Follikels 10+10,5 mm cd 10, genoeg? (Gonal-F)

Discussion in 'Zwanger worden' started by klaproos, May 4, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. klaproos

klaproos Lid

May 15, 2016
    63
    2
    8
    NULL
    NULL
    Hééé meiden,

Ik heb gister mijn eerst FM gehad op dag 10 van mijn cyclus. Ik heb hiervoor 4 rondes clomid gehad en daarbij een prima eisprong rond dag 14-18 van de cyclus. Maar vanwege de bijwerkingen deze ronde aan het spuiten van Gonal-F begonnen. Er waren gister 2 eitjes te zien: één van 10mm en één van 10,5 mm. BMS was nog te dun, 5 mm. Zaterdag moet ik terugkomen, maar ik twijfel of het wel goed genoeg is? Zal er zaterdag een eitje zitten die groot genoeg is voor de Pregnyl?

Ik weet het, geduld is het antwoord. Maar ik ben toch benieuwd naar ervaringen.

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,020
    15,627
    113
    Nabij Utrecht
    Ze groeien gemiddeld 1,5 mm per dag.
    Woensdag waren ze 10 + 10,5.
    Dan zouden ze zaterdag zo'n 14,5 & 15 mm zijn en dat is nog te vroeg voor pregnyl.

3. klaproos

klaproos Lid

May 15, 2016
    63
    2
    8
    NULL
    NULL
    @RoGiJuLi bedankt voor je antwoord. Dan zou ik rond dag 16 denk ik bij de grootte voor een eisprong zitten als ze goed doorgroeien, wat natuurlijk niet verkeerd is. Maar het is moeilijk om geduld te hebben na alles wat er is gebeurd de laatste jaren. Duimen voor een succesvolle maand...

4. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Daar kun je nu helaas nog niets van zeggen. Het is nog niet zeker of deze follikels gaan doorgroeien. Soms blijven ze zo klein en groeien ze niet, soms krimpen ze weer, soms duurt het heel lang voordat ze gaan groeien. Er kan er eentje doorgaan of beide. Zo lang ze beneden de 14 mm zitten, ben je er niet zeker van of ze doorgroeien. Zitten ze op 14 mm of meer, dan kun je ervan uitgaan dat ze doorgroeien tot een eisprong. In het begin groeien follikels vaak heel langzaam, dan halen ze niet die 2 mm per dag. Zijn ze wat groter, dan gaat de groei ook wat sneller.

Zaterdag zal het in ieder geval nog veel te vroeg zijn om Pregnyl te zetten. Als ze één mm per dag groeien, dan zit je zaterdag pas rond de 13-14 mm. Groeien ze daarna sneller, dan zou je vanaf ongeveer dinsdag-woensdag je eisprong kunnen verwachten.

5. anak2

anak2 Fanatiek lid

May 9, 2016
    1,521
    325
    83
    Ik had op dag 9. 5 follikels. 2 van 9 mm en 3 van 7/8 mm

Uiteindelijk is er maar 1 doorgegroeid. Op dag 12 had ik plotseling er 1 van 20 mm (flinke groeispurt gemaakt)

Wat ik wil zeggen is.. je kunt de tijd niet inschatten..

6. klaproos

klaproos Lid

May 15, 2016
    63
    2
    8
    NULL
    NULL
    @anak2 Dat is idd een aardige groeispurt. Ik hoop op zo'n super ei als jij had en morgen een positieve echo.

@Jippie Normaal heb ik ook rond die tijd de eisprong dus dat is niet raar, maar ik heb hem liever eerder, ongeduldig...

Share This Page