Is dit raar?

Discussie in 'De lounge' gestart door Anke1986, 26 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anke1986

Anke1986 Bekend lid

22 jan 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel
    Misschien ben ik zo stom hoor maar zou graag jullie mening horen.

Vriendlief werdt vanmiddag door zijn mams uitgemaakt voor egoist omdat hij zijn haar niet laat knippen door zijn zusje en wel door mijn moeder.
    Nu heeft mijn moeder een knipcurcus gedaan en knipt ons en hem af en toe. Vriendliefs zusje heeft een kappersopleiding gedaan, niet afgemaakt, alleen eerste jaar. En doet nu iets totaal anders, maar wil wel haar "knipkunsten" blijven oefenen, logisch.

Het maakt hem niet uit wie knipt maar zijn zusje wil 10 euro per keer. Ligt dit aan mij of is het achterlijk dat je je familie, zelfs eigen broer, 10 euro vraagt om geknipt te worden. Je doet toch gewoon dingen voor elkaar?
    Volgens sm is dit normaal omdat ze hier een opleiding voor heeft en is vl een egoist omdat hij haar niet helpt met oefenen?

Sorry hoor .... ben ik nou zo stom en achterlijk dat ik dit raar vind? Ben gewoon helemaal boos dat ze vriend een egoist noemt.

2. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    Ik ben het met je eens en vindt het raar dat ze geld wil rekenen om haar broer te knippen

3. adi

adi Niet meer actief

hahahaha, ik zou gewoon lachen om die opmerking van je schoonmoeder..
    Min schoonzusje is een zeer ervaren kapster (filiaalleider bij een kapsalon-keten), en knipt de hele familie 'gewoon' gratis.
    Daartegenover helpt iedereen in de familie weer op zijn manier bij hen thuis (en bij ons, en wij bij hen enz enz enz)

Het zou wat zijn als je binnen je familie constant facturen moet rondsturen voor alles wat je voor elkaar doet.

4. spinnie1978

spinnie1978 Actief lid

17 feb 2009
    358
    22
    18
    Vind het niet raar hoor, als zij wil blijven oefenen is het prima maar vraag er dan geen geld voor.

5. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Dat ze er geld voor vraagt vind ik raar, ja! Zij doet wat voor hem, hij later weer wat voor haar....

Dat s.moeder haar zoon een egoist noemt vind ik ook raar. Snap de link ook niet helemaal..... Hij wil er niet voor betalen en is dus een egoist :( Dan zou zusje toch juist de egoist zijn omdat ze er geld voor vraagt.....

6. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Tja prima als zijn zusje er geld voor wil hebben, maar ze kan niet verwachten dat iedereen dan maar zich door haar laat knippen.
    Vind het dan ook erg raar om je vriend een egoïst te noemen.
    Vind het sowieso erg kinderachtig gedrag van je schoonzusje en schoonmoeder, waar mensen zich al niet druk om maken.
    Lekker laten knippen door wie jullie willen, is zijn haar;)

7. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Ik ben het met je eens hoor!

Ben zelf ook kapster en knip mijn ouders/broertje/oma etc. gewoon gratis hoor!

8. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ze wil oefenen moet ze er geen geld voor vragen. Dat heeft niks met egoistisch te maken. Ze is waarschijnlijk beledigd ofzo.
    Vind het helemaal niet raar dat je vriend dat niet doet. Een 10tje! Het is familie en ze is niet een "echt" kapster.

9. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Vind het ook raar om geld te vragen aan je broer. En dan heeft ze ook nog geen diploma.

10. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zou ook boos zijn, wat raar van die moeder zeg.
    Ik vind het ook niet normaal als familie elkaar geld vragen voor dit soort dingen.. Zo ben ik niet opgevoed (maar aan mijn vaders kant van de familie is dit bijv wel de normaalste zaak van de wereld.. heel raar vind ik dat!)

11. Anke1986

Anke1986 Bekend lid

22 jan 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel
    Thx meiden, fijn te horen dat ik en mijn hormonen niet totaal gestoord zijn :)

Bij mij in fam is het ook normaal dat je gewoon voor elkaar klaar staat, is nog nooit in me op gekomen geld te vragen voor wat dan ook. En we doen ook regelmatig dingen voor schoonouders en schoonzusje (buitenkant huis verven .... Laminaat leggen ... Muur schilderen ... Enzovoorts) en dan vragen of krijgen we ook nooit wat dus snap er echt niks van. Vind het echt sneu voor vl dat z'n moeder zo doet ...

Nogmaals thx voor de bevestiging, mijn hormonen en ik zijn namelijk niet altijd even objectief als het om schoonmoeder gaat :)

12. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Raar dat ze er geld voor vraagt. Geef je vriend groot gelijk! Weet sm dat dochter het niet voor niets doet? Bij de kapper betaal ik €15,-, dan zou ik het ook niet voor €10,- door een1e jaars laten doen!

13. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    nou dit dus, behalve ik heb geen schoonzusje die kapster is maar vind het altijd zooo raar als er binnen familie geld gevraagd of gegeven word voor hulp heb dat nooit begrepen dus nee vind je vriend niet egoistisch, maar nu vraag ik mij af is het alleen vanwege die 10 euro dat je vriend zich niet laat knippen door zijn zusje of is het gewoon makkelijker om bij jou moeder te gaan

14. Anke1986

Anke1986 Bekend lid

22 jan 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel
    Jah dat weet mijn schoonmoeder. Hier zit zelfs een kapper voor 12,50. En mijn moeder doet het met plezier voor niks, moet eerlijk zeggen dat het dan nog beter zit ook als bij schoonzusje.

15. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Ben ik helemaal mee eens!

16. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    Ik weet dat mijn neef zijn zwager knipt en dat zwager daar geld voor geeft, maar dan wel geld voor zijn nichtjes en bij hun in de spaarpot gaat. Ikzelf betaal er niets voor, maar geef het vaak op andere manier terug, betaal een keer de boodschappen of zo.

Ikzelf zou zeggen dat ze dan beiden pech hebben en zou dan naar een andere kapper toe gaan.

Als je meegaat als model (kapperschool) hoef je er toch ook niets voor te betalen? Dat zou echt helemaal gek worden...

17. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik was zelf kapster, dediplomeerd:)
    Heb m'n familie nog nooit een euro gevraagd voor het knippen ofzo..
    Belachelijk!

18. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Als ze zo nodig had willen knippen en er geld voor had gewild, had ze toch die kappersopleiding af moeten maken. Of zeg ik nou iets heel vreemds?

Ik zou er gewoon om lachen

19. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Vind het niet raar dat ze geld vraagt, maar wel dat ze wil oefenen op der broer.. Dan zou ik voor het zelfde geld ook naar een andere kapper gaan.

20. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Beste schoonmoeder,
    u heeft nu wel weer genoeg spreektijd gehad. Graag 10 euro overmaken op onze rekening voor energieverbruik.

Deel Deze Pagina