PCM bij verkoudheid met verhoging?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door HappyRabbits, 20 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Ons ventje heeft zijn eerste verkoudheid te pakken. :( Veel snot, volle neus, aangekoekte gele kloddertjes, af en toe hoesten en niezen. Heeft afgelopen nacht en vandaag niet zo best geslapen. Vanmorgen 37 graden, voor hem laag qua temp (hij zit normaal rond de 37.4). Nu net gemeten en 37.9 maar goed...het is einde dag. Nu vroeg ik mij af: laat ik het zo of kan ik eventueel een paracetamolletje geven voor vannacht? Geen idee of dat "gebruikelijk" is, ben zelf namelijk niet zo'n slikker, dus weet eigenlijk niet zo goed wanneer je een baby nou een pijnstillertje geeft.
    We hebben wel al gespoeld met zoutoplossing (zelf gemaakt) en otrivin. Dat helpt een klein beetje. Als hij wakker is, is hij wel wat sneller suf, maar wel opgewekt. Wat is jullie advies?

2. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

24 aug 2013
    760
    0
    0
    Ik en zelf niet zo moeilijk met paracetamol maar ik zou het in jouw geval als hij er erg last van heeft.. Zo niet dan niet..

3. DisneyMama

DisneyMama Bekend lid

7 nov 2013
    819
    437
    63
    Mijn kleine man is ook al de pineut.. Van de week 38.0 graden, maar heb hem niets gegeven, alleen niet in de slaapzak laten slapen en een laagje van de dekens af, dit werkte prima. Ik ben namelijk ook niet zo van de paracetamol.. Had vanochtend de huisarts wel nog gebeld, en ze zeiden dat het geen kwaad kon een paracetamol, mocht mijn ventje er zichtbaar last van hebben mag ik er eentje geven.. alleen als de temperatuur richting de 39 graden was moest ik wel even bellen..
    volg gewoon je gevoel, een beetje verhoging is nooit erg.. krijgt ie weerstand van!

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou nu vooral zijn neus open proberen te houden, en daar doet pcm niets aan. PCM geef ik als ze echt last/pijn hebben en daardoor niet meer kunnen slapen. Nooit voor koorts eigenlijk, (tenzij die zo extreem hoog wordt, maar 39,8 is hier wel het hoogste ooit gemeten geloof ik).

5. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    als ie erg slecht slaapt kun je t doen, maar als t echt puur de verkoudheid is niet.

Je kunt t bedje een beetje schuin zetten, een ui oid naast t bedje zetten, kamer qua luchtvochtigheid goed hebben. En evt op zn zij laten slapen als ie dat prettig vindt.

Als de neus vrij is en ze slapen dan slapen ze meestal door en slapen ze zich wel beter, dat helpt beter dan een pcm.

ik geef vaak de pcm pas als ik de koorts omlaag wil hebben of als ze echt een zieke indruk maken.

6. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    ik zou het nog niet doen...
    idd uit in stukken naast het bed en het bed wat schuin.
    denk dat dat beter helpt tegen een verstopte neus.
    kan evt vanacht nog als je kindje niet meer wil slapen...

7. HappyRabbits

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Uitje ligt er inderdaad al naast, wat een stank :D
    Hij slaapt nu al een paar uurtjes, dus dat is goed. Hij zal zo wel wakker worden voor de laatste voeding. Ik geef m dan nog één keer otrivin als het nodig is en dan laat ik het daarbij.
    Bedankt voor jullie reacties!

8. Annamama

Annamama Bekend lid

5 dec 2012
    663
    5
    18
    Wat voor otrivin geef je? Zoutoplossing?

9. HappyRabbits

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Ja otrivin zoutoplossing voor baby's. Wilde eigenlijk Luuf, maar dat is hier in de buurt nergens te krijgen...

10. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Luuf is ook pas vanaf 6 maand. Dus je kunt het zoeken wel even staken ;)

11. HappyRabbits

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Oh haha... Was ooit een tip van onze kraamhulp. Gebruik ook zelfgemaakte zoutoplossing. 9 gram op 1 liter gekookt water. Spoelt goed door.

12. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    paracetamol kan juist koortstuipen veroorzaken. Doordat het de koorts onderdrukt, kan de koorts als de paracetamol uitgewerkt is, extra stijgen. Koorts is een middel van het lichaam om de ziekte eruit te werken. Ik zou dit dus niet zo snel onderdrukken met pcm.

13. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Ik zou geen pctm geven. Heeft geen nut tegen verkoudheid. Alleen als ie echt koorts krijgt zou het kunnen helpen, maar ook dan zou ik er terughoudend mee zijn; koorts heeft altijd een functie.

Ons ventje is zo'n beetje chronisch verkouden. Al sinds zijn geboorte zijn wij in de weer met zoutoplossing en af en toe een 'echte' neusspray. Al meerdere malen bij de kinderarts geweest (ga vanmiddag weer bellen want het begint weer erger te worden). Ik voel dus met je mee, ze zijn zo sneu als ze zo benauwd zijn :(

14. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.161
    0
    0
    Mijn dochter is ook heel erg verkouden, nu bijna een week. De eerste dag heb ik haar wel pcm gegeven omdat ze iets wat verhoging had.
    Als ik zelf stront verkouden ben voel ik me ook klote en neem ik ook een paracetamolletje in...

15. HappyRabbits

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Geen pcm gegeven gisteren. Temp was onder de 37.5! Schommelt wel zo over de dag. Ik vind m echt stoer, want hij incasseert goed en blijft vrolijk :D.
    Lijkt me echt vreselijk als ze dit chronisch hebben...

Deel Deze Pagina