Schrok me kapot vanochtend!

Discussion in 'De lounge' started by Dribbel, Oct 28, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dribbel

Dribbel Actief lid

Jul 31, 2010
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik liep in het dorp te wandelen met mijn zoontje, komt er ineens in volle vaart een kingsize hond, hard blaffend op ons af rennen. Mijn zoontje begon panisch te huilen, zo heb ik hem nog nooit horen huilen :( (terwijl ik hem altijd vertel dat hondjes lief zijn, maar dat hij ze niet zomaar moet aaien. Ik vertel hem dus niks raars over honden waardoor hij zo panisch reageerde. Ben zelf ook niet bang voor honden, dus dat kan het ook niet zijn).

Ik ben rustig gebleven, heb mijn zoontje vastgehouden en ben voor hem gaan staan. Vlak voor ons stopte die hond en reageerde gelukkig eindelijk op het baasje die tot 3x toe dat beest tot de orde probeerde te roepen.
    Heb dat achterlijke mens verteld (nageroepen, want ze liep alweer door zonder sorry te zeggen) dat ze dat beest voortaan aan de lijn moet doen en zorgen dat hij komt als ze roept :x
    Oh, wat was ik geschrokken, maar ook enorm pissig!! Weet niet wat ik met dat beest gedaan had als hij mijn zoontje had gegrepen :x:x

Vind echt dat er een verbod moet komen om je hond los te laten lopen (in ieder geval op straat, middenin een dorp ;)).

2. blondi

blondi Fanatiek lid

Sep 3, 2010
    3,796
    1
    0
    Brabant
    Dat verbod ben ik het mee eens!
    Ik heb zelf ook een hond, die loopt nooit los want dat kan hij niet :)
    Maar andere mensen hier wel, en die honden komen natuurlijk naar mijn hond gerend ook al roept de baas wel 5x dat ze terug moeten komen. Maar mijn hond is daar niet altijd van gedient, wat nou als mijn hond begint te grommen? Grote kans dat die loslopende hond iets terugdoet!
    Sta ik daar met 2 vechtende honden.. :) (al 2x eerder meegemaakt)

Sommige honden luisteren perfect, maar toch, het is en blijft een beest met instinct! Ik vind dat je nooit voor de volle 100% kunt zeggen dat hij altijd komt als je roept oid. (Mijn mening...:))

3. Dribbel

Dribbel Actief lid

Jul 31, 2010
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gatsie, dat lijkt me ook eng! Lijkt mij, dat honden (of wat voor dieren dan ook) een soort 'blind' zijn als ze ruzie hebben.

4. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Dat verbod is er al! Alleen op speciale losloopvelden mogen ze los.

5. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

May 1, 2009
    2,897
    0
    0
    Tja als je hond niet luisterd moet hij inderdaad ook niet loslopen. Vooral niet midden in een dorp.

Moet eerlijk zeggen dat (ook al mag het niet) ook mijn honden bijna nooit als we ze gewoon hier thuis gaan uitlaten aan de riem zitten. Mijn honden zijn al 8 jaar oud beide jachthonden maar er kan een eend, kip, muis of konijn voorbij komen rennen als ik zeg dat ze moeten blijven verroeren ze geen vin. :D Heeft in het begin heel veel tijd en energie gekost maar nu plukken we er de vruchten van.
    En wij horen dan ook vaak van mensen "tjonge wat luisteren jullie honden goed". :D

Wat vooreen hond dan ook een hond moet leren luisteren.

6. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

dat verbod is er al heel lang, officeel is het verboden dat je hond in woonwijk/stad etc los loopt, maar het word gedoogd.

hier in onze stad is het verboden, tenzij het aan gegeven word (opruimplicht etc)

maar ik zie nog steeds zoveel honden gewoon loslopen. en dat zijn niet eens de lievertjes (dankzij dat soort honden is mijn hond nu agresief=2 keer goed aangevallen terwijl hij vast zat)

7. Dribbel

Dribbel Actief lid

Jul 31, 2010
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wist ik helemaal niet van dat verbod....
    Maar ja, zo zie je maar dat zo'n verbod ook niks aanhaalt.

8. Dribbel

Dribbel Actief lid

Jul 31, 2010
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vind het vooral zo eng omdat ten eerste: bijtwonden vreselijk kunnen zijn (en al helemaal voor een kind) en ten tweede: je kind zal waarschijnlijk nooit meer fatsoenlijk langs een hond kunnen lopen zonder bang te worden (wat een hond volgens mij ook weer aanvoelt).

9. blondi

blondi Fanatiek lid

Sep 3, 2010
    3,796
    1
    0
    Brabant
    :$ Is dat verbod er?!!
    Hier lopen meer honden los dan aan de lijn!

En inderdaad, honden zijn blind als ze ruzie hebben.
    Daarom hing er ook 1 in mijn arm toen ik ze uit elkaar trok ;)
    Hij zag me aan voor de vechtende hond ofzo want liet meteen los toen hij zag wat hij deed.
    Maar nee, dat is geen pretje...
    Heeft meer dan 24 uur hevig gebloed..dat 'slachttandje' zat er mooi in!
    Officieel moet je dan ook spuitjes gaan halen, 3x en die zijn ook geen pretje!

10. Within

Within Niet meer actief

Oh dat hadden wij vandeweek ook! Alleen die hond kwam luid blaffend gewoon een tuin uitrennen, en was heel aggressief naar onze hond. Je zou er maar met een klein kind lopen...

Beest stak zomaar in een blinde waas de straat over richting ons! Schrok me kapot en de hond ook, (die is 14) hij was meteen van slag..

Blij dat het bij jou goed is afgelopen! Word tijd dat dat verbod nageleefd word

11. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    4,181
    0
    36
    Het is al verboden om honden los te laten lopen.
    Honden mag je officieel alleen loslaten op eigen terein.

12. chani13

chani13 Lid

Jan 25, 2010
    90
    0
    0
    Ergens in Gelderland
    Ik heb in het verleden een buurvrouw gehad met een hond die mij 'terroriseerde'. Hij was altijd los en zonder begeleiding. Op een gegeven moment durfde ik niet meer het huis uit. Ik heb een paar keer de wijkagent gebeld, die de buurvrouw steeds waarschuwde. Op een gegeven moment hebben ze de hond weg gedaan.

Het verbod is er inderdaad, dus een agent kan er niet omheen als je daadwerkelijk overlast ondervindt.

13. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

Aug 31, 2009
    1,341
    0
    0
    Ik heb zelf ook een hond (border collie) en hij luistert echt supergoed, ben dr wel van overtuigd dat hij nooit op een hond af zal rennen.... MAAR ondanks dat zal ik hem nog niet loslaten, Ik vind dat een hond altijd onvoorspelbaar kan reageren, op iets wat voorbij rent, een hond die hij toevallig eens niet uit kan staan (tja dat gebeurt!) en dan kan er wat gebeuren! dus ik vind het niet slim... je kunt ook een rollijn kopen dan kan je hond wat langer voor je uit lopen en heeft wat meer vrijheid, deze neem ik mee als ik het bos in ga, normaal loopt hij aan een vaste lijn, naast me.
    Dus al niet te spreken over degene die hun hond los hebben lopen en potverdorie na 5 keer roepen hun hond nog steeds niet bij zich hebben, dan luistert ie dus NIET!! 1 keer roepen en dat beest moet naast je staan!
    Je ziet wel, als er een kindje in de buurt is, dat vergeef je je als baas toch ook nooit!
    Nja kan er nog uren over babbelen, maar @TS, ben je weer een beetje van de schrik bekomen? en je zoontje?

Liefs

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Jeetje ik zou die hond wat aangedaan hebben zeg... Wat eng!

15. Amfy

Amfy Niet meer actief

zo dan schrik! jeetje zeg!

over het losloop verbod kan ik alleen maar zeggen dat dat hier in de gemeente niet geld hahahaha.
    alle honden lopen hier los.

zo ook die van mij maar die zijn getraind voor jacht dus die luisteren buitenshuis donders goed. binnen alleen niet hahaha

16. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    Ik begrijp heel goed dat je hiervan geschrokken bent.
    Onze hond heeft dit ook een keer gedaan.............nou ja niet blaffent maar wel op een kindje afgerend (rottweiler)
    Onze hond is dol op kinderen maar als ze zo aangegaloppeerd komt dan is dat best eng.
    Sindsdien is zij altijd aangeleind en ik vind ook eigenlijk dat iedereen dat mn z'n hond moet doen.
    Met uitzondering van de uitren gebieden......

Maar goed dat is mijn mening ;)

17. Dribbel

Dribbel Actief lid

Jul 31, 2010
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jahoor, ben wel weer van de schrik bekomen, zoontje was gelukkig ook wel snel gekalmeerd. Ik schrok meer van het feit dat hij zo vreselijk schrok (tja, je moederhart hè ;)).
    Gelukkig was hij daarna niet bang meer (we kwamen nog meer honden tegen en daar keek hij gewoon naar zonder te gaan huilen).

18. Foxter

Foxter Niet meer actief

Volgens mij is er ook zo'n verbod hoor, hier mogen honden niet binnen de bebouwde kom los en erbuiten alleen als hij onder appel staat!

19. MamavanDane

MamavanDane Bekend lid

Sep 23, 2009
    916
    2
    18
    Centralist meldkamer
    Voorschoten
    Pff dat is zeker schrikken!!
    Hier loopt alleen onze herder altijd aan de lijn, meneer wil alle kindjes enthousiast begroeten en HAAT andere honden..

Helaas zijn er dus echt mensen die hun hond gewoon los laten lopen zonder dat die beesten luisteren.
    Zelfde als met een losloopgebied, je hond MAG los maar als ie het niet kan dan NIET!

20. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Gelukkig was je zoontje niet meer bang, maar ik denk toch zeker dat ik even naar die vrouw was toegelopen.
    Als haar hond zo reageert, dan moet ze haar hond niet los laten lopen.

Toevallig was ik vorige week met mijn zoontje aan het wandelen en daar was een mevrouw die haar hond wel aan had gelijnd, maar toch waarschuwde dat haar hond heel erg zou gaan blaffen. Haar hond wordt namelijk een beetje gek van kinderwagens.

Share This Page