is dit raar??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kimi1, 13 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dropfruit

dropfruit Bekend lid

4 mrt 2009
    591
    0
    0
    Student
    in een huis
    herkenbaar!!! hier ook echt GEEN schema, elke dag loopt anders! de ene dag is ze wakker om 7 uur, de andere dag om 10 uur..

de ene dag naar bed om 8 uur, de andere dag om 10 uur..

met eten ook niet echt regelmaat, nu wel rond etenstijd een warme hap (ergens tussen 16.30 en 1900 haha)

het enige wat vastaat is dat ze een flesje krijgt wanneer ze wakker wordt.

dus in mijn ogen doe je niks verkeerd hoor!

(ik heb trouwens een heeeel relaxt kindje die alles wel goed vind, een enorm pluspunt vind ik!)

2. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Schema? Wat voor schema?

Natuurlijk is er wel enige regelmaat ontstaan in de loop der tijd, maar ik hou me nergens 'strak' aan.
    We staan 's ochtends elke dag om dezelfde tijd op (oudste moet naar school), maar de rest van de dag is 't een beetje gezellig aanmodderen. Het is allemaal zeg maar 'zo rond deze tijd' en 'dan zo ongeveer'.

Maar in 't begin werd ik ook wat onzeker van al die keurige schema's om me heen hoor. Heerlijk natuurlijk als 't voor mensen werkt, begrijp me niet verkeerd, maar ik begon al te denken dat ik iets fout deed. (Ondanks dat ik 't bij m'n oudste precies zo deed en dat gevoel toen geen momént heb gehad!)
    Het is ook zo zoeken naar enige regelmaat, maar als die er nog niet in zit, soit!

3. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Wij hebben ook geen schema. Wel voor het eten, maar voor de rest niet. Maar ook het eetschema is flexibel als het nodig is.
    Mijn zoontje slaapt als hij moe is. Soms als hij in de box op het voedingskussen ligt, soms in de wieg of z'n ledikantje, z'n reiswieg of op schoot. 'Savonds gaat hij na z'n laatste fles tegelijk met ons naar bed.
    Verder gaat hij overal mee naartoe. We zijn al naar een bruiloft, verjaardagen, winkelen enz. geweest. Hij vindt het allemaal prima, als hij moe is gaat ie gewoon slapen. Het is een heel lief kindje, huilt alleen als z'n speen kwijt is of als hij krampjes heeft. Dus volgens mij heeft hij er geen last van.

4. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    De eerste anderhalve 2 maanden wel een vaste tijden aangehouden voor voedingen. Ze kwam de eerste maand niet voor voedingen, binnen een week dronk ze niet meer, en had een schommelend suiker gehalte.

Verder merk ik wel dat ze veel behoefte heeft aan rust en ritme. Daarbij is ze snel overprikkeld.
    Flessen gaan sinds een maand niet meer op schema, op verzoek, maar wel altijd in een vaste volgorde (wakker worden, schone luier, fles, spelen in de box, en bij de eerste slaap signalen terug naar bed).
    Ook hou ik rekening met haar slaaptijden, en probeer dan ook altijd thuis te zijn als ze gaat slapen. In de kinderwagen slaapt ze alleen als ik met haar loop. Zodra ze stil staat, is ze wakker. Hetzelfde geld voor de maxicosi. Als ik rij, slaapt ze, staan we stil is ze wakker.

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    De eerste 3 maanden heb ik bij beide kindjes gewoon maar wat gedaan, sliepen ze lekker beneden in de wandelwagenbak als ze moe waren etc. Daarna ben ik wel meer een soort schema gaan aanhouden, maar eigenlijk was dat gewoon zo gegroeid. Ik heb altijd voeding op verzoek gegeven en na verloop van tijd merk je dat ze gewoon standaard om dezelfde tijden honger krijgen, willen slapen etc.
    Wanneer dat is, is per kind verschillend.
    Ik ben wel erg van de regelmaat en ritme, want ik merk dat mijn kinderen daar veel beter door slapen en functioneren. Vooral bij mijn zoontje merkte ik goed verschil toen hij eindelijk een goed dag -en slaapritme kreeg.

6. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hier ook geen strak schema hoor.
    Het enige wat ik qua schema heb is voeden om de vier uur. En hoelaat is dan afhankelijk van hoelaat Sven wakker wordt voor zijn 1e fles.

Toen Sven net geboren was, was ik wel heel erg van de schema's. Omdat ik dacht dat het beter was voor Sven. Nou, ik werd er op een gegeven moment rampgek van.
    Heb toen maar besloten om te kijken naar wat Sven aangeeft.
    Ik weet het nu precies als hij moe is en dan gaat hij naar bed. En als hij in slaap valt in de box, laat ik hem lekker liggen.
    Sinds dat moment heb ik een kind wat veel makkelijker slaapt en mijn zoon heeft een moeder die meer ontspannen is.

7. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.577
    113
    hier bij allebei de meiden het eerste jaar geen schema of iets wat daar maar op leek.
    Gewoon gekeken wanneer ze honger, slaap en knuffels nodig hadden en heb heel relaxte baby's gehad. Ook beneden geslapen.
    Fleur was wel tussen 8 en 10 uur 's avond erg van de leg . Wilde ze gewoon bij je zijn. Zolang ze 's nachts goed slapen vond ik het wel best.
    lekker naar je kindje blijven kijken hoor!!

8. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    hihi, hier ook nooit een schema gehad, nog niet;)
    beneden stond de wieg daar sliep ze overdag in (de box kwam pas toen ze een maand ofzo was) en savonds na de laatste fles naar bed. de ene keer was dat 9uur de andere keer 11uur. savonds was ze ook vaak wakker en dan bleef ze lekker bij ons zitten. heerlijk.
    (heb er nu weeral zin in:D)
    een eetschema hadden wij ook niet echt. de ene keer kwam ze na 2,5uur de andere keer na 4uur.
    moet er ook bij zeggen dat leah echt een heel rustig kind is. altijd al. ze heeft nog nooit een huiluurtje gehad (we hebben er echt op zitten wachten, want iedereen zei: dat komt nog wel) en slapen gaat eigenlijk ook altijd wel goed (af en toe kuren of niet willen gaan slapen)

hetgene waar ik altijd stiekem om moest lachen bij moeders wie een (behoorlijk) strak schema hadden (in mijn omgeving) hadden ze net een schema, om zo laat dit om zo laat dat. en dan precies op de minuut. dan ging de baby ineens het schema veranderen en daar werden de moeders dan weer helemaal gestresst van:) ik had meer zoiets van: go with the flow;)

en ik wil niet zeggen dat een schema slecht is ofzo, maar bij ons was het niet nodig. voor sommige baby's is het wel echt nodig.

en snachts wakker maken is hier ook geen probleem, van de week had ik vergadering van de carnavalsvereniging en toen ik om kwart voor 2 leah uit bed haalde en mee naar huis nam is ze daarna redelijk vlot weer gaan slapen. dus dat is ook makkelijk.
    (@yukl, slaapt je zoontje al wat langer??)

9. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    mijn zoontje heeft ook niet egt een vast schema.
    wel krijgt hij voedingen om de 3-4 uur.. maar de tijden waarop, verschilt telkens weer, omdat hij altijd weer op n ander tijdstip wakker wordt.

Deel Deze Pagina