nu al uit beker drinken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sunlight, 2 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    hoi meiden

ik was gister op het cb. en onze zoon is 7.5 maand kreeg ik als les mee naar huis dat ik nu moest beginnen hem uit beker te leren drinken:$
    vinden jullie dit normaal?
    hij kan liggend half zittend zijn eigen flesje of tuitbeker leeg drinken maar nee hij moest nu uit een beker leren drinken.
    hij is niet achter ofzo. hij kan al vanaf 6 maand zelfsttandig zitten. zit al op de fiets en trekt zich op tot staan.
    hebben jullie dit ook als les mee naar huis gekregen toen jullie kindje 7.5 maand was?
    ik vind het vroeg ze zijn net op de wereld.

liefs

2. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Laat ze kletsen ! Jij ziet prima wat je kind wel en niet kan en met 7.5 maand uit een beker drinken slaat natuurlijk nergens op..
    Laat m lekker spelenderwijs in bad kennis maken met zijn beker anders!

3. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Nou ik ben uit me zelf begonnen met oefenen met een beker. Dit omdat ze slecht drinkt uit flesjes en tuitbekers en hier uit vind ze het wel leuk om te drinken

4. tulip

tulip Niet meer actief

nou ik ben er een voorstander van om op tijd met een open beker te beginnen, zelfs ik;) vind dit een beetje bizar. De volgende keer zeggen ze nog dat je meteen na de geboorte de fv of bv in een beker moet gieten.:$
    Wij zijn met 9 maanden begonnen, eerst onder de douche een paar daagjes oefenen, zodat ze wist waar die voor was en daarna met water/yoghurt zelf oefenen, wij kiepten dan. Het heeft erin geresulteerd dat ze met haar verjaardag zelf haar beker kon oppakken, leegdrinken en terug neerzetten. Ik vond het praktisch en het is erg goed voor de spraakontwikkeling.

5. tulip

tulip Niet meer actief

o ja, als aanvulling, toen kon mijn dochter ook pas zitten, als ze niet kunnen zitten zelf vind ik het niet nodig.

6. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Gewoon lekker laten kletsen. En lekker belangrijk wat het cb zegt, het is jouw kind en jij voelt zelf wel aan of hij toe is aan een beker en wanneer. Als ze bij mij aankomen met dat soort adviezen, zeg ik altijd ja, en denk altijd nee ;).

Nilo (bijna 2) begon pas met een maand of 18 aan een beker, voor die tijd dronk hij uit een antilek. En hij drinkt nu perfect uit zijn beker en met zijn spraakontwikkeling is ook niks misgegaan. En nu bij Bodhi ben ik het ook nog niet van plan hoor, het komt vanzelf wel.

7. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Je moet doen wat je goeddunkt. Het ene kindje is het andere niet. Hier op het CB zeggen ze dat je daar zo'n beetje vanaf 9 maandjes mee kan beginnen. Maar ook dat is weer een richtlijn, toch?

Bij ons kwam het aan de orde omdat ze vroegen of Sam ook nog iets anders dan melk dronk. Maar Sam heeft nog nooit uit een tuitbeker of antilekbeker willen drinken. Hij drinkt vanaf 6 maanden uit een open beker. Maar hij wil ook echt niet anders. Als hij een tuitbeker krijgt, bijt hij de hele tuit kapot, waardoor er nog niets uit komt :D.

Ieder kindje is anders... en jij kent jouw kindje het beste, toch?

Liefs,
    Josien

8. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Pfff, dat is wel erg vroeg, maarja het ene kind kan het misschien, het andere nog niet. Zou gewoon op je eigen gevoel afgaan hoor.
    In bad is een leuk moment om eens te testen wat hij er zelf van vindt misschien ?

Hier kan mijn dame sinds enkele dagen pas zelf uit een beker drinken, maar dan moet ik er wel dicht op zitten om te voorkomen dat ze haar knuffelkonijn een slokje geeft...
    (dan kiept ze dus de hele beker over het konijn leeg... duuuuuus....
    Ikke (geschrokken en een beetje boos: "Wat doe je nu ?"...
    Mijn dochter: "Nijne dost !"
    ... Ahum...
    Ikke: "Tja, het konijntje heeft nu wel genoeg gedronken ja..."... ;)).

9. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Zelf ben ik toen met me zoon niet zo vroeg begonnen. Maar moet zeggen. Me schoonzus heeft een kleinzoon en die geven ze al met vier maanden te drinken via een beker. En dat rustig op gebouwd. Dus het kan wel. En als het zo ver is als ze goed gaat zitten dan zou ik het hier ook al gaan proberen met me dochter. Maar het kan dus wel.

10. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Moet zeggen dat ik dit een raar advies vind. Probeer op die manier moeders lekker onzeker te maken zeg. Frummel is bijna 10mnd maar ook hij drinkt echt niet uit een beker hoor. Hij kan net zijn tuitbeker met handvaten vasthouden, en dan nog wordt alles nat.
    Laat staan een beker.

Laat ze maar kletsen joh, doen wat jij goed vindt.

11. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Het is een advies en geen moeten gelukkig ;)Als je het nog niet ziet zitten, gewoon nog even wachten.
    Wij proberen het af en toe al wel vanaf die leeftijd en het gaat steeds beter maar hij moet niet van mij (al vindt hij het razend interessant). Heb het trouwens niet als advies meegekregen van het cb maar er wel over gehad met de fysio die het aanraadde.
    Lekker doen waar je je zelf goed bij voelt :)

12. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Wij zijn het vanaf een maand of 6 gaan proberen..en het gaat al hardstikke goed.
    Hij kan zn beker al zelf pakken en een slok nemen...okeeee...het gaat ook nog vaak fout maar daarom is het ook oefenen!

Ik geloof ook niet dat ze bij je cb bedoelen dat je maar een beker voor je kindje neer moeten zetten en laat maar lekker uitzoeken dat drinken...

Je moet gaan oefenen...dus dan geef je gewoon af en toe een slokje.
    Al is het in bad met een bekertje water!

Hier was het net als bij Josien al vroeg aan de orde omdat Finn ook wat anders te drinken kreeg, Hij krijgt bij zijn boterham een beker sojamelk ivm zijn KMA. Dus toen zijn we helemaal goed begonnen met die beker.

En als je denkt dat je kindje er nog niet aan toe is...dan toch niet! Het komt heus wel goed hoor! Je ziet zelf wel wat wel of niet gaat!

13. Maia

Maia Niet meer actief

hier ook al vanaf zo'n 6,5 maand begonnen, maar dat was omdat ik wil dat ze meer drinkt dan alleen haar melk en uit haar fles absoluut niets drinkt wat geen melk is. Een tuitbeker wil ze ook niet en uit een beker drinkt ze gewoon goed. Tuurlijk houdt ze hem nog niet zelf vast ;) maar ze kan er uit drinken en nu weet ik dat ze op warme dagen gewoon voldoende vocht binnenkrijgt.

14. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ik ben daar ook mee begonnen toen ze 7 maanden was. Met 8 maanden dronk ze heel goed uit een open beker (ik hield hem toen wel vast natuurlijk). Ben hiermee begonnen omdat ze slecht uit tuitbekers dronk en omdat je toch wel hoort dat het goed is voor de spraakontwikkeling. Dat laatste weet ik niet zeker, want ik geloof niet dat mijn dochtertje heel erg voorloopt met dr spraak ofzo.... Nu kan ze wel zelf haar bekertje vasthouden!

15. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    he meiden heel erg bedankt voor jullie meningen.
    ik geef hem soms nu wat drinken uit de beker. hij vinnd het bar interressant maar hij kan het niet zelf.
    k heb ook een beker gekocht met zo'n rietje erin vast zeg maar. en die kan die zelf pakken en zelf drinken en hij drinkt nu een keer zoveel op een dag. echt een heel lief gezicht.
    nou we gaan maar door met oefenen.
    hij kan wel zelf zitten. en trekt zich bijna op tot staan. dus misschien dacht ze hij is zo snel met alles laat hun nu maar leren uit een beker drinken.

liefs

16. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    @ts, niks van aantrekken, is veel te vroeg. Hier pas met 9 maanden met een tuitbeker begonnen en met 13-14 maanden met een gewone beker. Je hebt tijd zat, volg je gevoel!

17. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Je zal er verbaasd van staan, maar dat was iid wat ze mij vertelden bij de geboorte van Ilana in Faro. Niet dat het MOEST, maar dat het vanaf de geboorte al één van de manieren was om BV melk te geven. (Ja, ze promoten het daar heel erg). Baby half lig, half zit in je ene arm en klein bekertje melk geven. Ik heb het niet gedaan, omdat ik het met een pasgeborene eng vond.

18. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Ik geef Nout vanaf 5,5 mnd ongeveer af en toe wel wat slokjes uit mijn eigen beker. Zo went ie ook alvast. Waar ie echt helemaal niets van snapt zijn rietjes..haha dat snapten mijn dochters dan wel weer heel snel. Maar ach wat maakt het uit, komt vanzelf wel toch? Zou me niet druk maken om een beker hoor.

19. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    dit advies kreeg ik ook met 7 mnd van t cb..
    ben toen wel begonnen met water uit een bekertje geven als hij zijn groentehapje krijgt... hij kan nu goed van een bekertje drinken.. ik moet m wel nog vasthouden natuurlijk..

melk krijgt ie wel gewoon uit de fles en borst!

Deel Deze Pagina