Is dit raar?

Discussion in 'De lounge' started by Anke1986, Dec 26, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Ik heb ook kappersopleiding gedaan alleen niet afgemaakt wegens omstandigheden, ik knip me moeder, en zusje ook wel, ik verf ze ook wel, blonderen enz. Maar ik vraag er geen geld voor...Zou wat wezen zeg!

2. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,296
    28
    48
    Gent
    Mijn man zijn zus krijgt ook geld van haar broer om zijn haar te knippen.
    Maar ik denk dat het verdoken hulp is (schoonzus heeft het niet breed, en zo lijkt het alsof ze toch iets doet voor haar geld ipv het gewoon te krijgen)
    Maar ik vind het raar, ik vraag ook geen geld aan familie.
    Wat ik wel logisch vind is dat je zelf de haarverf betaald als je zus je knipt, maar dat zal hier niet zo zijn denk ik.

3. Anke1986

Anke1986 Bekend lid

Jan 22, 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel
    Hahaha, topper :D

4. sjak

sjak Niet meer actief

Ik zou mijn haar door beiden niet laten knippen... De een een knipcursus?! De ander alleen eerste jaar kappersschool?! Mijn schoonzusje is kapster, heeft les gegeven op de academie, maar werkt nu voor zichzelf. Zij mag puntjes eraf halen, maar als er echt iets aan mijn haar gedaan wordt, ga ik toch echt naar een 'echte kapper' die bij de tijd is en cursussen volgt!
    Mijn schoonzusje betaal ik ook gewoon, het is haar werk, dus waarom zou ze dat voor ons gratis moeten doen?

5. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Hier ook zoiets gehad. Zusje zat op kappersschool en knipte thuis ook de familie. Mijn haar moest gesneden worden en dat kon ze nog niet. Mijn moeder was boos op mij dat ik naar de kapper ging om mn haar te laten doen:(
    Ik schopte daarmee mn zusje onderuit en ze moest het toch leren, stom dat ik 25 euro bij kapper ging betalenterwijl mn zusje het ook kon doen enz.
    Nou sorry, maar ze heeft toen 1x mn haar gedaan en het was half verknipt. Kapper heeft het bij moeten werken. Ik ga niet voor schut lopen hoor.

Nu kanze wel snijden en doet ze het ook goed. Ze krijgt van mij en mn zusjes gewoon geld om te knippen. Vindt ik ook helemaal niets geks aan. Ze verdient hiermee wat bij. Lekker voor haar en bij de kapper ben ik het 3 dubbele kwijt. Dus ook voordeeltje voor mezelf. Mn ouders doet ze gratis omdat ze nog steeds gratis thuis woont.

6. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Ik heb ook een jaartje kappersschool gedaan en ben gestopt. Helaas was het totaal mijn "ding" niet.. Maarrrrrr, een mannenhoofd kan ik prima knippen hoor;) 't Is niet zo dat ik daar een jaar op m'n duim heb lopen zuigen.. Alleen echt model knippen, dat kan ik niet en zal ik ook nooit "proberen" bij iemand en daarin geef ik jou gelijk:)

Verder vraag ik geen cent als ik 1 van de mannen in de familie knip.. Ts, echt een hele vreemde opmerking van je schoonmoeder hoor.. Je schoonzusje is dus gestopt met de kappers opleiding, maar wil wel blijven oefenen??? Nouja, ookal snap ik dat verhaal al niet. Maar het zal mooi worden dat je als "proefkonijn" ook nog eens moet betalen.. Heeft niets met oefenen te maken, maar met een leuke bijverdienste voor je schoonzusje, die dat weer heel leuk brengt bij je schoonmoeder;) En het is je vriend zijn hoofd, lijkt me dat die altijd nog zelf beslist waar hij zijn haar laat knippen, al is dat bij de kapper van de Koningin! Zal ff mooi zijn zeg... Waar tegenwoordig al niet problemen over worden gemaakt:(

7. jenn88

jenn88 Niet meer actief

Ik ben zelf ook kapster heb gewoon een volledige opleiding en salonervaring enz.. mijn familie betaald mij wel, niet omdat het van mij moet hoor als ze een x niet betalen maakt het me ook niet hoor. Maar ik heb een klein jaartje financieel heel slecht gezeten en dat was hun manier van helpen.

8. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ook ik vind het raar dat die zus een tientje wil hebben dus ik zou het dan ook gratis door iemand anders laten doen en nee dat is niet egoistisch.

9. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    3,396
    0
    0
    OV
    Je moet toch lekker zelf weten door wie je, je laat knippen.. Pff wat een gezeik en dat met kerst.. ;)

10. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Raar, vooral dat ze wil oefenen terwijl ze gestopt is met de opleiding en nu heel iets anders doet...
    Ik vind het raar om geld te vragen zoiets van familie, ik vind het niet raar om er geld voor te geven als diegene het krap heeft. Maar dan dus uit mezelf, om te helpen (en dat diegene uit beleefdheid ook nog even weigert).

(ik heb geen kappersopleiding, maar knip wel m'n man z'n haar. Hij zoekt een foto op internet, en ik knip het na :) Lukt meestal best goed, en anders haal ik de tondeuse eroverheen :D)

11. Nelly

Nelly Fanatiek lid

May 5, 2006
    2,955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Nou ja zeg...
    't Is toch zijn eigen keus! Erg flauw dat schoonfamilie daar zo moeilijk over doet.

En dat schoonzus ook nog een tientje durft te vragen, snap ik echt niet! 't Is haar bloedeigen broer! Als ze zelf kinderen heeft, haalt ze dan ook geld uit hun spaarpotjes als ze ze knipt?!
    Familie reken je toch niets voor je diensten? Kijk, voor haarverf en dergelijke is het logisch dat je die zelf betaalt. Maar simpel knippen? Pfff... Familie helpt elkaar toch? De een kan knippen, de ander is handig met een kwast.
    En als je er zelf graag iets voor wil geven, ben je daar toch vrij in.

Wijzelf zijn absoluut niet handig en als we dan de hulp van mijn broertje inschakelen voor klussen in huis, geven we hem er vaak wel wat voor. Geld, kleinigheidje wat hij net nodig heeft, kratje bier, etc.. Maar dat wil hij vaak nog niet eens niet aannemen.
    Oh, zelfs onze buurman, waar we echt helemaal niet dik mee zijn, vroeg niets voor wat reparaties aan het stucwerk bij ons in huis. Maar we hebben hem niet weg laten gaan zonder een kratje bier en een klein envelopje, dan maar voor de spaarpot van hun kinderen. Haha.

Probeer je er maar niet teveel aan te storen. Je vriend is absoluut niet egoistisch, in tegenstelling tot je bemoeizieke schoonfamilie.

Liefs,
    Nelly

12. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik heb zelf ook een kappersopleiding gedaan, niet afgemaakt.
    In het eerste jaar kreeg ik nog wel eens een zakcentje mee als ik familie mocht knippen. ik heb er zelf nooit om gevraagd. zij zagen het als voordeel omdat een echte kapper vaak duurder is en gaven hun geld dan liever aan mij als arme student :D

Ik ben er niet heel lang mee doorgegaan, dus ik heb er geen thuisknip carrierre mee behaald.

Nu is het zelfs zo dat manlief ook liever naar de kapper gaat ook al heeft hij geen tijd, dan dat ik er met een schaar aan mag komen ;)
    zoonlief heeft nog niks te vertellen :D maar die hoeft ook niet te betalen, niemand trouwens als ik nu af en toe nog zou knippen.

TS,misschien kan je man voortaan ook gewoon naar een goedkope kapper of een kappersschool gaan?(die staan altijd te springen om levende modellen) scheelt een hoop iritatie in de familie

Share This Page