. In beperkte mate mag je dat gewoon gebruiken. Eén eetlepel dropsiroop en achterin je keel gorgelen en dan doorslikken. Helpt prima! Te koop bij elke drogist. Sterkte ermee. groetjes Suusje
damesbedankt voor jullie ideetjes ben toch maar even naar de apotheekgeweest en heb een ander hoestdrankje hijis heel erg vies maar hoop dat het helpt. is het over een paar dagen niet over dan toch maar even bij de huisarts langs
Ik heb een hoestdrankje bij de kruidvat weg, eigen merk, maar mag je wel hebben tijdens de zwangerschap staat op de bijsluiter. Je moet alleen tijdens borstvoeding overleggen met de huisarts, maar tijdens zwangerschap kon wel. Is nog lekker ook met frambozen smaak, en heb hem nu twee dagen in gebruik en de hoest is al los.
misschien een wat late reactie, maar hier het recept van mijn geweldige thee: salie, tijm, zoethout, anijszaad, en lavendel. heb zelf regelmatig keelontsteking, dus bij het eerste kuchje ga ik aan de thee, en bij mij werkt ie. succes, lidwina