Hoi dames, Mijn uk heeft de voorkeur om voor mij rechts met z'n rug in mijn buik te liggen (hoofd naar beneden). Nu las ik daarover dat die baby's vaker sterrenkijkers zijn, en dus eigenlijk niet goed/makkelijk eruit kunnen komen. Wie heeft er ook een baby die voorkeur voor rechts heeft (of had als je al eens bevallen bent) en wat is jou ervaring?? En klopt deze bewering?
De mijne ligt ook voornamelijk rechts wel met zijn hoofd naar beneden. Geen idee ik ken de theorie niet en zowel de VK als gyn heeft daar nog niets over gezegd. Maar ik lees graag even mee !
Die van ons ligt zowat de hele zwangerschap met rug rechts en met hoofd beneden. Afgelopen maandag nog op controle geweest bij de gyn en die gaf aan dat ze goed lag. Ze ligt vast in de bekken en met haar hoofdje de juiste kant op (geen sterrenkijker). De gyn verwacht daarom ook geen rare dingen. Dus ik denk dat deze theorie niet voor mij opgaat.
Volgens de theorie schijnt het dat babys die rechts liggen sneller met de rug naar de rug van de moeder draaien en dan dus een sterrenkijker worden. Ze draaien met de klok mee. Van rechts dus eerst met rug naar beneden, dan naar links en dan naar boven. Dat is een lange weg en lukt vaak niet.
Mijn oudste lag ook rechts en was geen sterrenkijker. Dit kindje ligt ook al heel de tijd rechts en laatst lag ze met haar hoofdje naar m'n rug, dus voorlopig ook nog geen sterrenkijker.
Dochter lag ook rechts met haar rug maar was geen sterrenkijker. Beebje ligt nu ook heel de tijd rechts met zn rug ben benieuwd wat hij gaat doen.
Hier lag ze lnks en tijdens de echo voor de bevalling lag ze met hoofdje goed. Tijdens de bevalling is ze alsnog gedraaid
Theorie lijkt dus in de praktijk niet helemaal te kloppen. Van de 9 rechtse baby's zijn er 6 geen sterrenkijker (2/3)
Dochter hier lag vrijwel altijd met haar rug links en bleek een sterrenkijkertje. Tijdens de weeen achtergekomen dus moest op mijn rechterzij gaan liggen zodat ze bij kon draaien. Uiteindelijk lag ze goed. Theorie klopt hier dus niet.